(Moes)tuintopic

Dit had ik kunnen schrijven :joy: Ik heb besloten alles maar te laten groeien totdat duidelijk wordt wat eigenlijk onkruid is :sweat_smile:

Ik heb gisteren de eerste drie rijpe frambozen gesnoept en gekookt met wortel en bosui uit eigen tuin :heart_eyes: nu het kontje van de wortel op water gezet in de hoop dat daar weer wat uit gaat groeien, want zo heb ik ook ‘gratis’ bosui in de tuin.

7 likes

Is het een koolplant waar ze op zitten?

Heb je misschien een grotere foto van de rupsen?

Ik heb er niet heel veel ervaring mee, maar bij mijn bloemkoolplanten haalde ik de
rupsen er met de hand uit en spoelde de eitjes met water uit de planten.

Vorig jaar had ik met weinig moeite drie enorme courgette planten en nu is er maar eentje soort van gelukt maar die is echt enorm langzaam gegroeid en daar heb ik nu toch weinig verwachting van. De winterpeen groeit wel lekker.

We hebben klimplanten tegen een schutting en de jasmijn bloeit echt supermooi dit jaar!

1 like

Mijn courgettes zijn ook nog maar mini plantjes. Ik had op grotere gehoopt.

We moeten vast mee geduld hebben :stuck_out_tongue:

Lavendelplanten erbij zetten?

En dat doet niks dus? Stom zeg. Hopelijk helpt je stink mix :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Onze courgetteplanten zijn ook klein, ben benieuwd naar de opbrengst. En de kolen zijn bijna allemaal aangevreten door de konijnen. Hoop dat er van genoten hebben, ik baalde er wel van :stuck_out_tongue_winking_eye:

Maar de peulen gaan heel goed en gaan we morgen oogsten :star_struck:

1 like

Lieveheersbeestjes verzamelen in de buurt?

Wij hebben een aantal jaar larven gekocht (we woonden in een volledig betegelde buurt) en dat werkt echt heel goed!

Vandaag mijn eerste ‘courgette in wording’ gespot. Mijn courgetteplant hing een tijd terug er ook zeer slapjes bij maar het is gelukkig helemaal goedgekomen

9 likes

Oke ik heb een tuin vraag. Ik heb een stukje voortuin waar niks in zit behalve onkruid (ik moet het nog weghalen voor de zoveelste keer haha):

Maar nu zoek ik eigenlijk een plant/struik die snel groeit en de lege ruimte gaat vullen maar het moet er het liefst ook nog een beetje leuk uitzien en liefst niet duur want ik zoek een goedkope oplossing haha. Iemand een idee? Ik ben best snel tevreden want het is altijd beter dan wat het nu is.

Vlinderstruik groeit snel en is ook niet duur, maar gaat wel meer de hoogte in. Maar anders 2 vlinderstruiken richting de muur en voor een iets lagere plant?

Mijn rhododendron groeit ook snel, maar is wel een prijzigere plant als je die wat groter wilt kopen.

1 like

Een hortensia?

2 likes

Oeh een vlinderstruik is best een goed idee. :ok_hand:t2: De vlinderstruiken die ik heb gezien in mijn leven waren ook best wel groot (en ook wel breed).

Hmm dat is ook wel een goed idee. :rofl:

Als je geen tuin hebt moet je toch op een manier je urban garden maken

8 likes

Onze courgette bladeren zien er niet echt top uit, maar wel veel bloemen…

1 like

Ja ik wilde ook hortensia voorstellen! Dat groeit erg goed en ziet er ook gezellig uit!

1 like

Cute! Volgensmij niet, heb er ook wel eens een bij mn pilea gehad

1 like

Een dier (ik denk een vogel) heeft al onze aardbeien en rode bessen gegeten en heel veel takken gebroken :frowning: ga dit weekend een net kopen om er om heen te doen. En hoop dat de schade niet al te groot is…