Poeh net de grootste veenmol ever tegengekomen. Helaas was hij ook zo snel dat ik hem niet heb kunnen vermoorden. Benieuwd wat de schade gaat zijn bij mijn met uitgeplante maïs.
Mijn vierkante meter gaat ook super! Daarnaast heb ik nog 2 grote bramenstruiken en 2 rode bessen. Echter heeft een rode bessenstruik last van luis.
Wanneer weet ik of mijn courgette klaar is? Als ze net zo groot als in de winkel zijn?
Dit was vrijdag.
Ik kreeg de tip om dubbelzijdig plakband onderaan de stammetjes te doen. Dan kunnen mieren niet meer over de stam lopen, en de mieren (heb ik laatst gelezen) houden luizen een beetje zoals wij koeien houden, want ze zijn gek op een vloeistof die luizen uitscheiden. Als de mieren weggaan en je knoflook naast je rode bessen plant, gaan de luizen ook weg.
Heb het nog niet getest want het is ziek heet en ik heb geen dubbelzijdig plakband, maar de tip kwam van mijn collega die biodocent is en zelf ook veel plant en verbouwt.
Aardbeien plek! Moet ze plukken zie ik!
Coeur de boeuf groeit ook al!
Verder groeien de snack komkommers al. En smaken heerlijk. Cherry tomaten komen ook. Wortels groeien lekker. Andijvie en verschillende soorten sla zijn lekker bezig.
En de zonnebloemen worden ook mooi groot en stevig.
Alleen balen dat de tuinslang kapot is gegaan. Dus nu met een gieter water geven. Heb ik in ieder geval mijn bewegingen weer gehad.
Haha ze zakken inderdaad vaak naar onderen uit.
Als je er niet op tijd bij bent, dan heeft ie een dikke kont en een dunne bovenkant.
Wat moet je eraan doen om dit te voorkomen?
Op tijd oogsten, als ze de maat van de supermarkt hebben.
Ik heb er wel eens een gemist en die zakt dan echt uit.
Nog steeds eetbaar, alleen wat wateriger aan de onderkant.
Heb je hem genoeg water gegeven? Lijkt er op of hij te weinig water heeft gehad.
@keekie op de achtergrond te zien staat hij in een vrij klein potje. Komkommers kunnen veel wortels aanmaken, dus misschien een wat grotere pot? En in wat voor aarde staat hij? Misschien is de voeding op waardoor hij de vrucht niet goed heeft laten groeien?
Oh echt? Naar mijn idee heeeel veel maar misschien dus nog meer! Hoe zie je dat? Dit is het eerste jaar dat we een moestuin hebben dus alles is nieuw
Het kan ook iets anders zijn hé maar ik heb dat ooit ergens gelezen. En op de foto ziet het eruit of hij wel de ruimte heeft om te groeien. Hoeveel water geef je hem?
Staat hij in de volle grond of ook een bak? Ik had dit jaar mijn komkommer voor het eerst in een bak gedaan, daar was hij echt niet blij mee. Uiteindelijk in volle grond gezet, nu groeit hij weer als een tielerier.
Heeft iemand tips voor hoe je bijen en andere insecten naar je insectenhotel lokt? Hij staat niet de hele dag in de zon, met de gesloten kant naar de zon toe als die er een uurtje of twee per dag op staat, op een rustig plekje in de tuin, met allemaal bloeiende planten. We hebben regelmatig bijen en vlinders in de tuin maar niemand wil in mn hotel