Het is niet wat je denkt dat het is
Oeh zijn dat die Mexicaanse dingen?
Die planten zijn echt top! je wordt echt bedolven door de oogst
Nou het valt mij zwaar tegen. Ze worden niet goed bevrucht in de kas. Ben al aan de slag geweest met een kwastje, maar het is zo klein dat ik daar het geduld ook niet voor heb. De plant is gigantisch maar heb er nu maar 2 die daadwerkelijk bevrucht zijn.
@anon76889665 ja idd Mexicaanse komkommer.
Die van mij staat juist volop in de zon of is dat eigenlijk niet de bedoeling? Maar goed, hij zit voor de helft vol.
oh gek het is wel zo in mijn ervaring met deze plant dat hij een beetje op gang moet komen. Het lijkt soms alsof hij niks doet maar als hij dan eenmaal begint houdt het niet meer op.
Clematis?
Kijk ik naar een aardappel?
Jup. Heel de oogst ziet er zo uit
Ik had wat geplant in de tuin, maar het enige dat doorkomt is de Romeinse sla en voor de rest helemaal niks. De komkommer, basilicum en tomaat is sowieso niet gaan groeien, druif is dood, watermeloen heeft wel bladeren maar tot nu toe geen vruchten en de aardbeienplant (was al een plantje toen ik m kocht, dus geen zaadjes) heeft allemaal gaatjes in de bladeren en geen vrucht.
Koop wel gewoon weer groente en fruit hoor.
Hier helaas ook veldsla en wortel wat niet opkomt. Balen is dat he?!
Hier gaat de moestuin juist super goed eigenlijk! Aantal dingen zijn niet opgekomen (snijbiet, stokboon en stamslaboon) maar verder gaat alles als een tierelier!
Ik heb dan geen groenten, maar mijn kruiden gaan wel heel goed! Ik heb djeroek poeroet, bieslook, platte peterselie en basilicum groeien. Alleen de basilicum heeft het momenteel wat zwaarder. Maar de rest groeit echt als een speer!
Ja ik zag dit al op insta en ben zo jaloers!! Onze tuin doet qua groenten bijna niks. We hebben 4 courgette planten staan die steeds veel bloemen hebben, maar daadwerkelijk een vrucht, nope…
we hebben wel sugar snaps gehad (die heel lekker waren!!) en sla. Maar de rest blijft een beetje achter. Oh en de wortels hebben we weggegeven aan opa en omas. Die vonden ze heerlijk. Waren wel wat klein.
Wij hebben wel heel vruchtbare grond! Het heeft namelijk een jaar in de tuin gelegen op een berg en alles in gecomposteerd (zaten ook graszoden in, die zijn helemaal weg haha). Je zou kunnen proberen om nog bananenschillen of eierschalen fijn te maken en bij de aarde te doen? Courgette heeft heel vruchtbare grond nodig.
Wel jammer dat er verder niks gebeurd Juist voor R is het ook zo leuk om alles te zien groeien
R pikt elke framboos die rijp is van de struik dat vindt ze het mooist haha. En de perenboom heeft wel een stuk of 30 peren, dus dat groeit gelukkig wel
Ik heb 3 courgette planten waarvan er 2 een aantal courgettes heeft. Ben benieuwd wat het in totaal gaat worden.