Ik heb het er vorig jaar gekocht! Omdat het verdwenen is na de winter kijk ik steeds als ik er ben, maar tot nu toe niet gezien… Is zo lekker als verse thee!
Wow, bij ons heeft mn moeder het in een potje op het terras gezet en komt het nu vijf meter verder tussen de tegels door
Lekker spul maar ik zet het straks in een pot in een pot en niet op de grond
O joh echt! Ik heb dan vast iets verkeerd gedaan vrees ik (hopelijk niet weg geschoffeld). Ik mis m echt erg
Oh top, dan ga ik er toch maar eens naartoe (is een stukje rijden en bij tuincentra in de buurt hebben ze t niet). Ik had het in een pot en heb er zo veel thee van gedronken, mis het echt.
Bij mij komt hij meestal pas heel laat weer tot leven. Toevallig zitten er nu al weer wat blaadjes aan, maar de afgelopen jaren is dat veel later geweest.
Overigens heb ik hem gewoon in de grond en bij mij blijft hij keurig op zijn plek. Heb zelf meer een oregano-probleem
Slim om die in pot te houden inderdaad. Paar jaar geleden klein plantje gekocht en dat is echt vermeerderd als een gek. Ik denk oprecht dat het even invasief als munt is haha
Goed om te weten. Zo veel thee drink ik nou ook weer niet
en ook @Aiden Bedoelen jullie niet citroenmelisse? Dat zaait zichzelf, net als munt, enorm uit. Maar citroenverbena is een hele andere plant die veel meer verhout, en die heb ik nog nooit echt ver uit zien zaaien.
Je hebt helemaal gelijk, haal die áltijd door elkaar. Is ook niet echt lekker als thee helaas vind ik
Oh ja ik ook! Sorry
Waar is citroenmelisse dan wel lekker in? Ik heb ook echt een grote plant en geen idee wat ik ermee moet.
Fun detail: ik had in 1 border een braam, citroenmelisse, klokjesbloem en longkruid. Het was echt een woekerstrijd . Nu het meeste longkruid uitgestoken en de citroenmelisse verplaatst naar een pot.
Ahhh yes! Ik moet nog gaan, ga ik morgen meteen doen
Ik vind citroenmelisse wel lekker als een deel van de theesmaak. Ik maak in de zomer vaak een theetje met paar blaadjes munt, citroenverbena en citroenmelisse. Of bijv. schijfje gember en citroenmelisse. Maar alleen de melisse, dat heeft een smaak van nat papier met een vleugje citroen.
Pesto mee maken!
Een bosje uit eigen tuin! 2 jaar geleden heb ik van de tuin van mijn ouders alle pioenrozen gekregen omdat ze gingen verhuizen. Ben blij dat nu echt alles wel goed aanslaat, toch altijd spannend.
Wouw
Als het goed is komen vandaag m’n lieveheersbeestjes(larven) binnen. Hard nodig, want zo staat m’n roos er nu bij:

Wauw jouw hortensia bloeit al! Mijne nog niet, heb wel een tuin op het zuiden maar het is zoooo droog dat zelfs de rododendrons van de vorige eigenaar maar half zijn gaan bloeien (en ook alweer verpieterd zijn). Hoop dat mijn hortensia’s nog wat gaan doen