Ik heb mijn peultjes in zo’n bak gezaaid. 5 planten in 1 bak. Het was nogal optimistisch en het bewijs dat ik niks van tuinieren weet haha.
Maar de eerste bloei begint te ontstaan! Heb ze van de week wat verse compost en hooi gegeven zodat ze niet zo snel uitdrogen.
Ik heb mijn werkgever zo ver gekregen om een beetje te moestuinen in de kantoortuin. Met succes er groeien nu 5 cherry tomaat plantjes, 1 munt plantje en koriander. Klein maar fijn en niet veel maar ik denk toch winst behaald want steeds meer mensen vinden het leuk!
Ik heb een paar jaar geleden mijn kerstboompje dat ik bij de voordeur had staan teruggeplaatst op een heel kaal schaduwplekje in de tuin. En kijk eens hoe mooi hij is geworden
Vorig jaar had ik echt zo’n sneu charlie brown boompje (zat verpakt toen ik het kocht). maar gewoon ook op de donkere plek in mijn tuin gezet en dat boompje is ook lekker aan het groeien.

Goeie manier om zo’n donkere plek op te vullen
Ik zag vandaag een recept voor een taartje met gedroogde of verse lavendel. Laat ik die nu net in de tuin hebben! Weten jullie of ik die gewoon kan drogen en gebruiken? Is het dan gewoon een kwestie van wassen? Of zou ik een specifieke soort moeten hebben haha? Echt geen idee, misschien een stomme vraag
Kan nog eventjes maar niet veel groter want dan worden ze draderig!
Heeft iemand hier toevallig de Elho pure raindrop regenton? Ik vind hem qua vorm heel leuk en vind het ook handig dat je hem tussen de regenpijp kunt bevestigen voor automatische overflow, maar ik zag er een op marktplaats en die was heel erg verkleurd. Volgens Elho heeft ie een uv-filter die verkleuring tegen zou moeten gaan, maar ben dus benieuwd of hij echt lang mooi blijft. Vind het best een duur ding namelijk.
Ik ben in Bulgarije en ik zag net deze in een plantsoen staan. Iemand enig idee wat het is want ik zou hem graag in mijn tuin hebben

Papaver volgens mij!
Zo fijn die regen! Maar ik vind echt steeds meer en meer luizen op mijn planten… heb maar lieveheersbeestjes besteld. Zag ook kleine vliegjes op mijn tomatenplantjes… het is wat he. Een keer geen slakken maar het is natuurlijk altijd wel iets
Jaaaa ik ook! Verdorie. Ik heb allemaal nog jonge plantjes en sta er nu iedere 2 dagen koud water met wat afwasmiddel op te sprayen. Ik hoop dat de regen ze het leven heel zwaar maakt
Ik ben zo blij met mijn aardbeien plantjes
Al het derde jaar en het worden er steeds meer. Ik had even geteld en er hangen in totaal 230+ aan
Wauw! Wat goed! Ik heb een paar aardbeitjes van mijne geoogst maar ik vond ze eigenlijk niet zo lekker (of niet rijp genoeg… of al bijna bruinig maar nog met weinig smaak). Mmmmm.
Oh en ik heb deze ergens anders ook al gespamd maar misschien ook leuk voor hier, ik heb een video gemaakt met een jaar in de tuin:
Hoop deze zomer weer een hoop meer aan de tuin te kunnen doen
mensen die ik ken hebben die al een jaar of 5-10 en ziet er prima uit nog, denk wel dat ie daar niet de hele dag in de volle zon hangt maar hij is gewoon nog grijs met gele gieter. Vind hem zelf ook mooi idd!
Een tip: ik heb vorige week online plantjes gekocht bij zorgkwekerij smaak. Een leuk relatief klein assortiment (kruiden, inheems, fruit) door een bedrijf wat plantjes kweekt zonder bestrijdingsmiddelen en met mensen die een afstand hebben tot de arbeidsmarkt. De plantjes zien er goed uit (flinke wortels maar verwacht geen plantjes zoals bij het tuincentrum) en zijn netjes verzonden.
Heeft een van jullie spinazie in de tuin staan? Lijkt dat hier op? Het zou struikbasilicum moeten zijn van makkelijke moestuin, maar het heeft totaal geen geur!
Ik heb je foto even door mijn plantenapp gegooid en daar geeft hij inderdaad spinazie aan!
Lijkt op Nieuw-Zeelandse spinazie!