(Moes)tuintopic

Haha jaaa ze doen het heel goed! Maar deze tomaat staat samen met een andere tomaat ook in een heel grote bak. Merk wel dat dat invloed heeft op het aantal bloemetjes :raised_hands:

Bij gebrek aan moestuin (of nou, beter gezegd: bij géén gebrek aan vriendje die niet wil opdraaien voor het werk in de moestuin :joy:) heb ik vier stekjes gekocht voor in potten, oa een pomedoretomaat. Plant ging hartstikke goed, totdat ik op advies van pinterest wat baking soda erbij deed (voor zoetere tomaten). Binnen 12 uur hing de hele plant slap en binnen 24uur was het ding compleet verschrompeld.

Wat zonde :scream:

Ja, vind ik ook! De eerste twee tomaten hingen er al aan…hij ging tot de baking soda hartstikke goed! Ik denk dat ik pinterest aanklaag. :rage:

1 like

Yeah krijg net te horen van mijn collega dat ik haar volkstuin mag overnemen😁

2 likes

Omg droom :heart_eyes: wat goed, per wanneer is het?

Ik ga vanmiddag langs! Kijk er al de hele tijd naar uit.

1 like

Elke dag enkele oogsten :blush:

10 likes

@Zomerjas Heerlijk, lekker plannen van wat je waar kunt planten :heart_eyes: Hoe groot is het? Heb je er ook een huisje op?

Wauw @Who die zien er zo lekker uit! Wat zijn het, gele frambozen?

Ja gele frambozen! Ze zijn zo lekker zoet mmm :relaxed:

4 likes

Hij is 100 vierkante meter, zonder huisje. Ik had vroeger er een met kas er op, dus ik denk dat ik die wel ga missen. maar goed, nu een klein opgezet park waar het heel wat gezelliger is.

3 likes

Wat heerlijk zeg! :seedling::herb::green_heart:

1 like

Er komen allemaal bloemetjes aan mijn komkommerplant, tomatenplanten en paprika’s!!! Zoooo leuk. Moet ik nog iets bijzonders doen in deze fase? Of gewoon lekker laten groeien?

Mijn chilipepers willen niet zo dit jaar. Kan me herinneren dat die vorig jaar veel sneller groot werden… Nu zijn het echt nog kleine sprietige plantjes.

1 like

Niet aankomen, lekker laten groeien! Er komen vanzelf vruchtjes.

Mijn eerste tomaat is aan het groeien (rechts op de foto) :grin:

8 likes

Mijn augurkplant (ah moestuintje) gaat hard. Inmiddels al twee potten augurken ingemaakt.
En ook de venkel van de appie was een succes!
Net lekker door een salade bij de barbecue gegeten!:heart_eyes:

12 likes

Ik had komkommer, courgette, tomaat en wortel gezaaid. De wortels hebben het niet gered en de komkommer stond te veel in de schaduw dus een nieuwe nu ergens anders staan maar is nog klein. Tomaat groeit flink maar nog geen bloemetjes. Courgette gaat wel echt waanzinnig. Ik dacht dat ik er twee had gezaaid maar het zijn er blijkbaar drie en heb al zes courgettes geoogst!

2 likes

Oh ja, dit topic was er ook nog! Heeft hier toevallig iemand verstand van peperplanten? Ik heb deze gekocht als ‘groene peper’, maar opeens zit er een rode babypeper aan…

2 likes

Hier zijn de aardbeien en frambozen beetje uitgebloeid. Ook een beetje last gehad van luizen/slakken/ongedierte!

Dit groeit wel super nu:


Blauwe bes

Komkommer

Tomaat

2 likes

Mijn tomatenplanten hebben veel beginnende trosjes en een paar mini-tomaatjes, maar vooral onderaan zitten hele grote takken met bladeren waar duidelijk niets aan gaat groeien. Haal ik die er het beste vanaf zodat de vruchtjes meer voeding krijgen?