aah zo leuk!
Hier na een week ook trotse plantenmama. Zijn allemaal bloemetjes. Ga ze nu per plantje in een grotere pot zetten. Durf ze nog niet naar buiten te doen hier nog wat lage temperaturen komende twee/drie dagen en dat gaan ze niet redden denk ik.
Het is echt alweer zo lang droog. Ik heb begin maart onze voortuin in orde gemaakt en sindsdien heeft het hier maar 1x geregend. Ik was blij dat er voor vanavond/morgen regen aankwam, maar ik zie net dat er niets meer zal vallen… En de weersvoorspelling voor komende week is ook droog. Zo bizar, ik vrees weer voor de zomer.
Ja erg he, wij hebben onze regenton al moeten bijvullen omdat hij echt zo goed als leeg was. Hoop idd echt niet op nog zo’n zomer.
Klopt! Vrees ik ook voor.
Oh hier (Antwerpen) is vanochtend al flink wat regen gevallen. Vandaag en morgen ook wat frisser dan de 20°C temperaturen van afgelopen dagen dus ik durfde nog niks buiten planten. Heb wel al wat bloemen gezaaid (maar voorlopig nog niks zien ontkiemen). Mijn moestuintje binnen doet het wel goed, ik zie voorlopig 4 scheutjes!
Is echt gek hoe snel dat gaat, als ik binnen een paar uur nog eens ga kijken ziet het er alweer anders uit.
Hebben jullie tips voor groenten die makkelijk in grote planten bakken kunnen?
We gaan volgende zomer pas de tuin doen maar wil al wat starten met eigen groentes.
Ik dacht aan sla en tomaat evt worteltjes.
Heb wel kruiden in potjes staan en bramen en frambozen in 2 grote plantenbakken(kreeg ze kado).
Nog een aanvulling op @Solsikke: rucola, spinazie, uien. Volgens mijn “zakboekje voor de moestuin” zijn dat er die in bakken kunnen
Hallo met mij.
Ik heb een moes tuintje maar vorig jaar hebben de raven mn aarbeien opgevroten haha. Waar haal je zon gaas voor er overheen?
Yaaay ik ga zo savooiekool planten in de tuin. Ik vind dat zo’n mooie kool, hoop dat het lukt.
Verder groeien mijn venkels en snijbiet en rode biet binnen als een tierelier. Ik heb ook mooie bloemen gezaaid, veel lupine en ridderspoor. Heeft iemand hier toevallig ervaring met zulke bloemen in pot?
Bij de Action verkopen ze gaas wat je zelf kunt opspannen, ze hebben een apart vak voor de moestuin spullen.
Ik heb in 2 actions gekeken maar hier hebben ze het helaas niet ik ga morgen maar eens bij een winkel in de buurt kijken.
Je kunt ook mandarijnen netjes verknippen, zelfde effect. Alleen niet handig als de vogeltjes erin verstrikt raken, dus moet wel strak zitten
Ik gebruik de Lill gordijnen van Ikea voor €3,99
In mijn mini tuin staat een klimop nog van de voorde bewoner. Deze is heel lichtgroen met geel. Vorig jaar heb ik allemaal bladeren weg gehaald, maar het is dit jaar net zo’n treurige bende. iemand enig idee wat ik er aan kan doen?
Als een klimop geel/oranje blad krijgt, kan het zijn dat de grond waarin hij staat te vast is geworden. Met een schep of steker de grond los maken, wat bijmesten en beetje water zou moeten helpen.
Kan ook zijn dat hij te nat staat. Overigens is het normaal dat ee aantal bladeren verkleuren in de winter.
Iemand enig idee waar ik zo’n zadenmix kan kopen om bloemen te zaaien waar bijen gek op zijn? Heb een viertal insectenholletjes waar de bijen nu in beginnen te settelen en wil ze ‘verwennen’ met lekkere bloemen pal voor de deur. Ik dacht dat ik het gezien had bij de Action, maar die had vandaag niks. Lidl ook niet.
Tuincentra heeft 't natuurlijk wel, maar daar ga ik liever niet speciaal voor dit naartoe momenteel.
Bij de Aldi, Coöp en Big Bazar heb ik het ook gezien
Ik zag dit voorbij komen op Facebook, misschien dat het wat is?
Onze tuin wordt dus gedaan (yesss!) en ik heb een aantal planten nog gered uit de puinbak die ik toch wilde bewaren. O.a een grote hortensia, een siergras en ook een roos.
Nu was de (klim)roos niet in al te beste staat dus ik heb hem een beetje bijgeknipt (alle dode takjes en bladeren eruit) en in een pot met verse potgrond gezet. Bamboetakken ernaast.
Moet ik die roos perse nu weer buiten zetten of kan ik hem ook tijdelijk binnen zetten tot de tuin af is?
Aangezien de hele achtertuin nu dit is:
De hortensia en siergras heb ik tijdelijk in potten in de voortuin gezet, die is op het noorden en bijna geen zon maar die planten zijn wel wat sterker dan een roos denk ik.