(Moes)tuintopic

Oeh goede! Hopelijk heeft de Coop Vandaag het ook, dan ga ik daar komende week in m’n pauze eens kijken :blush:

Bij ons stond het bij de ingang van de poortjes, hopelijk is het bij ieder filiaal zo

1 like

Ik zou hem wel buiten laten als hij dat gewend is. Binnen is het echt warm in vergelijking en dat kan die plant als een shock ervaren. Ik weet niet wat voor diva’s rozen zijn maar ik zou hem lekker buiten laten staan.

1 like

Ah oke dank je wel! Ga ik daar even naar kijken. Ja een paar leek me wel gewoon idd, maar eigenlijk zijn ze allemaal geel…

Ik heb zon moestuin tafel waar ik 2 jaar geleden o.a een braamen plantje had ingezet. De rest was dood maar dje braam leefde bog eb heeft een mooie grote tak er bij gemaakt. Daar heb ik nu 2 losse takken van gemaakt en heb er een tomaten en peper plantje naast gezet. En erom heen nog wat kruiden. Kan niet wachten tot ik alles op kan eten haha. Heb ook nog een los potje waar ik een aardbeien plantje in ga doen. Ook heb ik in een andere pot een vijg die het ook allang goed doet.
Toen ik net uit een oude zak wat potgrond haalde zat er ook een pier bij toen was ik extra blij haha.

Ik heb zo’n vierkante meter moestuin gekocht maar kom er niet uit welke grond daarin moet?
Iemand tips?

@tigerbo zou je hier verder uitleg willen geven over wat wel en niet goed is voor de bijtjes?

3 likes

Ik ga wachten tot begin mei, maar in principe zou dat al wel moeten kunnen denk ik. Vriezen zal het sowieso niet meer doen.

1 like

Ik ben echt te dwars voor een moestuin want ik heb het meeste al buiten gezaaid in grote potten. Alleen een deel van de courgette in van die kleine potjes binnen en de tomaat en aardbei al in grote potten. Ik snap het nut niet zo van kweekpotjes, maar daar zal ik over een paar maanden wel achter komen denk ik.
Mijn kruiden komen wel al tevoorschijn dus dat zal wel goed komen.

Gaat wel lekker hier. Alleen nog niks met de moestuinbak gedaan omdat de zakken aarde de parasol op dit moment overeind houden :face_with_hand_over_mouth:

Wat ik trouwens echt irritant vind ieder jaar zijn al die vliegen. Lijken er steeds meer te worden. Zo vervelend tijdens een bbq of als je een keer buiten wilt eten.

14 likes

Ik heb al een paar tomaatjes van mn tomaten plant in mn salade gedaan :blush:
Ik kan echt niet wachten tot mn kruiden gaan groeien

1 like

Sorry ik ben echt een buitenplanten leek maar wat is die witte voor plant?

Een Clematis.

Zetten jullie zo’n moestuinbak gewoon met worteldoek op je balkon? Zonder onderkant zeg maar. Hij komt bij mij op hout te staan maar t lijkt mij dat er water door de worteldoek gaat en het hout gaat rotten?

Bij mij kwamen de wortels (rucola) op den duur ook gewoon door het worteldoek heen, lijkt mij ook niet ideaal op een balkon. Kan mij voorstellen dat dat het hout ook kan aantasten.

Iemand ervaring met lente/bosui laten teruggroeien? Gewoon een bosje supermarkt lenteui bedoel ik dan. Ik las op de interwebz dat het kan, en dit is mijn lenteui na 2,5 dag.

Kan mij dus voorstellen dat het inderdaad werkt, maar op internet lees ik dat het over paar dagen al de grond in kan, maar de worteltjes zijn zoooo kort, dat gaat toch nooit goed? Daarom ben ik benieuwd naar ervaringen haha.

Prachtig :heart_eyes:

:heart_eyes: hier net een clematis gepland en die groeit als een malle, zo blij word ik ervan! In mei gaat ie bloeien en er zitten vet veel knoppen in. En de jasmijn gaat ook als een malle :star_struck:

1 like

Er kan inderdaad wel vocht door een worteldoek heen, ik ga zelf alles buiten kweken in bakken met een bodem. Dan kan ik ze ook nog verplaatsen als het nodig is.

Update van mijn moestuinzaadjes!

Alles is nu gekiemd, behalve de munt. Heel gek want buiten overwoekert die munt echt alles.

@Tamara ik heb toevallig ook twee dagen geleden mijn bosui stengels op water gezet, maar durf ze voorlopig nog niet te planten. Al denk ik wel dat dat moet lukken?

7 likes