Ik heb net slakkenkorrels gestrooid
Slakken hebben bijna alle bladeren van één hortensia opgegeten. Maar vreemd genoeg niet de van de hortensia’s daarnaast.
Zaten ze vol zeker
Stom overal die slakken. Mijn moeder had ook allemaal lege potjes. Wat wel leuk is, is dat mijn dahlia’s al naar boven komen die ik als knol had geplant. Heb er nog minstens 15 haha dus moet dit weekend aan de slag.
Je moet hier een beetje mee oppassen. Als je slakken gaat vergiftigen sterven ze een gruwelijke dood, maar los daarvan kan het ook zijn dat vogels of egels het binnenkrijgen doordat die slakken eten. En sowieso gif in je tuin is nou niet echt goed voor je tuin. Je kan met slakken het beste met schemer even een rondje door je tuin maken met een emmertje, dan pluk je er zo tientallen uit die je ergens in de struiken ofzo kan gooien. Beter voor iedereen
In juni gaat het altijd echt hard! Ik heb vorig jaar maart de tuin helemaal opnieuw aangeplant met alleen maar mini planten van de kweker, en in de zomer gewoon een volle border
Wat betreft slakken: cacaodoppen strooien! Koop je gewoon in een grote zak bij het tuincentrum. Eierschalen is ook goed maar dan moet je er wel heel veel eten om een beetje te kunnen strooien
Ik heb een plastic kas gekocht op bol, en heb daaronder in een tegel gelegd. Ik was met dit weer (en nu deze wind) al zo blij dat ik m’n plantjes nog niet in de volle grond had gezet.
Is vandaag die fucking kas dus omgewaaid
en m’n kweekbak ook
Ik geloof dat de schade van de kas nog wel beperkt is, maar ik had in de kweekbak net kleine tomaatjes in bakjes staan, en moestuintjes gezet. Die moestuintjes zijn allemaal verloren en ik heb maar twee van de vier tomaatjes kunnen redden. Huilon dit. De kas kan ik morgen ook pas echt goed bekijken, maar hij staat weer recht en de potjes ook, dus ik hoop dat 't meevalt
Mijn jonge kersenbloesem en appelboompje zijn allebei geknakt door de storm
Kan echt wel janken.
Vorig jaar geplant, nu net vol in het blad. Ze deden het zo goed.
Niet meer te redden helaas.
ohnee! kan je het niet er weer op zetten en dan met een spalk? Klinkt idioot, maar ik heb zo al menig plant weten te redden.
Oh bij appelbomen wordt dit zelfs vaak gedaan, even googlen op enten!
Zo jammer! Mijn tomatenplant is ook geknakt. Minder erg dan jouw boompjes…
Weten jullie waar je een dragonplantje kunt kopen? Ik heb er al weken een in bestelling staan bij Intratuin, maar de leverancier kan hem steeds niet leveren. Verder heb ik hem ook al een paar keer gezaaid, maar dat was dan een Russische dragon en dat is helaas niet ik zoek. Mocht een van jullie dragon in de tuin hebben, kan ik misschien een stekje kopen?
Ik vond weeeer op een andere plant bladluis
Ik heb het idee dat spuiten (ik heb nadat het gekochte spul op was toch weer een zeep/spiritus mengsel gemaakt @Jipster) helpt om het niet nóg erger te maken per plant, dus wel in toom houden, maar dat het er niet helemaal door weg gaat.
Tip van Flip;
Hang het insectenhotel zo op dat vogels er niet bij kunnen.
Anders heb je een prachtige voertafel…
'S Nachts de tuin verlichten, zijn er serieus mensen die dat doen?
Ik zou op mn volkstuin wel een composthoop willen, maar ik ben bang dat het te ingewikkeld is en heb eigenlijk niet zo veel zin in nog een project dat aandacht vraagt
Ik heb wel zo van die steeklampjes op zonne-energie die dus ook 's nachts aanblijven.
Iets à la dit principe:
Totaal niet bij stil gestaan dat dit niet fijn is voor dieren, misschien toch maar op zoek gaan naar een andere oplossing.
Ik heb ook lampjes op zonneenergie wilde juist dat dat beter was dan op batterijen. Shit
Shit ja wij hebben dat…
Echt prachtig wel maar totaal niet over nagedacht qua diertjes. Het is niet heel fel hoor! Maar we hebben van die zachte lampjes in de tegels in het pad. Dit idee zeg maar (niet mijn tuin dus). Ze gaan automatisch aan als het donker wordt.
Heb net meer dan 100 naaktslakken uit m’n tuin geraapt Verderop in het park uitgezet, niet doodgemaakt. Maar ze moeten wel wegblijven uit mijn tuin!!
Ik “scan” planten die ik niet weet ook wel eens met Google lens. Dan krijg ik vaak wel de naam naar voren of iets wat er op lijkt en kan ik vanaf daar weer verder zoeken
Vanmorgen eindelijk mijn tomaten geplant nu de weersvoorspellingen voor de komende tijd er zo goed uitzien Straks nog de komkommers in de grond steken en een plekje zien te vinden voor alle bloemen
De courgettes en pompoenen doen het hier voorlopig ok, ik dek ze snachts wel af met een plastic potje tegen de slakken. Beschermt ze ook enigszins tegen de regen en de kou