Wat een gezellige tuin!!
Ik ga zo ook eens wat foto’s posten.
Wat een gezellige tuin!!
Ik ga zo ook eens wat foto’s posten.
Dank je wel! Het is qua beplanting niet zo georganiseerd, maar wel lekker groen. Al eten de slakken alles op wat opkomt nu helaas
Mooie tuin! ik hou juist van het niet georganiseerde.
Waaauw wat een heerlijke wilde tuin!
Selectie uit de tuin! Eerste uit komende dahlia en de laatste akelei. Dan een stukje moestuin met kruisbessenstruik, salie, wortels, pastinaak, sla (die uit de kluiten groeit, dit is eindelijk de laatste), aardbei, basilicum en bloedzuring. Als de laatste sla eindelijk pleite is ga ik daar radijs zaaien.
En m’n prachtige zonnehoedjes! Gister gekocht en geplant bij een biologische kweker hier in de buurt. Wil er nog veel meer bij, echt m’n lievelings en die blijven tenminste mooi in de volle zon hier.
Ik ben sinds vanmiddag de trotse eigenaar van deze ‘oude’ perenboom. Zo blij!
Woensdagochtend wordt ‘iets gebracht.
Oh en m’n grote border begint ook eindelijk ergens op te lijken. Gaat in stapjes want tering wat gaat er veel in en plantjes (zeker de biologische hier van een lokale teler) zijn duur.
Zonnehoedjes zijn ook echt mijn favoriete bloemen allertijden. Zoooooo mooi!
Ik werk morgen thuis en post dan ook wat foto’s van mijn wilde tuin
Ben echt een noob hierin vergeleken met jullie maar wil toch even showen haha, ben zo blij.
Ik heb echt nooit wat met plantjes/bloemen gedaan en heb laatst zelfs een vetplant laten doodgaan (teveel water…) maar ik ben laatst begonnen met de AH moestuintjes en heb een groot gedeelte zojuist overgepot. Hoop zo dat ze t goed houden.
Dit was 20 mei, net geplant:
En dit is nu:
Dieven jullie cherrytomaten? Ben erachter gekomen dat er online twee kampen zijn: mensen die zeggen dat je cherrytomaten niet hoeft te dieven en mensen die zeggen dat het wel echt verschil maakt. Ik heb ze tweemaal gezaaid, een maand na elkaar. Twijfel nu of ik een deel wel ga dieven en een ander deel niet om te experimenteren
Toevallig Ini’s moestuin? Ik vind haar zo leuk en leerzaam om te volgen!
Ik dief m’n tomaten alleen als ik er toevallig aan denk, maar meestal laat ik 't gewoon staan.
Hmm, dan neig ik inderdaad naar niet dieven haha. Ben jij tevreden met hoe jouw tomaten groeien? Als het niet zo’n verschil maakt in grootte en smaak is meer opbrengst wel leuk natuurlijk
Wat leuk die fotos! Geeft gelijk weer plantjes inspiratie.
Wij zijn druk bezig met de tuin, in de achterste 30% stond in het midden een gigantisch verrot tuinhuis (van de vorige eigenaren) met aan een kant 1 meter naar de poort en de andere kant een meter loze ruimte. Tuinhuis is vorige week opgehaald voor 5 tientjes en omdat het meteen als schutting fungeerde hebben we een nieuwe schutting geplaatst.
Nu een kleiner tuinhuis bestellen en in de ene hoek zetten en dan houden we aan de andere kant ruimte vrij voor een lekker zitgedeelte met veel schaduw, heel welkom in een tuin uit de wind op het zuiden! Ik denk dat ik ook een pergola wil bouwen waar we zomers van die bamboe lopers doorheen kunnen weven voro schaduw.
OJA en ik ga 1000000 kilo cacaodoppen in mn borders strooien zodat die slakmotherfuckers niks meer kunnen eten.
Ik heb het 1 jaar heel trouw gedaan (toppen en dieven) en het jaar erop alles laten woekeren (had een burn-out en geen puf om die moestuin bij te houden) en moet zeggen dat ik in het jaar dat ik het goed bijhield wel meer opbrengst had. Maar het was in het woekerjaar ook echt niet slecht.
Zo, even lekker spammen met wat foto’s van de tuin. Deze lente pas echt begonnen met wat werken in de tuin (nieuwe bordertjes, planten en zaden, moestuinbakken, onkruid weg, bomen laten trimmen, nieuw terras gelegd, …) en ben nu helemaal blij met hoe het eruit ziet
Uitzicht vanuit huis, met random bloemen, een vlier, vijgenboom, citroenmelisse, …
Druivelaar vooraan, tijm in de grond, hosta die kapot gegeten wordt door slakken achteraan, bloemetjes en tijm aan de kant
Blauwe regen (wisteria) naast kat die aandacht wil
Appelboompje op voorgrond, twee moestuinbakken (1 vol kerstomaat, 1 met bloemen - en heel veel kattenkak 🥲)
Ben dus vooral heel erg trots op die dahlia (bovenste foto). Echt geen idee hoe het kan dat ‘ie nu al uit komt, want alle andere dahlia’s zijn alleen nog groen en zit nog knop aan. Maar het is wel heel gezellig die ene haha.
Ik heb ratten in mijn ‘huis’ tuin (moestuin ook, maar die neem ik voor lief ) maar begint echt te erg te worden. Ben nu aan het denken om toch maar klemmen te gaan plaatsen, maar gaat zo erg tegen mijn gevoel in. Maar ik trek het niet meer. Zit ik rustig en de tuin loopt er rustig en rat langs
net ging ik plantjes water geven, schieten er opeens allemaal jonge ratten voor mijn voeten langs. Ik heb ook echt de enige groene tuin van de straat, dus hier lekker de schuil/ nest mogelijkheden.
Iemand nog tips?
Ik zou echt klemmen plaatsen. Straks zitten ze in je huis
Wauw wat bloeit er al veel! Mijn dahlias hebben nog geen knoppen, en op de alliums na bloeit er nog niks
De oogst van vandaag. Mijn tomaten planten beginnen ook al bloemetjes te krijgen dus hopelijk binnenkort ook tomaten uit eigen tuin.
Mn peuter heeft vandaag twee aardbeitjes kunnen eten van de plantjes die we samen gepoot hebben. Er hangen nog meer rode aan maar die zijn nog ieeeets aan de rode kant. Ze vond t wel heel leuk!