Zo naar, ik hoop dat ik wel goede zaadjes heb
Ik schrok echt van dit artikel. Zo goedbedoeld allemaal en dan slaan we de plank toch mis omdat er bij de mensen en instanties op wie je als consument vertrouwt te weinig kennis (of wilskracht?) zit om het Ʃcht goed aan te pakken.
Word er zo verdrietig van! Heb me voorgenomen om me voortaan nog beter te laten informeren en zaden te halen bij die kweker die hij noemt.
Rupsen worden vlinders! Waarom wil je ze weghebben?
@Camomille welke kweker noemt hij? Ik kan het niet vinden op de een of andere manier.
Biodivers in Oudewater
Veel rupsen eten maar 1 soort blad helaas
Lijken wel rupsen van een klein koolwitje.
Eens met bergamot!
Of mottenš
Wat is er mis met motjes? Dat zijn gewoon nachtvlinders.
Zeg maar gerust nachtmerrievlinders.
Vandaag zag ik een onbekend insect, bleek een muurrouwzwever te zijn en vorige week zag ik een wespvlinder. Ik heb op dit moment veel bloemen in de tuin en de hotels zitten vol. Zo leuk om al die verschillende soorten te zien
Waar bestel jij ze? De amandelbloesem heeft blijkbaar ook nog luizen dus ik kan toch nog een lekker maaltje regelen voor een familie
Ik heb een keer tegen trips gaasvlieg larven besteld maar ik kan niet meer terug vinden waar helaas.
Ik heb laatst bij Biogroei aaltjes besteld en daar hadden ze ook lieveheersbeestjes!
Update over mijn 2 plagen: ik ben er bijna vanaf?!?!!
Ik heb dus aaltjes besteld tegen de rouwvliegjes en dat hielp echt goed, na enkele dagen was het al een stuk minder. Een beetje geduld was wel nodig, maar het werden er steeds minder. En nu na 2 weken zie ik af en toe nog een verdwaald vliegje maar de plaag is weg! Ik ben echt blij dat een natuurlijke methode zo goed heeft gewerkt!
De bladluis vond ik weer op 2 andere plantjes () maar het waren er niet heel veel, en met dagelijks checken en spuiten met water of het mengsel als ik ze zie, is het steeds meer onder controle.
Misschien bestel ik ook nog larven om hopelijk de laatste daarvan ook weg te krijgen?
Dus dit weekend naar het tuincentrum om alles wat ik heb moeten wegknippen/gooien te vervangen
Wat mooi! Komen er ook veel dieren op af?
Zit hier mān ruim een meter hoge zonnebloem te bewonderen en ohh dat dit uit zoān klein zaadje groeit zo trots hah
Oh trouwens @Kauai door jouw bericht een tijd terug ben ik behoed voor het kopen van perkplanten en ben ik nu extra trots op mān mooie gezaaide petuniaās die nu beginnen te bloeien
Dit vraagt om fotoās
Ik ben net naar een biologische kwekerij van vaste planten geweest. Mocht niet zoveel kopen van mezelf (kwam voor hun eigen biologische potgrond), maar toch 3 plantjes meegenomen. Zal later fotoās posten!
Misschien weet iemand van jullie dit: we zijn net verhuisd en de tuin ligt vol met tegels. Gaan er veel van weg: hallo groen, alleen nu haalde ik net twee tegels weg waar een mierennest onder zat. Zouden ze nu zich verplaatsen onder een andere tegel? Dat is prima want ik moet uit die ene plek best wat zand weg halen ook. Zo sneu al die mieren in de stress rennen met die eitjes.
Je kan het volgens mij doen door een bloempot met aarde erbij te zetten en dan maken ze hun nest daarin! Ik heb het nog nooit geprobeerd dus zou even verder googlen.
@anon50301661 weet jij of een bijen
hotel in de Zon moet? Ik zie dat altijd maar ik heb alleen zon einde dag.