Mijn stenen dakterras is afgelopen week in een groen paradijs verandert met al die zon! En het wordt nog mooier als de lathyrus gaat bloeien, en de zinnia’s en dahlias.
Ja moet wel in de zon
Hier is ook het een en ander gaan bloeien de afgelopen dagen. Zijn ook veel planten in onze tuin waar al wel knoppen aan zitten, dus die verwacht ik ook volgende week wel in bloei te zien staan
Ik ging even eten en volgens mij zijn ze echt in mega snel tempo ergens anders heen verhuisd zonder interventie van mij. Gelukkig maar!
Overal klaprozen!!! Behalve in mijn tuin. Misschien heb ik de zaadjes te laat geplant. Ik had ook korenbloem en delphinium maar die zijn ook niet uitgekomen.
Ik heb ook geen klaprozen meer…had ze op 2 plekken gezaaid en er kwamen er megaveel op. Maar met dat lange, natte weer was het 1 groot slakkenbuffet. Echt alles is weg
Edit: de korenbloemen zijn bij mij wel opgekomen en gaan nu bijna bloeien denk ik.
Ahh ja ik heb ook veel last van slakken gehad.
Ben de naaktslakken zooooo zat. Wat een vieze rot beesten. Gisteravond denk ik zo’n 25 stuks uit de tuin gehaald en in de groene bak gegooid, maar telde er nu net zo alweer 8 stuks.
Iemand ervaring met “slak werende planten”? We hebben geraniums en daar blijven ze netjes van af, maar de dahlia’s zijn helemaal aangevreten, blijft niks van over. Op internet kom ik genoeg planten tegen waar slakken niet van zouden houden ivm de geur, maar met welke hebben jullie zelf ervaring?
Misschien niet de methode die je zoekt maar bij mij pakken ze vooral mijn basilicum en laten de rest iets meer met rust. Ook nog een tactiek zodat je andere geliefde planten met rust gelaten worden.
Verder vind ik slakken ook stom (behalve die gewone gestreepte huisjes slak).
Hmm dat is idd ook nog een optie hahaha. Maar die woekert best wel toch? Of heb je de basilicum in een pot en komen ze gewoon vrolijk over de rand in de pot?
Ja ze zitten op onder in die pot hahaha. Geef die basilicum ook iedere dag water dus dat is echt een soort slakken hot spot. Ik eet daar niet meer van want te veel slakken slijm en schade maar hij doet het prima als bliksemafleider
Wat mooi!
Mijn beide lupines deden het perfect, maar nu heeft de ene helemaal hangend en krullend blad en de andere is nog super mooi. Ze staan naast elkaar in dezelfde omstandigheden?
Mijn moeder kwam met de tip om fijn, droog zand om je plantjes heen te leggen. Vinden ze niet fijn om overheen te moeten kruipen ofzo. Weet niet om hoeveel plantjes het gaat en hoe groot je tuin is ofcourse, maar ik heb een aantal nieuwe planten en groenten er mee “gered” totdat ze wat groter waren. Wel onmogelijk als je heel veel moet doen
Ik had het vorig jaar volgens mij ook gepost, maar ik gebruik om de echt geliefde (door mij en de slakken ) planten, zoals dahlia’s, slakkenborstels. Was hier vorig jaar erg tevreden over.
Wauuuww!! Ik heb hele kleine aarbeitjes gekregen. Maar ik had ze ook in een kleine pot geplant.
@Kauai volgens mij heb ik ergens gelezen dat de hotels op het noorden moeten hangen.
Edit: juist niet op het noorden staat bij de vlinderstichting. En op een zonnige plek.
Nou de mijne doet juist heel goed op het noorden
Ohh zo leuk! Ik ga m dan misschien toch kopen en ophangen op het westen. Ze hebben bij jou wel duidelijk voorkeur voor niet te grote holletjes!
Op het noorden is toch juist een zonnigr plek waarschijnlijk. De zon die in het zuiden staat schijnt toch op je schutting op t noorden?
Als je m op een schutting op t zuiden zou hangen, hangt ie de hele dag in de schaduw van de schutting zelf
Nu je het zegt ja! De steenhommel is de grootste die er gebruikt van maakt en die zijn zelf ook niet zo groot. Misschien dat het daar aan ligt