(Moes)tuintopic

Nou ja, in mijn tuin is het of dat of verzuipen in een bierval, ik ben niet zo slakvriendelijk.

1 like

Is je peuter ook in te huren hier voor haha :joy:

2 likes

10 euro per uur voor op z’n spaarekening :wink:

1 like

Oh jongens ik ben zo trots op m’n tuinier skills! Dit is het eerste seizoen dat ik een tuin heb en het gaat echt beter dan ik dacht. Heb al meerdere dahlia’s en ranonkels in de knop staan, m’n moestuin gaat als een tiet en in m’n voortuintje staan allemaal gezellige wildbloemen. Oh en m’n perenboom en graszoden zijn ook nog niet dood haha!

Zag wel dat een paar bloemen het zwaar hebben gehad door de enorme hagelbui van vanavond, dus hoop dat die morgen weer een beetje terug geveerd zijn.

11 likes

Lekker hoor dat buitje maar ik denk dat ik in mn salviaatjes wel 40 naaktslakken zie zitten. Die staan er morgen gewoon niet meer :sob:

Voor 10 euro per uur is je probleem opgelost via @MadameArmoire

1 like

Hahaha misschien moet ik t mn eigen peuter maar leren. Maar ik weiger ze aan te raken, ik wil ze op mn schep maar op een gegeven moment heb ik daar geen geduld meer voor.

Ja ik deed ook eerst met een stokje of blaadje maar nu pak ik ze gewoon. Had van de week ook een dikke pad over de schutting gezet en een spin in huis vrij gezet. Iets met grenzen verleggen haha.

3 likes

Oh dat vind ik wel erg dapper; ik gebruik altijd handschoenen :sweat_smile:

Heb net trouwens ruim 50 (!) slakken en naaktslakken uit de tuin geplukt
 en dat is na de speurtocht van de peuter!

4 likes

Weet niet of het die 10 euro dan waard is hahaha nee grapje. Heftig zeg, mijn ouders hebben ook zo achterlijk veel slakken iedere dag. Echt niet leuk!
En ja die pad zag er echt droog en moe uit dus dacht even stoer zijn voor de natuur en met die spin dacht ik aan mijn muggenbeten. Niet 100% onbaatzuchtig dus haha.

1 like

Door dit berichtje ben ik net snel de tuin in gegaan en ben met mijn man slakken gaan vangen :sweat_smile:
In alle soorten en maten en vooral bij mijn mooie nieuwe dahlia’s. Ik denk dat ik die maar in pot ga zetten :sob:

Ah rot maar iedere slak die je hebt gepakt is er eentje minder!

Kiekeboe :snail:

En ik vond ineens een watersalamander, die hield zich dood en liep weg toen ik 'm bij de planten zette.
Gespot: gewone wegslak, grote aardslak en de witgerande tuinslak.

Ennn de meeste slakken zitten nu te eten in een perkje achter mijn tuin, hopelijk komen ze niet terug

Misschien lukt t met zo’n groot kookpincet? :grimacing: die zijn ook niet zo duur.

1 like

We eten al een tijdje sla, rucola en kruiden uit de tuin, maar nu ook de eerste aardbei (eentje maar haha) en sugar snaps geoogst! De eerste tomaatjes komen tevoorschijn en ook de komkommers en courgettes krijgen bloemen. Favoriete tijd van het jaar :heart:

3 likes

't gaat straks waarschijnlijk weer flink regenen! Onze regenton is zo goed als leeg dus heb een babybadje en allemaal emmers buiten gezet om maar zoveel mogelijk water op te vangen hahahaha. Wie weet inspireer ik nu nog iemand om snel hetzelfde te doen

Edit: dit dus :joy:

20 likes

Telkens als een vrouwtjesbloem van m’n courgettes openstaat regent het als een malle :angry: Vrees een beetje voor een mislukte bestuiving zo

1 like

Ik help ze meestal met een kwastje! Kan dat nog?

Ik heb het met een kwastje geprobeerd, maar ik denk dat het niet erg succesvol is geweest :sweat_smile:

1 like

ahhh balen!!!

Ik had 1 van mn 3 courgetteplantjes nog niet in de grond of grotere pot gezet en nu braken ongeveer alle wortels af, echt zonde want deze groeide eigenlijk het mooist. Maar heb 'm met zn mini wortels toch in een andere pot gedaan met wat extra voeding, hopelijk haalt die het nog

1 like