Ik word ook helemaal gek van al die slakken in mijn tuin😡 Haal elke keer super veel weg maar net zaten er toch 6 bij m’n dahlia’s, die nu volledig zijn opgevreten. Toch maar eco slakkenkorrels besteld, of heeft iemand een beter alternatief?
Wij hebben een karcher hogedrukspuit en laatst ging ik wat tegels in de tuin schoonmaken. Het werkt prima maar je moet echt tegel voor tegel doen zodat je die voegen tussen de tegels met zand erin niet leegspuit.
Weet iemand of dit opzetstuk goed is en je dan niet alle voegen leeghaalt?
Ik heb wel een ander merk hogedrukspuit maar ook met dat ronde opzetstuk spoot al het zand er tussenuit… met als gevolg 2 tegels die nu zijn verzakt haha.
Als iemand hier wel een goede oplossing voor heeft hoor ik het graag!
Overigens werkt dat ronde borstelding wel heel goed op mijn houten veranda (wel met heeeel veel geduld, rustig rondjes maken anders zie je de strepen alsnog)
Oh ik lees mee, dat heb ik ook! Leek inderdaad wel alsof hij transformeert in een ander kruid
Hij is aan het doorschieten! Bij mij ook, logisch met dit weer. Snoeien heeft geen zin. Je kunt dit ook eten of laten zitten en dan krijg je bloemetjes die je kunt eten of nog langer laten zitten en dan krijg je zaadjes. Dat is weer ketoembar ik heb weer wat nieuwe gezaaid tussen de doorgeschoten plantjes, kijken of dat werkt.
Wij hebben dit opzetstuk al jaren voor onze tegels en werkt heel fijn! Spuit je ook minder water omhoog tegen eventuele muren enzo.
Ik vind dat opzetstuk voor geen meter werken, de tegels werden veel schoner met alleen de spuit.
Ik word er ook gek van. De moestuin loopt ook echt niet zo lekker dit jaar. Veel aangevreten of doorgeschoten. Het is ook raar weer dit jaar: eerst heel lang koud, toen tijd lang warm en heel droog en nu weer super veel regen. Ik vrees dat tomatenopbrengst ook zeer weinig zal zijn dit jaar.
Moestuin buit! Ik ben hier trotser op dan zou moeten haha. Meteen zin om m’n ambities overboord te gooien en te leven van wat de aarde ons biedt
Wat zien we hier?
Mijn tweede plant met woldopluis die geheel gesnoeid in de kliko belandt
Haha fijn dat ik niet de enige ben!
En wat geinig dat jij ze stekelbessen noemt. Goeie naam ook want ben al meerdere keren geprikt door die doornen. Ik ken ze als kruisbessen!
Dankjewel!!! Jaa er zijn wel wat bladeren aangevreten ik zie nergens slakken of rupsen, ummm wat kan ik nu het beste doen? Maar hopen dat ik over een tijd vlinders zie?
Het is geen tomaat trouwens, maar calendula (goudsbloem), staat idd een tikje te krap misschien zijn de nieuwere de bloemen daardoor een beetje kleiner, verwijder de uitgebloeide wel altijd.
Heeft iemand niet te dure ideeën om aardbeienplantjes te planten? In soort potten of bakken. Ik heb super veel stekjes, maar mijn potten zijn onderhand op en wil ze niet direct in de grond hebben.
Dacht aan zoiets, maar denk dat dit 1 seizoen mee gaat en daarna op is. Maar misschien dat jullie betere ideeën hebben.
Of een paar van deze
Ik zag bij de Action een “zelfbouw” variant van je bovenste plaatje. Maar dat was in het begin van het seizoen. Als je zoekt op stapelbare bloembakken kunststof kun je er verschillende vinden, zoals de dure variant van Elho. Dat is niet “wegwerp”, en kun je elk jaar weer gebruiken.
Het nadeel dat ik vond: ze zijn vrij groot, en heb gekozen voor een klassieke aardbeienpot, die ik bij een kringloop vond.
Ik heb laatst 10m besteed om alles van m’n klimop te vegen en vooralsnog zijn ze niet terug! Voor de hopelijk niet volgende keer.
Het was echt zo mega veel, geen beginnen aan! Gewoon pech! Gaan nu hierdoor wel een en ander verplaatsen dus er komt wel iets moois uit voort