Mommybloggers topic

Bij ‘ons’ zwembad mag je ook geen foto’s en video’s maken en ik vind dat ergens wel.goed! Al zijn ze soms wel erg streng als een vader of moeder een foto maakt van hun eigen kind in het hoekje van het zwembad met niemand anders erbij, dan komen ze nog aanlopen om ze erop te wijzen dat het niet mag :see_no_evil:

Echt irritante clickbait altijd

1 like

Oh got jongens.
Mijn man, dochter en ik zijn herstellend van buikgriep en ik heb mijn kind net een knakworst gegeven en soep (uit een zak) omdat ze nog niet veel eetlust had en dit er wel in ging. Lekker belangrijk. Ze eet tenminste weer.

Met diepvriesgroente is niks mis zolang het om 1 soort gaat en er geen toevoegingen in zitten.

Dat schijnheilig gedrag van influencers ben ik zo zat. Lekker moeders die dit (om welke reden dan ook) vaker doen een schuldgevoel aanpraten.

21 likes

Die mommy influencers doen eigenlijk aan momshaming.

Kijk hoe perfect ik alles doe met schijnheilige vragen naar de de kijkers over bepaalde onderwerpen om lekker de spon te verantwoorden.

11 likes

Waarom alleen maar als het 1 soort is? Ik eet veel diepvries groente omdat ik altijd overal en nergens eet en ik anders echt heel veel weggooi omdat het niet meer goed is.

Ik heb gelezen dat er bij mixen (zoals bij Mexicaanse groentemix) soms zout of smaakstoffen worden gebruikt.

Maar bij iets als alleen erwten (echt mijn lievelings uit de vriezer want die mik je zo makkelijk in pastasaus) is dat dus niet het geval.

Ik heb ook veel diepvriesgroente om verspilling tegen te gaan en tijd te winnen. Met diepvriessperziebonen is niks mis en het scheelt zoveel tijd.

3 likes

Je kan beter de chocolade pepernoten weglaten. Die zijn half rond en geven serieus gevaar op stikken bij kleine kinderen. Oreo’s hebben dat probleem niet.

1 like

Ja en een slaapmutsje voor het slapen gaan. Slaapt iedereen perfect!

2 likes

Dankje voor de uitleg. Ik ben echt zo een mongool die hierdoor dacht dat je niet 2 soorten diepvries groentes tegelijkertijd klaar mocht maken, zoals brocolli en bloemkool (wel uit aparte zakken). Maar weer iets geleerd. Het is maar goed dat ik geen kinderen heb.

3 likes

Thanks voor de tip. :crazy_face:

1 like

Ah oké, dan heb ik me misschien verkeerd uitgedrukt, sorry.
Het gaat inderdaad vooral om mixzakken waar dan nog een extra smaakje aan kan zitten, maar tijdens het klaarmaken merk je dat al wel vind ik.

AH heeft een tijdje ‘groentepannetje’ gehad uit de diepvries en daar zat echt iets van kruiden / saus om heen, al was het weinig. Maar bijvoorbeeld Ardo Broccolimix bevat alleen maar broccoli, bloemkool en wortel en verder niks. Die laatste bestel ik vaak online.

2 likes

Oh nee ligt gewoon aan mij hoor. Ik heb het halve bonduelle assortiment in mijn vriezer liggen. Sla altijd in als deze in de aanbieding is. Mix mijn eigen groentes gewoon.

2 likes

JA EN NEE.
Tot 1jr wordt bij borstvoeding ander vocht dan moedermelk afgeraden.
Meestal begin je dan rond 11mnd met oefenslokjes. Bijv uit een tuitbeker oid.
Daarbij zou ik zelf geen rode wijn kiezen, vanwege de vlekken die het kan geven. Ook bij een mondje teruggeven op je schouder oid…

26 likes

Wat zijn of worden jullie lieve moeders. De mijne gaan gewoon lekker aan de whisky.

4 likes

Denk het op zich wel! Vlektechnisch. Die 1jr dinges blijft natuurlijk…
Misschien drinkt een kind het niet meteen, maar dat kan je gewoon aanwennen. In het begin aanlengen met gekolfde moedermelk en de verhouding steeds veranderen, komt goed!

4 likes

Oehh zout en smaakstoffen, foei, niet eten hoor! :roll_eyes:

3 likes

Zout is voor kleine kindjes wel slecht. En aangezien @FrauHelga een kleintje heeft kan ik me voorstellen dat ze daar op let.

9 likes

Voor volwassenen ook :joy:

Zullen we dit gewoon even niet gaan doen?

2 likes

Maar zelfs dan - je kindje gaat er echt niet dood van als het sporadisch wat meer zout dan normaal binnen krijgt doordat je ze een zak gemengde diepvriesgroenten voorschotelt.

Groetjes van een (toekomstige) loedermoeder

4 likes