Mommybloggers topic

Ja en een slaapmutsje voor het slapen gaan. Slaapt iedereen perfect!

2 likes

Dankje voor de uitleg. Ik ben echt zo een mongool die hierdoor dacht dat je niet 2 soorten diepvries groentes tegelijkertijd klaar mocht maken, zoals brocolli en bloemkool (wel uit aparte zakken). Maar weer iets geleerd. Het is maar goed dat ik geen kinderen heb.

3 likes

Thanks voor de tip. :crazy_face:

1 like

Ah oké, dan heb ik me misschien verkeerd uitgedrukt, sorry.
Het gaat inderdaad vooral om mixzakken waar dan nog een extra smaakje aan kan zitten, maar tijdens het klaarmaken merk je dat al wel vind ik.

AH heeft een tijdje ‘groentepannetje’ gehad uit de diepvries en daar zat echt iets van kruiden / saus om heen, al was het weinig. Maar bijvoorbeeld Ardo Broccolimix bevat alleen maar broccoli, bloemkool en wortel en verder niks. Die laatste bestel ik vaak online.

2 likes

Oh nee ligt gewoon aan mij hoor. Ik heb het halve bonduelle assortiment in mijn vriezer liggen. Sla altijd in als deze in de aanbieding is. Mix mijn eigen groentes gewoon.

2 likes

JA EN NEE.
Tot 1jr wordt bij borstvoeding ander vocht dan moedermelk afgeraden.
Meestal begin je dan rond 11mnd met oefenslokjes. Bijv uit een tuitbeker oid.
Daarbij zou ik zelf geen rode wijn kiezen, vanwege de vlekken die het kan geven. Ook bij een mondje teruggeven op je schouder oid…

26 likes

Wat zijn of worden jullie lieve moeders. De mijne gaan gewoon lekker aan de whisky.

4 likes

Denk het op zich wel! Vlektechnisch. Die 1jr dinges blijft natuurlijk…
Misschien drinkt een kind het niet meteen, maar dat kan je gewoon aanwennen. In het begin aanlengen met gekolfde moedermelk en de verhouding steeds veranderen, komt goed!

4 likes

Oehh zout en smaakstoffen, foei, niet eten hoor! :roll_eyes:

3 likes

Zout is voor kleine kindjes wel slecht. En aangezien @FrauHelga een kleintje heeft kan ik me voorstellen dat ze daar op let.

9 likes

Voor volwassenen ook :joy:

Zullen we dit gewoon even niet gaan doen?

2 likes

Maar zelfs dan - je kindje gaat er echt niet dood van als het sporadisch wat meer zout dan normaal binnen krijgt doordat je ze een zak gemengde diepvriesgroenten voorschotelt.

Groetjes van een (toekomstige) loedermoeder

4 likes

Ik zeg toch ook nergens dat het erg is als je kindje een keer zout krijgt. In brood etc zit ook gewoon zout.

Groetjes van net zo’n loedermoeder

1 like

Het stomme is. Je gaat nu dingen invullen.
Maar ik hou mijn mond er over :relieved:

En eigenlijk wilde ze er niks over kwijt!!! Maar ze voelde zich zooooo schuldig, want ze zou iets uploaden en nou kon het weeer niet doorgaan, en zoooveel mensen vroegen ernaar zo ontroerend.

Kots!

Dat kind denkt ook dat ze echt werk verricht hè?

10 likes

Ik vond Shifra en haar blog zo leuk vroeger… verfrissend, anders, creatief… ze lijkt wel een ander persoon geworden sindsdien… ze (en haar blog, insta, vlogs) is zo veranderd en 13 in een dozijn geworden. Echt jammer.

6 likes

Vanochtend was ik chagrijnig moe en moest opschieten voor het werk, heb mijn kinderen bakje pepernoten gegeven want had geen energie om een broodje te smeren, heb ze snel naar hun vader gebracht en kreeg in de loop een appje van hun vader met de vraag of het klopt dat ze hadden ontbeten met pepernoten

“ Hahaha neeeee joh natuurlijk niet :joy: wat een grappenmakers “

Denk dat de diepvries groente best meevalt

112 likes

Dit vind ik dus ook. Heel jammer…
Ze lijkt veel minder authentiek.
Is prima als je veranderd, dat is het leven.
Maar veel bloggers / vloggers hebben daarin geen zelfreflectie dat ze toegeven dat ze anders zijn of niet meer veel uploaden.
Gaan niet iemand inhuren om hun taal te verbeteren. Best jammer eigenlijk…

Geef je ze diepvriesgroente als ontbijt? Gewaagd! Dan kies ik toch voor pepernoten hoor. :crazy_face:

4 likes