Mommybloggers topic

Het ‘presenteren’ van veggie gehakt indiceert in mijn beleving dat je bewust bezig probeert te zijn met het welzijn van dieren. En een spin opzuigen is niet nadenkend over het welzijn van het dier.

2 likes

Een spin is geen dier maar een monster :scream:

31 likes

Maar een spin overleeft het toch als het wordt opgezogen.

Wanneer het forum je echt té links wordt :roll_eyes:

41 likes

Maar echt.

Dierenwelzijn heeft op zich niks met links of rechts te maken he. Toevallig zijn het linkse partijen die daar voor staan maar in principe zijn dingen als vrouwenrechten, dierenrechten niet alleen voor linkse partijen.

Anyway, vind het ook een beetje heftig om iemand af te rekenen op dat diegene een spin opzuigt en tegelijk vega kookt. Als je zo blijft reageren op mensen die het goede proberen te doen (vega koken) dan kan een verandering nog wel even duren ben ik bang.

36 likes

Hebben spinnen ook gevoel en emoties?

Voor de mensen die het zielig vinden voor de spin: dragen jullie dan ook geen wol of leer? En als jullie ‘s nachts uit je slaap worden gehouden door een mug, vangen jullie die dan ook ipv hem te doden? (Oprechte vragen dit, geen oordeel)

2 likes

Hulde voor Paulien. Ze eet een keer vegetarisch. :expressionless: Die spin kan me gestolen worden maar dat overdreven gedoe over een keer gesponsord vegetarisch eten is ook wel bijzonder.

6 likes

Zullen we dan nu alle niet vegetariërs over 1 kam scheren?

Voor mij Haha?!

Dit is juist een van de weinige dingen waar ik helemaal geen sterkte mening over heb.

Persoonlijk zet ik sinds kort de spinnen zelf buiten omdat ik totaal niet meer bang voor ze ben en Mn moeder altijd zei dat het nuttige beestjes zijn. Voor ik het zelf durfde (tot Mn 26e was ik echt doodsbang voor ze) ging ik altijd op zoek naar iemand anders die ‘m dan buiten kon zetten. Niet uit respect maar omdat ik niet dichtbij durfde te komen om ze te doden en ik bang was dat ze weer uit de stofzuiger kropen. Dus buitenzetten was het veiligste.

Als kind heeft Mn broer me een keer achtervolgd met een gevangen spin die hij toen in Mn nek gooide, dus tot Mn 26e schreeuwde ik altijd NIET OP MIJ GOOIEN in volledige paniek vanuit een andere kamer als iemand de spin ving en buiten zette.

Dit was mijn traumaverwerking over spinnen, zijn er nog vragen?

5 likes

Die is een paar littekens rijker sinds die stunt

6 likes

Door deze discussie moet ik denken aan alle insecten die je per ongeluk opeet :sob:. Ik jaag vliegende insecten altijd naar buiten, tenzij dat niet lukt (zoals bij muggen enzo). Dan sla ik ze dood.

Spinnen laat ik aan mijn man over want die durf ik niet te pakken maar ook niet dood te slaan of op te zuigen? Brr… Mijn man zet ze altijd in de bosjes haha, vind ik best wel schattig.

Tot voor kort boeide het me allemaal niet zo (sorry… ) maar sinds mijn o zo jonge maar lieve meisje heeft besloten geen vlees meer te willen eten, proberen we op die manier allemaal een beetje mee te helpen.

5 likes

Mijn vriend had een keer een heel eng groot insect opgezogen. Maar echt groot. We hadden toen al discussie of hij er niet weer uit zou kunnen kruipen. Ik dacht van wel, hij van niet.

Een half uur later zat hij (of zijn broer) weer op de muur. Ik vond het zo freaky. Heb de rest van de avond in de slaapkamer gezeten. Ik was als de dood dat hij een vendetta zou beginnen.

5 likes

Die zijn ZO eng :sob:

Wij hadden pas een ‘opa’ spin in de schuur. Nog nooit zo’n grote spin gezien. Brrrr

1 like

Daarom deden wij altijd aluminiumfolie op de stofzuiger en lieten hem een tijdje zo staan als we een grote spin hadden opgezogen

2 likes

Monica en Lars zijn uit elkaar :disappointed_relieved:

Dus dan mag het hier niet meer besproken worden?

Even de wijsneus uithangen, maar spinnen zijn geen insecten. Insecten hebben zes poten en hun lijf bestaat uit drie delen, spinnen hebben acht poten en hun lijf bestaat uit twee delen. Wel horen zowel spinnen als insecten tot de geleedpotigen.

7 likes

Oké :slight_smile: