Mommybloggers topic

Ik kan met niet meer herinneren dat mijn ouders het vertelde eigenlijk…

Hier echte Sint believers en de kleinste hobbelt erachter aan. Ik vind het leuk om te vieren met mijn kinderen en als de jongste straks oud genoeg is, stappen we over op Kerst.

En ik heb geen moeite met die ‘leugen’ want ik lieg eigenlijk heel veel tegen mijn kinderen. ‘Het is al bedtijd. Nee je kan niet spelen want mama moet heel veel doen vandaag. Nee je mag geen hapje van deze chocola, daar zit drank in. Als je te dicht op de tv staat krijg je vierkante ogen. En wortels zijn goed voor je ogen want heb je wel eens een konijn met een bril gezien. Nee ik heb niks in mijn mond. Ik heb ook echt geen idee waar die chocoladesint is gebleven. De batterijen van je brandweerauto zijn voor altijd stuk. Ik kan die neonroze glitterbroek niet voor voor je kopen want ik heb geen geld’.

En dit was alleen vandaag.

113 likes

Hahahaha love this

1 like

Ik werk in het onderwijs en vraag al een aantal jaar of we roetveegpieten kunnen krijgen maar werkelijk al mijn collega’s worden dan boos en zeggen dat het traditie is… Hoe vaak ik niet al de discussie aan ben gegaan. Wij hebben dus zwarte pieten met rode lippen. Echt hoor het liefst meld ik me ziek op die dag.
Zelf heb ik groep 7/8 en zei geven aan dat het niet boeit hoe de piet uit ziet. Kinderen hebben er nul moeite mee maar ouders… oh oh ik moet altijd uiterst voorzichtig zijn met mijn woorden want anders heb je zeer boze ouders op de stoep die naar je hoofd slingeren dat je de kinderen brainwashed. We hebben echt nog een lange weg te gaan en dat komt allemaal door de volwassenen…

16 likes

Heel erg flauw van die neonroze glitterbroek en brandweerauto. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 likes

Wat frustrerend he.
Wij hebben het een beetje andersom. Ik werk ook in het onderwijs en onze school wil graag roetveegpieten, de ouders ook. Echter, heel veel sinterklaasverenigingen die op scholen langskomen op 5 december bieden dit gewoon niet aan?!
Die zeggen dan ‘nee, sorry wij hebben alleen zwarte pieten’ Zo stom.
We hebben er nu 1 gevonden waar ze sowieso met 2 roetveegpieten komen, maar de rest van de pieten is wel zwart. Ik snap er echt niks van.

Op de school van mijn dochter zingen ze zelfs hanky panky inclusief “spleet” ogen. Ik heb dit tot nu toe iedere keer aangegeven op school dat ik dit niet meer van deze tijd vind. Maar de juffen vinden dat het “erbij hoort”. Net als zwarte pieten. Ik zeg voortaan niks meer er over. Ik blijf dezelfde discussies voeren met dezelfde mensen.

1 like

Bij ons zijn het ouders van school. School volgt het sinterklaasjournaal en ik weet dat er eerder gedoe was vanuit ouders dat er een gekleurde piet was. Zelfs met dreigen de kinderen van school af te halen.

Ik vind het zo raar dat VOLWASSENEN dus zulke dingen doen, zeggen whatever om maar HUN zin door te drammen over een KINDERFEEST! Dat plaatje van die man die huilt omdat een roetveegpiet een cadeau of pepernoten geeft en roept ik wil zwarte Piet boehoeeee. Ik vind dat zo raar! Alle pro zw Pieters roepen het hardst het is een kinderfeest, maar zitten te janken omdat hij niet meer zwart mag zijn om hele valide redenen. Traditie mijn neus. Alsof je als 18 jarige het je ook maar iets boeide, je deed aan surprises waarschijnlijk. Geen Piet of sint die er aan te pas komt.

19 likes

Het lijkt ook wel alsof ze dan allemaal vinden dat ‘wij’ meteen het hele Sinterklaasfeest willen afschaffen. Het kan prima met andere pieten, evengoed een feestje en evengoed je pepernoten in augustus in de winkel. De Pieten zelf zijn heus niet gekwetst dat ze alleen met wat veegjes verschijnen :wink:

3 likes

Haha oh echt joh? Dacht dat ie altijd al zo heette.

Maar is verder waar hoor, het was ook meer een gekscherende opmerking dan een serieus argument (er zijn meer dan genoeg andere argumenten te benoemen die wel serieus hout snijden)

Nou dit idd!

1 like

Wil & tien hebben een video over zwangerschaps outfits. Had een andere mom blogger dat niet ook al laatst?

Wat een onsympathieke en ignorante meiden zeg, gatver

8 likes

Mochten mensen nog een heel mooi boek willen lezen en willen leren over racisme etc

Arthur japin- de zwarte met het witte hart

7 likes

Hahah ja worden ze nog sympathieker van. Als ik überhaupt sociale media had, zou ik ze ook wel aanspreken.

1 like

Misschien herhaling van mij maar wat mij het meeste stoorde was dat ze nergens echt inhoudelijk op ingingen (behalve dat ze wel heel gekwetst zijn) en dat ze wel hartjes en kusjes gaven aan de mensen die het voor hun opnamen. Dan is het toch overduidelijk aan welke kant je staat?

13 likes

Ja maar ze bedoelen er niets mee hè ze respecteren iedereen!!!

2 likes

Het is alsof je op een Indische olifant gaat rijden maar ik vind wel alle dieren lief !!

4 likes

Of zwemmen met dolfijnen op Curaçao want die hebben zo’n goed leven :woozy_face:

Veel mensen zijn gewoon heel egoïstisch:
Zolang ik en mijn naasten er geen last van hebben dan is het niet interessant genoeg om mij er in te verdiepen en er over uit te spreken.

5 likes

Het ebook van wil en tien gaat 14.95 kosten. Ik vind het wel duur voor een digitaal boek. Waarschijnlijk niet heel vernieuwend en het zijn niet veel recepten.

3 likes