Mommybloggers topic

Mochten mensen nog een heel mooi boek willen lezen en willen leren over racisme etc

Arthur japin- de zwarte met het witte hart

7 likes

Hahah ja worden ze nog sympathieker van. Als ik Ăźberhaupt sociale media had, zou ik ze ook wel aanspreken.

1 like

Misschien herhaling van mij maar wat mij het meeste stoorde was dat ze nergens echt inhoudelijk op ingingen (behalve dat ze wel heel gekwetst zijn) en dat ze wel hartjes en kusjes gaven aan de mensen die het voor hun opnamen. Dan is het toch overduidelijk aan welke kant je staat?

13 likes

Ja maar ze bedoelen er niets mee hè ze respecteren iedereen!!!

2 likes

Het is alsof je op een Indische olifant gaat rijden maar ik vind wel alle dieren lief !!

4 likes

Of zwemmen met dolfijnen op Curaçao want die hebben zo’n goed leven :woozy_face:

Veel mensen zijn gewoon heel egoĂŻstisch:
Zolang ik en mijn naasten er geen last van hebben dan is het niet interessant genoeg om mij er in te verdiepen en er over uit te spreken.

5 likes

Het ebook van wil en tien gaat 14.95 kosten. Ik vind het wel duur voor een digitaal boek. Waarschijnlijk niet heel vernieuwend en het zijn niet veel recepten.

3 likes

Echt he. De kinderen hebben geen enkele moeite met roetveegpieten of andere aanpassingen. Waarom zouden we dan als volwassenen moeilijk gaan doen?

3 likes

Vond het eigenlijk best gek dat ze een bakboek uitbrengen maar Wil de taart voor haar zoons verjaardag niet zelf maakt.

7 likes

Dat was ook de reactie van school. Dat ze dan tzt de afmelding wel zagen verschijnen

3 likes

Ja ik ook! Goede reclame.

Ik ben ook heel benieuwd of ze die recepten allemaal zelf hebben bedacht of dar je ze gewoon ergens anders op internet kan vinden… anders vind ik het helemaal duur!

Ben ik de enige die het artikel van Ivvj een beetje raar vind?

In de eerste alinea impliceren ze indirect dat een kindje beter gehecht zou zijn als het het eerste jaar exclusief bij ouders is. (Hier valt ansich nog ièts voor te zeggen, een kindje hecht zich aan 3 figuren primair, en ik geloof zelf ook niet dat het goed is voor de hechting als een kind 5 dgn per week 7-19 op de opvang is). Maar de opvang opzichzelf is geen gevaar voor de hechting.

Verder op dat het hartverscheurende huilen juist betekend dat hij goed gehecht is - maar… dat is pertinent niet waar. Het veilig durven exploreren is juist ook een kenmerk van veilige hechting… het vertrouwen dat papa / mama (of mama en mama) terugkomen…

4 likes

Ergens denk ik dat ze het wel van internet hebben. Beetje aangepast en het is helemaal wil en tien. Ik volg ze al lang en heb nooit het idee dat ze zulke geweldige bakkers zijn. Gewoon leuk voor thuis, maar dat is natuurlijk ook wel een beetje de doelgroep. Zou het wel zonde vinden. Niet alleen omdat iemand anders er dan veel werk aan heeft gehad (om het recept te maken) en zij bakken het na en decoreren het leuk, plakken er wil en tien op en het verkoopt. Desalniettemin is voor mij de ongeloofwaardigheid dan weg.

2 likes

Snap ook niet zo goed wie hen complimenten gaf dat hij “zo goed” veilig gehecht was. Heb het ook altijd geleerd dat veilige hechting ook betekent dat je durft te verkennen, juist omdat je weet dat er een veilig haven is om naar terug te keren. Verlatingsangst is natuurlijk wel een bitch, maar van wat ik in vlogs zag zal het gedrag misschien ook niet helemaal alleen van hem uit komen.

1 like

48 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: White privilege / racisme

Wauw. Ze hebben wel echt ballen. Dit is dezelfde prijs die gehanteerd wordt voor serieuze journalistieke e-boeken/literatuur waaraan jaren research vooraf ging.

Ze schrijven ook dat zodra zij, als zijnde de enige zorgverleners die hij kent, weg zijn er paniek op treedt. Dat is meer de kant van angstige hechting.
Veilige hechting zorgt er ook voor dat een kind vertrouwen heeft in andere mensen die voor het kind zorgen. Bijvoorbeeld bij een opvang. Hoeft niet te betekenen dat een opvang situatie altijd makkelijk gaat of het kind niet enorm moet wennen. Maar in het geval van ‘perfect veilig gehecht’ heeft het kind wel vertrouwen dat de ouders er op de achtergrond nog steeds zijn en ook terugkomen.

3 likes

Is dat niet zo met al die influencerboeken, al dan niet enkel digitaal? Dat boek van Mascha is toch ook een grote grap vergeleken met boeken van echte experten, en dat kost ook gewoon een normale boekenprijs.

True, maar voor een e-book vind ik het helemaal belachelijk. Mascha’s boek is dan tenminste nog een hardcover.