Mommybloggers topic

Je mag het uiteraard wel in eigen bewoording vertellen.

Edit; ik heb het voor je verwijderd want het was gemeld en dan kun je dat zelf volgens mij niet.

1 like

Zit nu even wat insta profielen te bekijken van (kleinere) mombloggers. Maar het merendeel heeft Zwarte Piet op de foto. Snap heus, ze wonen allemaal in Schubbekutteveen en daar zijn nog geen roetveegpieten. Maar plaats dan gewoon geen foto?

Sorry, ik ben echt pissig vanavond. Ik ga maar naar bed :laughing:

15 likes

Haha jaaaa dit! Vooral je laatste zin, ik word lijp haha.

1 like

Marketingvrouw heeft gezegd dat het niet de bedoeling is om kindjes niet te blurren, ze zegt ook dat ze achteraf te snel uit emotie boosheid heeft gehandeld en dat ze normaal gesproken altijd kindjes weghaalt. Dat ze het wel snapt van ivvj dat ze daar boos over zijn

6 likes

Grapjassen. Ze wisten heel goed wat er zou gebeuren. Kan me niet voorstellen dat ze echt zo onwetend zijn.

8 likes

Ja mee eens! Dat ze nu zogenaamd een punt hebben dat het echt te ver ging toen andere foto’s van Hunter gingen delen

2 likes

Klinkt wel lafjes hoor. Neem er dan duidelijk afstand van. Biedt excuses aan en zeg dat je fout zat.

4 likes

Een discussie waarin ze worden tegengesproken is niet constructief en respectvol. Lol ok. Ik vind tegengesproken worden ook echt heel erg onrespectvol en zeker niet constructief.

10 likes

Ja, kom op. Alsof het posten van zo’n foto niet gewoon altijd kwetsend is.

Ik vond de discussie best prettig.
Voor iemand die er standpuntloos in is, is het best lekker even duidelijke taal van voor en tegenstanders te leen.

Voor mij is duidelijk, dat er kennelijk meer pijn zit dan ik dacht. Dat is verdrietig en ik hoop dat over een aantal jaar iedereen fijn Sinterklaas kan vieren. Het mag nooit ten koste gaan van anderen…

@Tessa ik woon ook in schubbekutjesniemandsdorp, en weet dat Sint hier altijd mét een (edit:zwarte) piet is. Ik vind het moeilijk om deze betreffende piet dan te vragen even weg te gaan. Of ik kies er voor de komende 5jr mijn kind helemaal niet met Sint op de foto te zetten.

Ah. Ja maar hier bestaat dus (reagerend op Tessa haar post) dus geen niet-zwarte-piet.

Ik kan niks voor jou bepalen. Maar als je blogger bent en je zet je kind gezellig met zwarte piet op de foto en daarna de pic op Insta? Tsja… Dan moet je ook accepteren dat daar opmerkingen op kunnen komen.

Ik heb er dit jaar voor gekozen mijn kinderen niet met Piet op de foto te zetten (hier waren ze zwart). Op school hebben ze al 2 jaar roetveegpieten zonder lippenstift en oorbelllen dus dan maken we 5 dec gewoon die foto.

7 likes

Hear hear. Zoals ik inderdaad al eerder zei: das dom^3.

Hier is dat inderdaad nog niet. Wie weet hoe het over 4-5jr is. Maar voorlopig, is er in ons mini dorp denk ik niemand die zich druk maakt over de kleur en of hoeveelheid schmink.
We hebben dan weer wel glutenvrij-pieten. Dat dan weer wel…

4 likes

Wees anders de eerste, iemand moet het doen. :wink:

16 likes

Ik snap enigszins wel waarom moeders met kleuters (vooruit, grote peuters ook) naar een intocht gaan, want de rest van de klasgenootjes gaat ook, maar waarom nemen sommige moeders hun krijsende, huilende en soms slapende baby’s mee? Die zijn nog te jong om te begrijpen wie sinterklaas en piet zijn. Op iedere foto zie ik blije, dansende moeders en kindjes die er niet zoveel van begrijpen.

1 like

Precies dit dus! Het kan zo simpel zijn.

“MaAr DaN kAn Je GeEn FoTo vAn dE iNtOcHt OnLiNe PlAaTsEn”

En een foto met zwarte piet op instagram plaatsen is een eerste levensbehoefte, dat snap je. Dat stijgt boven al het structurele racisme uit. Jammer dat mensen zich gekwetst voelen door zwarte piet, het is veel belangrijker dat ik kan laten zien dat ik heus ook naar de intocht ben geweest met mijn bloedjes!!!

:roll_eyes:

Heb bijna al jullie comments geliked haha. Goed bezig dames.

35 likes

image

Ja.

Haha jezus wat maken deze mensen het zichzelf MOEILIJK. Geef gewoon toe dat je het eigenlijk allemaal niet zo belangrijk vindt ipv je in zulke bochten te wurmen.

Ongelofelijk. Alsof een kind zich vragen gaat stellen bij een roetpiet. Je maakt ze gvd al wijs dat er een goedheilige man in een jurk en met een mijter op z’n kop zomaar cadeautjes komt uitdelen.

27 likes

En deze kan ik juist niet snappen, het is juist zo belangrijk als je anti bent een statement te maken door iets echt te boycotten en dan eventueel een andere wel passend Sint feest te zoeken. Juist houd je door wel te gaan alles in stand!

Mijn kinderen hebben Sint en Piet ook gezien maar wel op een manier wat voor mij passend is. Hier in mijn dorp waren ze pikzwart leek nog wel zwarter dan de jaren hiervoor ik werd er kotsmisselijk van, dan kan ik echt niet leuk met mijn kinderen daar gaan staan en een racistisch karikatuur gaan aanmoedigen. Sorry maak mij hier best wel boos om want juist door zo neutraal te blijven en maar te gaan want andere gaan ook doe je gewoon keihard mee

17 likes

ivvj moet echt niet aankomen met “ze delen een foto van mijn kind”. NEE, jij deelt een foto van jouw kind op jouw platform voor commerciële doeleinden, wat erop gemaakt is dat jouw content standaard door tienduizenden wordt gezien, gedeeld kan worden en reactie kan oproepen. Je kiest er ook nog eens voor om je kind als statement te gebruiken. Vraag volgers die zich precies gedragen zoals het platform ontwikkeld is, niet om hun gedrag aan te passen voor de veiligheid van jouw kind. Zorg er dan zelf voor dat de foto per definitie niet beschikbaar is.

24 likes