Mommybloggers topic

Ik verbaas mij ook elke keer weer hoe erg zij kinderen als een belasting ervaart. Ja kinderen zijn zwaar, maar de bedoeling is dat het je voornamelijk veel geeft. Ik vraag mij wel is af in hoeverre die verhouding bij haar ook zo voelt.
Daarnaast snap ik niet dat je de behoefte voelt 124325x per week online te gooien hoe zwaar, belastend en storend je kinderen zijn. Leuk om later terug te lezen.

1 like

Interiorjunkie is ook zwanger zie ik nu! Leuk. Ben benieuwd naar de babykamer.

3 likes

Heb je het nieuwe vriendje van haar vriendinnen al gespot?

Hahahaha daar is dan genoeg tijd voor

1 like

Precies dat, maar zo is het de laatste tijd met alles in haar leven. Ze heeft het druk, heel zwaar, is heel erg moe, kan niets afmaken want heel druk en dan hetzelfde riedeltje. Ze zei laatst dat ze over 5 jaar weer in loondienst is. Ik denk dat dat beter zou zijn voor haar maar eerlijk gezegd denk ik dat ze daar ook te makkelijk over denkt. Heeft ze überhaupt wel een volwassen baan gehad? Dat geldt voor veel meer bloggers. Andere moeders in loondienst moeten ook gewoon door ongeacht hoe moe ze zijn.

2 likes

Ehh ik mis denk ik even iets :see_no_evil:

1 like

In haar laatste shoplog showt ze ons het nieuwe vriendje. Zonder vriendinnetjes trouwens.

Het gaat om een bh. :sob:

1 like

Oh gawd… :joy:
Ik volg haar niet (meer), vind het zo’n doos.

Jezus wat erg! Maar verder is ze heel intelligent hoor :roll_eyes:

Jeetje wat een zure reactie van Mrs mamma nl naar een lezer toe! Dan heb je interactie als blogger en dan ga je zo reageren, want een antwoord staat je niet aan? Treurig

2 likes

Pffff wat zuur inderdaad, en het wordt zelfs nog kattig ook in haar latere reacties.
Ik ben gestopt met haar te volgen laatst, ze doet vrijwel alleen nog samenwerkingen en ik vind haar minder leuk geworden.

1 like

Wat is dat toch met bloggers die groeien en dan zo raar doen! Vooral samenwerkingen aangaan etc. Dan vergeten ze volgens mij helemaal waar ze vandaan komen. Zo jammer.

Easy money, denk ik.

Ik ken via via een mommyblogger die met een persoonlijk blogspot-website’tje begon, maar geld rook en nu werkelijk het hele hebben en houwen van haar kinderen online gooit. Zodat zij vrijwel elke maand wel een nieuw CenterParcs of Landal-park een weekendje mag uitproberen, of een Stokke-meubel gratis krijgt. Gratis bioscoopkaartjes of een Meet&Greet met K3. Elke review is ook louter positief.

Het klinkt zuurder dan ik het bedoel maar ik snap niet dat al die gratis spullen / uitjes je zoveel waard zijn dat je er de privacy van je kinderen voor opgeeft.

In die zin heb ik ook een haat-liefde-verhouding met mommybloggers. Aan de ene kant waardeer ik eerlijke reviews en tips over kinderspullen etc, aan de andere kant snap ik niet dat je je kinderen herkenbaar op internet zet en geld verdient aan het delen van hun persoonlijke dingen.

4 likes

Klopt.
En het voelt voor mij alsof je met zo’n naam suggereert dat je gehele identiteit bestaat uit ‘mama zijn’. Dat stoort me. Ja ik ben moeder, maar ik ben ook nog steeds FrauHelga met een baan, relatie, etc. Ik ben niet alleen maar moeder.

4 likes

Ik neem veel reviews eigenlijk niet eens aan van mommybloggers. Heb toch het idee dat het nooit helemaal eerlijk en de eigen mening is.

1 like

Mommybloggers die helemaal eerlijk zijn over iets dat ze gratis hebben gekregen zijn er volgens mij niet. Want als je iets negatiefs zegt, bestaat de kans dat ze je de volgende keer overslaan bij het rondje gratis spullen uitdelen. En dat wil je natuurlijk niet.

3 likes

Dat is de reden waarom ik Shirley soms nog wel leuk vindt en waarom ik Marisca nog steeds volg, maar bij Shirley is het haar hoofdinkomen en bij Marisca niet. Die werkt ook nog. Misschien is dan de noodzaak om te verdienen aan een blog niet zo groot.

1 like

O dit is wel heel zuur. Ken haar verder niet maar deze indruk is niet positief. Toch last van slaapgebrek? :wink:

2 likes

Daar hebben jullie gelijk in. Af en toe zijn er ook wel reviews van zelf gekochte spullen. Door mommyblogs ben ik bijvoorbeeld achter het bestaan gekomen van de Grimm regenboog, die kende ik zelf niet. Ik weet niet meer welke blogger het was (ik denk één van de kleinere), maar zij was er positief over en had ze zelf gekocht. Zo’n review neem ik inderdaad een stuk serieuzer dan als het gekregen is.

Van MrsMama vind ik het ook raar dat er eerst heel lyrisch werd gedaan over de Maxi-Cosi Adorra (terwijl ik die in de winkel vrij flimsy vond aanvoelen) en nu zie je dat ding nooit meer, omdat ze inmiddels een Thule gekregen heeft.

1 like

Kent iemand van jullie mama’s meisje? Ik kwam haar laatst tegen in Instagram en toen vertelde ze dat ze door een andere blogger voor copycat was uitgemaakt. Ze is inderdaad niet heel vernieuwend. Ik zag dat ze bijna 1 op 1 een zelfde blog had als the mommy diaries en zo zag ik nog wel wat dingetjes die ik herkende van andere bloggers. Ik snap niet hoe je daar als blogger mee weg kunt komen.