Wat is dat toch met bloggers die groeien en dan zo raar doen! Vooral samenwerkingen aangaan etc. Dan vergeten ze volgens mij helemaal waar ze vandaan komen. Zo jammer.
Easy money, denk ik.
Ik ken via via een mommyblogger die met een persoonlijk blogspot-websiteātje begon, maar geld rook en nu werkelijk het hele hebben en houwen van haar kinderen online gooit. Zodat zij vrijwel elke maand wel een nieuw CenterParcs of Landal-park een weekendje mag uitproberen, of een Stokke-meubel gratis krijgt. Gratis bioscoopkaartjes of een Meet&Greet met K3. Elke review is ook louter positief.
Het klinkt zuurder dan ik het bedoel maar ik snap niet dat al die gratis spullen / uitjes je zoveel waard zijn dat je er de privacy van je kinderen voor opgeeft.
In die zin heb ik ook een haat-liefde-verhouding met mommybloggers. Aan de ene kant waardeer ik eerlijke reviews en tips over kinderspullen etc, aan de andere kant snap ik niet dat je je kinderen herkenbaar op internet zet en geld verdient aan het delen van hun persoonlijke dingen.
Klopt.
En het voelt voor mij alsof je met zoān naam suggereert dat je gehele identiteit bestaat uit āmama zijnā. Dat stoort me. Ja ik ben moeder, maar ik ben ook nog steeds FrauHelga met een baan, relatie, etc. Ik ben niet alleen maar moeder.
Ik neem veel reviews eigenlijk niet eens aan van mommybloggers. Heb toch het idee dat het nooit helemaal eerlijk en de eigen mening is.
Mommybloggers die helemaal eerlijk zijn over iets dat ze gratis hebben gekregen zijn er volgens mij niet. Want als je iets negatiefs zegt, bestaat de kans dat ze je de volgende keer overslaan bij het rondje gratis spullen uitdelen. En dat wil je natuurlijk niet.
Dat is de reden waarom ik Shirley soms nog wel leuk vindt en waarom ik Marisca nog steeds volg, maar bij Shirley is het haar hoofdinkomen en bij Marisca niet. Die werkt ook nog. Misschien is dan de noodzaak om te verdienen aan een blog niet zo groot.
O dit is wel heel zuur. Ken haar verder niet maar deze indruk is niet positief. Toch last van slaapgebrek?
Daar hebben jullie gelijk in. Af en toe zijn er ook wel reviews van zelf gekochte spullen. Door mommyblogs ben ik bijvoorbeeld achter het bestaan gekomen van de Grimm regenboog, die kende ik zelf niet. Ik weet niet meer welke blogger het was (ik denk ƩƩn van de kleinere), maar zij was er positief over en had ze zelf gekocht. Zoān review neem ik inderdaad een stuk serieuzer dan als het gekregen is.
Van MrsMama vind ik het ook raar dat er eerst heel lyrisch werd gedaan over de Maxi-Cosi Adorra (terwijl ik die in de winkel vrij flimsy vond aanvoelen) en nu zie je dat ding nooit meer, omdat ze inmiddels een Thule gekregen heeft.
Kent iemand van jullie mamaās meisje? Ik kwam haar laatst tegen in Instagram en toen vertelde ze dat ze door een andere blogger voor copycat was uitgemaakt. Ze is inderdaad niet heel vernieuwend. Ik zag dat ze bijna 1 op 1 een zelfde blog had als the mommy diaries en zo zag ik nog wel wat dingetjes die ik herkende van andere bloggers. Ik snap niet hoe je daar als blogger mee weg kunt komen.
Mommy bloggers zijn sowieso niet echt vernieuwend en uniek. Heeft ze precies dezelfde inhoud of alleen de onderwerpen?
Het is dat ze zo intrek zijn door zoveel mensen, wat ik eigenlijk niet snap. Dat ze zo groeien in volgers. Maar het interesseert mij dan ook totaal niet wat ze doen en wat ze promoten.
Ze heeft bijna helemaal een artikel van TMD overgenomen en verder zie ik ook veel zinnen en onderwerpen terugkomen van anderen. Zo ook het opknappen van het Ikea keukentje. Leuk, maar verzin eens wat anders denk ik dan.
Ik vind dat er nog steeds mommybloggers zijn met unieke content, maar ook dat er genoeg zijn zoals mamaās meisje die het nadoen en dan nog groeien ook. Lijkt mij zo frustrerend voor de bloggers die wel echt moeite steken in hun blog en unieke content.
Het lijkt mij echt leuk om een lijstje te maken van alle babies die er zijn geboren in bloggers / Instagram land. Voor mijn gevoel waren het er extreem veel dit jaar.
Dit zijn de namen waar ik op kwam:
- Legally Brunette - Olivier
- Sanny Verhoeven - Charlie
- Saar Koningsberger - Scottie
- Uit Paulines Keuken - Merlijn
- Annika van Uit Paulines Keuken - Lasse
- Elise Milou - Filip
- Brendakookt - Jill
- Annic ten Duis - Juliƫtte
- ILoveHealth - Izzy
- Aranka - Lennon
- Suuz2505 - Liz Anna
- Sophie Tienstra - Isabella
- Manon Tilstra - NƩlla
- Bo Robool - naam van haar zoontje even kwijt?
Zwangerschapsaankondiging
- Followfitgirls - Marlou Volkering
- Esmee Noƫlle
Monica Geuze met Zara-Lizzy
Serena verspon met Marshall
Interior Junkie krijgt ook een baby!
Elise Joanne - Hazel
Ik heb precies hetzelfdeā¦
Scarlet & Joyce - Hunter
Diesna - Jax
Vond in hun laatste vlog het beste wel āheftigā dat de biologische moeder (ik volg ze pas net dus geen idee wie, wie is), zei dat oergevoel te hebben terwijl de ander dat nog niet zo ervaart. Lijkt mij heel moeilijk die gevoelens, voor beide zo in de beginfase.
Ik volg ze pas net. Hoe is het gelopen met die donor, waar hebben ze die vandaan en hoe gaan ze die rol vormgeven? Hoe hebben ze gekozen voor wie het kind mag dragen?
Die blonde is wel in your face met die camera zeg man man. Vind het leuk dit verhaal te volgen, maar moet even aan haar wennen.
Ze hebben een oproep gedaan op youtube en met verschillende potentiele donoren gesprekken gehad. Eigenlijk zou eerst Scarlet (blonde) het kindje gaan dragen maar ze heeft een terugval gehad met haar eetstoornis waardoor dit niet lukte. Je kan heel het verhaal op hun blog terug vinden en door oude vlogs te kijken mocht je het precies willen weten.