Mommybloggers topic

Ik denk eerder dat het omgekeerd is haha.

52 likes

Je bedoelt het vast grappig door te zeggen dat “de kerstman dan ook niet meer mag want hij is een dierenbeul en het is zielig voor anorexiapatiĂ«nten” maar het slaat gewoon helemaal nergens op. Heeft niks te maken met “dat ik het punt niet snap”. Ik snap je punt donders goed maar het is gewoon een heel erg slechte “grap”

4 likes

En ik wil even zeggen dat :kissing_heart: toevoegen echt zo kut is, de nieuwe :smile2:

4 likes

Over anorexia heb ik dan wel weer een mening hahaha. Als ex anorexia patiënt, kan ik zeggen dat ik nooit aanstoot heb genomen van de kerstman. Maar wel kerst (& Sint) erg stressvol vond vanwege al het eet gebeuren er om heen.
Overigens vond ik dikke mensen altijd fijn, want “zo erg was het nog niet bij mij”. Shame on me. Dat is een hele zieke gedachte en absoluut niet iets wat ik nu nog kán denken - maar dat is wat een eetstoornis in je hoofd doet.

Maar of dat voor alle anorecten geldt (geen aanstoot aan de kerstman) weet ik niet.

However; dikke plus voor Sneep memes

5 likes

:joy::joy:. Vind het echt een goed gevonden naam want mijn dochter riep direct ‘met zijn paaaardje Ozosnel zoals in het liedje!!’ :joy::joy:

2 likes

Wow besef dit nu pas hahaha

3 likes

Haha ik vind het ook echt geniaal dat 'ie ‘koudwatervrees’ heeft (=terughoudendheid/angst om iets voor het eerst te doen en dus niet ‘vrees voor koud water’). Is echt een hele leuke woordgrap die dus vooral bedoeld is naar de ouders!

7 likes

Ja zo jammer dit. Ik heb al zo vaak gehoord ‘waar maak jij je druk om, je bent toch wit’?

Nou, ik heb geleerd om tegen onrecht te vechten. Ik word zelf gediscrimineerd op afkomst/naam/religie dus snap enigszins wel wat iemand met een andere kleur meemaakt. Enigszins, want ja idd, ik ben wit en zie dagelijks hoe privileged ik ben.

2 likes

Oke oke maar even
 Wanneer men, terecht en geheel onderbouwd, aangeeft dat zwarte piet maar beter kan verdwijnen ivm racisme en kwetsende aard raakt iedereen overstuur. Terwijl dezelfde mensen zich niets aantrekken van het feit dat Amerigo geDUMPT is??? Omg dat heb je echt je priorities wrong.

1 like

Kleine nuance: Amerigo is dood, niet gedumpt.

https://www.ad.nl/noord-holland/amerigo-de-beroemde-schimmel-van-sinterklaas-is-overleden~ae59e241/

3 likes

Maar
 Daarvoor was er toch gewoon een andere schimmel die Amerigo was, net zoals een andere Sint en andere pieten en deden we toch alsof het dezelfde schimmel was? En dan werd er niet van het verhaal afgestapt? Tja, blijkbaar is het niet erg om het verhaal te veranderen als de context daarom vraagt. :tipping_hand_woman:

4 likes

Wanneer gaat sinterklaas dan eens dood

19 likes

Ik kan niet wachten tot ik zelf kinderen heb zodat ik ze kan vertellen dat sinterklaas dood is en dat de sinterklazen die we nu zien onderdeel van een conspiracy zijn van de overheid+grote bedrijven om ouders cadeaus te laten kopen. Kan hij/zij dat mooi in de klas vertellen tijdens het kringgesprek.

45 likes

Over een paar jaar komt er dan een Pieten zoeken Sint talentenjacht op tv

6 likes

Hahah en dan vertel ik de mijne dat sinterklaas alleen maar misbruikt wordt door ouders om hun kinderen mee te chanteren en dan vertelt mijn kind dat in de kring: mayhem!

2 likes

En hij dus dit jaar met een fucking trein kwam ipv de stoomboot :woman_shrugging:t3:

1 like

Ik heb zoiets dus als kind echt aan een vriendinnetje gezegd. Ze vindt het vandaag de dag nog pijnlijk en ik voel me nog schuldig🙈

1 like

Volgen jullie Anouk (de zangeres) op insta? Dat filmpje wat ze erop heeft gezet, laat precies zien hoe erg het nog steeds is.

1 like

Ik snap eigenlijk niet helemaal wat er gebeurt. Ja die oude heeft zwarte piet gezegd tegen dat meisje maar wat bedoelt de filmer met ervoor of erachter lopen?

Ik denk dat als die mevrouw had gezien dat haar moeder voor het meisje had gelopen, dat ze dan niks had durven zeggen. Ze dacht nu waarschijnlijk dat het meisje alleen was.

1 like