Mommybloggers topic

Mja, aan de ene kant wel. Aan de ander kant als je je leven op internet gooit, is het niet heel verassend dat allerlei mensen er iets van vinden.

2 likes

Maar niets is toch zo onvoorspelbaar als een bevalling, juist met haar vorige bevalling. Ze was toen zo teleurgesteld in alles rondom haar bevalling omdat ze er een totaal andere verwachting bij had waardoor ze niet van haar eerste periode kon genieten. Ik denk dat altijd wees blij dat de zorg in Nederland zo goed is dat je direct naar het ziekenhuis kan en geholpen kan worden en dat je baby er gezond uit komt. Maar als ik dit zeg dat zal ik vast een leger mama’s achter me aan krijgen die zullen roepen: momma’s know best, jij snapt dit niet want je bent geen moeder.

15 likes

Ja ik krijg juist het gevoel hier dat Martine toch niks weet en ze zal nog wel zien hoe het echt gaat blabla. Maar als ze zich er op deze manier op verheugt, laat haar dan lekker. Hoeft niet allemaal belachelijk gemaakt te worden.

3 likes

Denk dat het ook een beetje bezorgdheid is ofzo. Echt rot dat het de vorige keer zo zwaar was voor haar, en nu komt het wat over alsof ze weer een situatie creƫert waarin ze enorm teleurgesteld kan raken.

1 like

Ik vind het enorm sneu voor Martine. Ikzelf wilde een hands-off bevalling (dus mijn lichaam laten doen wat het moet doen zonder onnodige interventies) maar doordat ik zwangerschapsvergiftiging kreeg werden de plannen omgegooid. Ik heb toen zelf gekozen om ingeleid te worden (iets waar ik achteraf veel spijt van heb) en de interventies bleven zich maar opstapelen. En ja, de baby is er levend uit gekomen maar de manier waarop was echt niet prettig.
De insteek van de dokter is meestal: deze baby moet er gezond uitkomen.
Maar dat wil niet zeggen dat het voor de moeder ook positief uitpakt, zeker niet als er dingen gebeuren die niet zijn overlegd of die achteraf niet nodig waren.

Ik weet natuurlijk niet hoe Martine hier tegenaan kijkt, of het voor haar meer om de spirituele kant gaat of echt om de medische kant, maar het is echt niet verkeerd om van jezelf te weten welke interventies je wel en niet wil en om dit ook duidelijk kenbaar te maken aan je verloskundige/gyneacoloog. De organisatie die hier meer over weet is de geboortebeweging. Voor dames die hier meer over willen lezen:

Samenvatting

http://geboortebeweging.nl/

3 likes

Wat vinden jullie van de nieuwe kamer van Marshall? https://www.beautylab.nl/het-is-eindelijk-af-marshalls-nieuwe-kinderkamer/
Ik vind het wel leuk! Vooral liefde voor die manden. Ik hou alleen niet zo van lambrisering. En dat kleed… was blijkbaar een rib uit haar lijf maar je kan er jaren mee doen. Seriously, jaren doen met een wit kleed op een kinderkamer is een illusie.

8 likes

Mooi maar wel een beetje druk! Is het trouwens hun slaapkamer waar hij heen verhuisd is? Want er staat een artikel van half april 2019 waarbij ze die helemaal gerestyled hebben. Best zonde dat die moeite (en dat geld) dan maar voor een half jaar geweest is…

1 like

ik krijg dat witte vloerkleed niet uit m’n kop, ik maak me er zorgen over. straks krijgt de kleine een felle rakker van mama te pakken en wordt ie er creatief op.

5 likes

Wij hadden een simpel, maar mooi kleed van Ikea. 1 week buikgriep en het kon naar de stortšŸ˜… Toen heel blij dat het ā€˜maar’ zo’n €30,- had gekost hahaha

2 likes

Volgens mij de logeerkamer en moesten ze hem wel opofferen i.v.m. de baby.

Jup inderdaad! In haar ā€œinspiratie voor marshalls kinderkamerā€ schrijft ze dat zij nu inmiddels op zolder gestelled zijn en hun oude kamer zijn kamer wordt.

Die manden zijn wel super idd! Dat witte kleef… tsjah ik vraag me dan meteen af of dat gesponsord is? Waarom zou je anders zoveel geld neertellen voor een wit kleed in een kinderkameršŸ¤·šŸ»ā€ā™€ļø

Biecht: ik hou sws niet van kleden e.d. :flushed:

Ik vind het bij elkaar wel een lekker sfeertje die kamer! Wel veel items, ik ben al niet zo’n poetser. Dus dan zou het snel stoffig worden bij mij haha.

Nu wil.ik verhuizen en een nieuwe kamer voor m’n kind :partying_face:

Wij lopen boven zonder schoenen, niks aan de hand, lichtroze kleed van dochter is nog steeds mooi. Zo moeilijk is dat toch niet?

Ik leg een van mjjn baby’s wel eens op het kleed als ik met de andere bezig ben. Er is al zo vaak over heen gekotst. Ik ben blij dat ik de mijne in de sale heb gekocht.

4 likes

Ze heeft er bij gezet dat het voor de foto is…

En mensen, kleden kan je reinigen.

1 like

Ik volg haar niet maar soms kijk ik even op haar Insta profiel om te zien wat ze nu weer voor onzin uitkraamt en ik stuitte op deze. Dit plaats je toch niet online?? Daarnaast: laat wat empathie zien. Ik begrijp best dat hij met zo’n uitspraak moeite heeft, je kan je dan toch inleven in een ander. I.p.v. het op internet te knallen.

Het gaat trouwens over Suz.

6 likes

Snap er niets van!

2 likes

Jouw profielfoto is echt mijn hoofd nu.

Wat een gezemel :roll_eyes::roll_eyes:

5 likes

ah sommige forummers hier zeggen ook vaak ā€œons zoontjeā€ of ā€œons kindjeā€ ofzo hier als ze het over hun kinderen hebben, dat valt me dan altijd op want ik vind dat ZO lief :slight_smile:

2 likes