Mommybloggers topic

Of een lage bloeddruk waardoor de harttonen van je ongeboren kind te laag worden. Daardoor geven we een infuus met vocht. En soms is een infuus (zonder iets) wenselijk als we zien dat de baring stagneert/we bang zijn voor een fluxus=meer dan 1 l bloedverlies (langdurige baring (Bv als je aan een ctg ligt kunnen we dat zien en dan “moet” je er wat mee. Ben zelf verpleegkundige en ik heb echt alles voor moeder en kind over. Tis niet dat ik (en de arts/verloskundige) mensen onnodig dingen aandoe omdat ik dat wil…

12 likes

Ik snap echt wel dat Martine duidelijke uitleg wil etc, maar vind wel dat ze er eat laks mee omgaat. Maar goed wij zien niet alles natuurlijk dus is ook maar een oordeel over iets wat je slechts deels mee krijgt.

Ik ben ingeleid, maar heb geen infuus gehad, geen oxytocine, geen ctg als ik dat niet wilde, geen elektrode en mocht gewoon (ook met ctg trouwens) nog douchen en zelfs in bad. Zodra ik persdrang kreeg wilde ik eruit, maar ik had in bad mogen bevallen. Mocht mn eigen insuline regelen etc Maar ken ook mensen in hetzelfde ziekenhuis die een compleet andere ervaring hadden, dus zal ook echt net schelen per “case”.

2 likes

Misschien kan je je gynaecoloog of klinisch verloskundige eens bellen of mailen met de vraag waarom dingen zijn gegaan zoals ze zijn gegaan?

Uit je berichten begrijp ik dat je er niet heel veel kaas van hebt gegeten en zelfs dingen bestempelt als medisch onnodig uitgevoerd bij jou. Misschien als je te horen krijgt waarom dingen zijn gedaan, dat je dan meer begrip kan hebben voor de situatie, en artsen en verloskundigen minder ziet als boeman?

Ik werk als co-assistent gynaecologie nu samen met gynaecologen (deze mensen hebben laaang gestudeerd!!) en herken echt niets van wat je schrijft over gynaecologen en het standvastig vasthouden aan protocollen, en het zogenaamd ‘inspelen op hormonale zwangere vrouwen’.

Uiteraard kunnen er dingen niet helemaal goed gelopen zijn tijdens je bevalling of misschien inderdaad zelfs fout zijn gegaan, en uiteraard ook vervelend voor jou dat jij je bevalling zo hebt ervaren, maar wil toch wat tegengeluid geven op het bashen van de geboortezorg (die in NL over het algemeen echt heel goed is!) en sommige toch wat ongenuanceerde posts.

Wat betreft inleiden met 41 weken: recent is de SWEPIS studie gepubliceerd die inleiden met 41 weken met expectatief beleid vergelijkt. Het lezen waard.

31 likes

Ik denk dat we gewoon heel heel dankbaar mogen zijn dat we in een goed land wonen waar we echt vanaf zwangerschap tot bevalling goed gemonitord worden.

@Tessa heel veel sterkte! Wat een nachtmerrie

10 likes

afbeelding

Nou die beschrijving mag ook wel eens ge-update worden

19 likes

Nou dat ja! Ik vind dat weer een fout verwachtingspatroon. Als ze er nou super gelukkig mee is waarom zou je dan meer moeten zijn.
Zoveel vrouwen die op deze manier leven en het echt hun eigen keuze is.
ik ben het wel eens zat dat er als moeder zoveel van je verwacht wordt. Er wordt altijd een focus op moeders gelegd en je moet naast moeder nog van alles zijn maar vooral geen “ moeke “

8 likes

Hoop echt dat zijn collega’s niet Elise Joanna volgen!

Zelf vond ik eerst ook dat je echt meer dan alleen moeder moest zijn maar ik denk achteraf dat ik dat dacht omdat ik druk voelde van de buitenwereld.
Je kan het toch nooit goed doen, nooit!
Ik denk dat er sowieso wordt overschat hoe zwaar het is om kinderen te hebben qua energie en dat je niet altijd zin en tijd hebt om van alles te zijn en te doen.

16 likes

Nee, maar Sjenkie lift niet langer mee op haar kanaal he, hij is nu een onafhankelijke #influencer. Binnenkort komt de papavariant van de trailer.

Willen ze de Nederlandse saccone Jolie worden?

1 like

Dus omdat ze zichzelf zo beschrijft betekent het dat ze ook zo is? Terwijl ik juist denk dat ze volgers krijgt door de kneuterigheid van haar als gezin van 3 jonge kindjes. Dus dat trekt aan denk dat haar volgers alleen Kelly niet zo heel interessant vinden.

Ik hou geeneens van Kelly vind haar verschrikkelijk maar ik word altijd beetje kriebelig van mensen die het over identiteit gaan hebben.

8 likes

Hahaha OMG ja ! Ik zou niet meer bijkomen

1 like

We moeten ook niet vergeten dat dit haar ‘merk’ is. Kelly, mamma van drie meisjes.

Zoals tienvanwil en wilvantien een merk zijn. Heeft zij dat met de echte meisjesmama.

Ook al delen ze persoonlijke dingen, uiteindelijk willen ze geld verdienen met wat ze doen en daar hoort toch een merk bij.

6 likes

Precies dit dus en alles wat @anon12348926 zegt daarbij. Het is Kelly haar merk, volgens mij doet ze genoeg buiten het moederschap om ook. Als zij zich zo wilt presenteren (net als alle andere mamavandelanos enzo op insta), helemaal prima toch.

1 like

Het gekke vind ik, iedereen krijgt er de kriebels van als iemand het ouderschap als identiteit gebruikt, terwijl niemand het gek lijkt te vinden als iemand dit bij een beroep doet. Als iemand zegt: hallo ik ben Annie en ik ben advocaat, dan is dat niet gek. Zegt iemand hallo ik ben Annie en mama van Betty dan is dat vreemd. Je bent idd meer dan alleen mama maar ook meer dan alleen je beroep denk ik dan, dus vind dat nogal scheef.

5 likes

Ik vind sowieso dat hele ‘ge-mama van’ infantiel. Dat getruttebel, zeg.

13 likes

Amen

1 like

Was idd de spijker op zijn kop @Shaaar, ik reageerde voordat ik die reactie goed had gelezen :wink:

Ik vind gepersonaliseerde Woezel en pip zonnenschermen in de auto nog een stapje erger :joy:

3 likes

Sowieso die ‘baby on board’ bordjes in je auto? Why? Doe normaal?

6 likes