Goed punt, niet bij stilgestaan.
Woooow die zag ik niet aankomen: Joy.ce dr baan opgezegd, gaat een interne opleiding tot verpleegkundige doen
Ja had ik ook echt niet verwacht! Wel heel tof en stoer dat ze het aandurft.
Vond het wel stom dat Scarlett in de vlog zei dat ze ook een belangrijke mededeling had waar ze later in de week op terug zou komen omdat ze er op dat moment geen zin in had. Vervolgens heeft ze het er niet meer over gehad.
Meneertje Boortje Beer voor jou
Meneertje Boortje Beertje met meneertje rubbertje om zijn pikkemansje.
Ik like dit maar eigenlijk wil ik dit beeld van mijn netvlies
Heeft iemand de Q&A van Martine gezien over het laatste trimester. Dikke spon voor een tas, maar daarnaast een verhaal over dat ze voor zichzelf op moet komen bij een internist. āZe zeggen dat ik zwangerschapsdiabetes heb ⦠en verderā. Ze neemt gewoon artsen niet serieus.
Romy Boomsma is zwanger van haar derde kind! Man wat vind ik haar toch knapā¦
Ik snap dus niet dat je zoān arts niet serieus neemt. Ik heb zelf type 1 diabetes en kan mij er niets bij voorstellen dat je er zo laks mee omgaat.
Ik snap dit ook echt niet. Je mag toch gewoon hopen dat artsen het beste met jou en je kind voor hebben. Daar ga ik in elk geval vanuit.
Vind het ook zeker opvallend, juist na de bevalling van Maik, die totaal niet verliep zoals ze van tevoren had gedacht.
Heb sowieso het idee dat Martine weinig luistert naar wat anderen vinden/zeggen en dat ze vooral op haar eigen gevoel afgaat. Heel wantrouwend is ze naar professionals.
En dan straks schrikken als er echt iets is. Gelukkig is er altijd haar gevoel nog. Ik kan hier zo boos om worden. Elke dag is het voor mij een strijd en kom er nooit van af. Hoe veel moeite kunnen die maanden van zwangerschap nu zijn? Ik moet met het ziekenhuis zwanger worden vanwege complicaties (goed ingesteld enzovoort) en dan is zij zo laks. Misschien ben ik nu wel op mān p*k getrapt, maar doet me echt pijn.
Ik heb ook type 1 en wordt er ook vrij leip van. Net een zwangerschap met type 1 achter de rug. Gezond kindje maar dat is niet gegaan door er laks mee om te gaan⦠kan me daar zo boos om maken. Er zijn naast een hoger geboortegewicht namelijk ook bij zwangerschapsdiabetes serieuze risicoāsā¦
Snap sowieso niet dat bij Maik alles zo tegen viel doordat ze van te voren zo bedacht had hoe het zou gaan en dat anders liep en het daardoor tegen viel ze het nu weer zo doet. Je zou denken dat ze weet dat niks zo onvoorspelbaar is als het verloop van een zwangerschap en een bevalling. Goed om ba te denken over wat je wel/niet wilt, maar het gaat altijd anders dan bedacht.
Ik denk dat het per ziekenhuis verschilt. Ik ben drie keer in het zkh bevallen en heb 3 verschillende ervaringen gehad. Ik geloof dat er in de meeste gevallen keuzes worden gemaakt die het beste zijn voor de baby. En nee, das niet altijd het beste voor de moeder, hoe vervelend ook. Vind het rot om te lezen dat je zoān vervelende ervaring heb gehad, maar door daarom te stellen dat medici niet altijd het beste met iemand voor hebben?
Ik heb bij mijn derde bevalling juist hele vervelende ervaringen gehad met de geitenwollensok verloskundige. Roep ik ook niet dat verloskundige niet altijd het beste met vrouwen voor hebben. Ik had gewoon pech en trof net de verkeerde dame/praktijk/dag/tijdstip.
En toch even een edit, hoewel ik niet van olan was hier iemand mee lastig te vallen ivm feestdagen en zoveel zwangeren hier.
Met je ādode kindā kaart. Mijn schoonzus is vorige week na 41.5 bevallen van een dood kindje. Die had verdomme veel eerder ingeleid moeten worden. Dus sorry maar denk ff na voordat je wat schrijft.
Ik ga me hier even terugtrekken dames, ik trek dit soort shitcomments momenteel heel slecht.
Precies, zorg blijft toch mensenwerk en mensen denkwerk. Referentiekader, omstandigheden, drukke dag, chagrijnig, met het verkeerde been uit bed gestapt. En ja dat is ontzettend balen als je dat net die dag meemaakt.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Geboortezorg kan je echt niet vergelijken met andere vormen van zorg. De focus ligt vaak veel meer op het ongeboren kind dan op de zwangere en er worden daarom vaak dingen gedaan die voordelig zijn voor de baby maar minder voor de moeder.
Mijn verloskundige zei ook heel terloops dat een vochtinfuus wenselijk was bij mijn bevalling. Toen ik vroeg waarom, zei ze: ach je merkt er niks van, je moet alleen iets vaker plassen. Oftewel: ze wist geen enkele reden te noemen.
Sterkte met het verwerken van dit alles <3.
@Tessa met āde dode kind kaartā bedoel ik niks persoonlijks⦠dat is een soort algemene uitdrukking die er op wijst dat je in de geboorte zorg snel te horen krijgt dat als je dit nu niet doet je bewust je kind gevaar doet lopen⦠Ook als ze niet kunnen aangeven waarom dat dan is, het is een soort inspelen op een hormonale zwangere/moeder op dat momentā¦
Die ākaartā trekken ze ook vaak als je niet vaccineert en als je wel vaccineert etc etc.
Daar wil ik ĆØcht op geen enkele manier teniet doen aan mensen die een kindje verliezen, en deze kaart letterlijk trekkenā¦
Heel veel sterkte voor jullie allemaal in de familie
Ik snap die hele āmet je dode kind kaartā niet want ik zie Fishing hier niks over zeggen, maar ik ben het volledig met je eens. Krijg echt chronische jeuk van vrouwen die blijven mopperen over een bevalling die niet exact is gelopen zoals ze hadden gepland. Vriendin, je hebt een (levend) kind ter wereld gebracht. Mede dankzij je verloskundige, gynaecoloog en soms zelfs een heel team. Tel je zegeningen alsjeblieft, want in je eentje in de rimboe had je ook geen plan gehad of daarna stilgestaan bij alles wat je tekort bent gekomen tijdens je bevalling. Ik zeg hier trouwens niet mee dat een bevalling in Nederland niet traumatisch kan zijn want uit ervaring weet ik dat dit wel kan, maar je hebt ook een keuze hoe je hier vervolgens mee omgaat. Over Martine en haar eigenwijze houding m.b.t. zwangerschapsdiabetes: Prima dat je jezelf bepaalde zorg ontneemt maar wees je even bewust van het feit dat je een kindje draagt en het dus niet alleen over jouw gezondheid gaat.
Ik benoemde de dode kind kaart wel , als in wat ik hier boven uitlegdeā¦
Veel zweten? Minder kunnen drinken omdat je misselijk/moe/verrot bent?
Ik begrijp je punt wel hoor en ik begrijp dat het maar een voorbeeld is, maar vind dat toch geen oneerbaar voorstel of zo.
Tenzij het eindigt in een overloop blaas en je dus 48u moet blijven omdat je met een katheter eindigt (Mocht daarna met een verblijfskatheter naar huis gelukkig)
Want als je zelf al een liter wegtikt en ze pompen 2l in je, word je best beroerdā¦