Mommybloggers topic

Ja, logisch. Voor een kind onder 6 jaar is een zwangerschap al totaal ontastbaar en dan ga je vervolgens zo’n kind belasten met een dood broertje of zusje ( terwijl het, gevoelig onderwerp) niets meer dan een embryo was.

5 likes

Hier heb ik zelf niet echt bij stil gestaan. We hebben 1 kindje en willen uiteindelijk ook een 2e. Hier ga ik dan zeker rekening mee houden, thnx!

3 likes

Veel mensen beschouwen zo’n embryo wel gewoon als een kindje. Dat mag ook. Ben het wel eens dat ander(e) kind(eren), vooral zo jong, niet zo vroeg op de hoogte gesteld hoeven te worden rekening houdend met de risico’s. Maar eigenlijk kan het altijd misgaan. Ook veel verder in de zwangerschap. Dan wordt een jonger kind er ook mee belast. Er is niet echt een handleiding voor.

2 likes

Ik vind dit echt totaal niet te vergelijken. Dan is het zichtbaar en zelfs in zekere zin tastbaar voor het broertje of zusje. Een dikker wordende buik bewust verbergen of niet aan een babykamer beginnen om het oudere kindje in bescherming te nemen is heel wat anders dan het al vrij vroeg vertellen wetende dat de kans dat het misgaat nog vrij groot is. Of heel groot zelfs want Kim vertelde het al voor of meteen na de positieve test. Verder in de zwangerschap is er daadwerkelijk een stilgeboren kindje en daar kan je nu niet over spreken. Het klopt dat er geen handleiding voor is en dat is maar goed ook.

5 likes

Dat begrijp ik, maar de kans dat het na 5/6 weken mis gaat is natuurlijk extreem veel groter dan na pakweg 20 weken.

1 like

Ik weet niet of jullie de Labrant Family kennen op youtube? Sav (de moeder) is de nu weer zwanger en deed de test samen met haar zesjarige dochter. Haar man hebben ze later verrast. Daar vind ik ook wel wat van…

Haha ja @Nescio had er eentje gepost en toen ging ik ze allemaal weer kijken.

1 like

Ik vind het echt onnodig om hier een discussie te gaan starten over of dit wel of niet een ‘dood kindje’ was en daar je mening over te spuien dat je het ‘heel vreemd’ vindt.
Te gevoelig en persoonlijk dit.

11 likes

Volgens mij verwoord ik vrij netjes wat voor gevoel het hier oproept om vervolgens aan te geven dat het misschien toch niet zo vreemd is. Daarna beaam ik ook dat er gelukkig geen handleiding voor is. Haar opmerking is een (gevoelige) trigger bij mij, kan ook he dus daar mag ik toch best wat over zeggen. Ik veroordeel haar verder nergens?

De vriend van Serena heeft op Instagram gezet dat hij een hond heeft geadopteerd uit het buitenland. Verrassend veel ‘ik-vorm’, alsof de hond alleen bij hem woont…

5 likes

Ja ga er vanuit dat Serena hier ook wel over zou posten als ze nog bij elkaar waren.

1 like

Wel fijn om te zien dat Serena onder zijn foto reageert. Als het dan echt zo is is het wel fijn als/dat ze nog fijn met elkaar om kunnen blijven gaan.

En als het niet zo is hebben ze het druk!!! Met zo’n frummel die niet mag lopen en een jonge hond nieuw in huis!!!

Hij heet Yannick toch? Sjenkie is in ieder geval een bedachte naam

1 like

Welke video is dit? Dst vind ik wel heel vervelend voor hem, misschien dat hij daarom is gaan vloggen, om toch iets met zijn tijd te doen? Hij werkte volgens mij best veel dus als je dan ineens niet meer mag werken is dat best heftig lijkt me.

Ja dat denk ik ook. Ik kan me niet voorstellen dat je ervoor kiest om een hond uit het buitenland te adopteren terwijl je al 2 katten en een klein kind in huis hebt. En een baby op komst.

Het wordt wel steeds duidelijker dat ze niet meer bij elkaar zijn. Heftig hoor, met nog een baby op komst.

3 likes

Lijkt me inderdaad wel duidelijk ze niet meer samen zijn. Als ze het maar goed regelen samen. En met Serena lijkt het heel goed te gaan.

Hoe ver is eigenlijk? Ik heb echt geen idee.

Haha, spannend! Succes met de loodjes.

1 like

Vind het heel heftig en sneu voor Serena als het echt uit is, en ook voor de kindjes. Het lijkt er echter wel op dat ze in ieder geval van haar eigen familie veel hulp krijgt, fijn dat ze zo’n vangnet heeft. Dat heb je als je in de luiers zit echt nodig.

3 likes

Als het echt uit is tussen Serena en George, heb ik het echt met haar te doen. Maar dan heb ik ook respect voor hoe ze ermee omgaan zo op social media. Omdat er dus geen nare reacties zijn en er op wat dingen na (de bio’s en het voorkomen op elkaars insta) niks van te merken is. Ook goed met het idee dat je kinderen dit later zouden kunnen teruglezen.

12 likes