Mommybloggers topic

Gut o gut, onze Shirley heeft het sporten ook weer gevonden hoor. Ik ben benieuwd hoe lang ze het dit keer volhoudt… :roll_eyes:

Naaaaaaaa don’t be mean. Ik vind dat zij namelijk altijd mega eerlijk en open is over d’r sporten en afvallen en aangeeft te strugglen met een middenweg tussen body positivity en slank willen zijn.

3 likes

Het is niet gemeen (bedoeld). Die vrouw is af en toe zo vermoeiend.

jaaaa snap ik ook hoor. Als ik van mezelf ook wist dat ik niet zo goed was in dingen volhouden zou ik er op zich ook niet zo openbaar over schrijven - want dan kun je verwachten dat er reacties komen als ze er opeens mee stopt. Zoals d’r personal training in Aalsmeer (Was zij dat? Ja toch? haha) en d’r hardlopen en d’r yoga op dinsdag en d’r PBP mommy plan (was ook echt 1 maand) etc etc etc.
Aan de andere kant ben ik zelf ook heel erg van het uitproberen en kan ik dingen 3 maanden doen en er helemaal gek van zijn en dan gewoon van de hak op de tak besluiten dat ik het niet meer leuk vind en ermee stoppen - is ook wel menselijk denk ik.
het probleem is dat zij er natuurlijk over schrijft dus het is wel heel duidelijk wanneer ze dingen opgeeft. Maar als je leven je inkomen is moet je natuurlijk ook over alles schrijven. moeilijk!

Speelt ze nog gitaar?

15 likes

Ik moet ik hierom iets te hard lachen dan de bedoeling is!

2 likes

Ik had het hetzelfde… :crazy_face:

Ik snap je helemaal en dat hebben we allemaal wel eens, we zijn immers mensen.

1 like

Iemand meegekregen dat ze mensen die op haar reacties op Facebookpost zwaaaaaaaar belachelijk aan het maken waren? Het waren vooral wat oudere dames die aangaven dat het vroeger normaal was om te werken, te zorgen voor de kinderen, huishouden én te koken…

1 like

Ja heb ik gezien. Vond dat ze er wel erg lang op door ging en iets teveel de :joy: smilie gebruikte. Daardoor kreeg ik het gevoel dat ze het zichzelf meer aan trekt dan wat ze ons probeert wijs te maken.
Ik vind het artikel over de sportschool ook wel opvallend, ze gaat net een paar weken weer en schrijft meteen wat haar motiveert

Haha precies, ik nam dat ook met een korreltje zout hoor. Ja leuk dat nieuwe workout kleren jou NU motiveren maar blijkbaar het afgelopen jaar niet?
Aan de andere kant vind ik het wel leuk want ik ben zelf best wel met fitness/afvallen bezig en de meeste mensen die daar over posten vind je toch op instagram - niet work friendly dus haha en ik vind het zelf ook leuk om lange verhalen te lezen en niet alleen een instagramaccount met iemands billen.

Ik vond ook al dat reposten van die reacties een beetje kinderachtig, omdat ze op facebook dus redelijk nette reacties plaatste en dan op instagram losging, omdat ze dus heel goed weet dat al die Petra’s en Hennies geen instagram hebben. Ik vond het ook wel terechte feedback; je werkt maar ongeveer 20 uur in de week, je geeft zelf aan dat je dat doet zodat je tijd voor je kids hebt, je zit heel vaak de hele dag thuis met je jongste; er is echt meer dan genoeg tijd om boodschappen toe doen als ik zo haar plogs bekijk. Maarja, als je Marley Spon hebt kun je niet zeggen "eigenlijk zijn de porties karig en het is ook vet duur maarja ik krijg moneys’ dus je verzint er een leuk verhaaltje bij (net zoals Serena). Maar ga dan niet lopen tieren als mensen daar commentaar op hebben.

1 like

Heb hetzelfde als ik haar berichten lees.

Denk de laatste tijd ook steeds vaker mens wat klaag je veel. Iedere keer die berichten dat haar kids zo druk zijn en dat ze behoefte heeft aan me-time. Geïrriteerd zijn als je kind niet lang genoeg slaapt in de middag. Die kids komen niets tekort zo te zien, maar zou het zelf niet leuk vinden om later terug te lezen.
Daarnaast helpt haar moeder haar ook nog eens iedere vrijdag met het huishouden. Kom op Shirley, even wat minder klagen hoor.

Heb ik gezien! Vond dat een beetje flauw, moet je gewoon boven staan denk ik dan. Dan heb je die mensen er veel meer mee.

Ik vind haar heel leuk maar vraag mij echt af of ze zich wel realiseert hoe makkelijk ze het eigenlijk heeft. Ze werkt parttime, haar moeder helpt 1 keer per week, haar inkomen is handig maar niet noodzakelijk als ik het goed heb begrepen, Slyler zit op school en Maddox gaat naar de opvang. Dan heb je het echt wel lekker voor elkaar hoor

4 likes

Ik vind dit altijd zo’n lastige ding he. ‘Ik werk meer/ik heb meer kinderen/ik heb blabla’ DUS jij hebt geen klagen vergeleken met mijn leven. Ik heb het zelf heel sterk bij Sanne en Elise Johanne. Bedoel, Shirley haar blog is veel meer gevuld, zij lijkt er meer tijd in te steken. Maar het vergelijken is eigenlijk heel oneerlijk, we just don’t know…

Ben ik het niet mee eens, natuurlijk kan je niet tot in de eeuwigheid vergelijken maar leggen moeders niet gewoon een veel te grote druk op het ideaalbeeld? Ik wil niet zeggen dat je als moeder geen me time meer mag hebben, ik zou het juist aanmoedigen maar kleine kinderen is gewoon een pittige tijd, is altijd al geweest. Ik vind het gewoon een beetje eeuwig geklaag als ouders doen alsof het zo zwaar is, ja even klagen mag en dan weer door… Kinderen was een keuze en daar lever je gewoon veel op in, natuurlijk krijg je er ook gewoon veel voor terug maar stop met zeiken

4 likes

Oh ja maar daar ben ik het helemaal mee eens hoor! Dat gezeur is doodvermoeiend. Bedoel meer altijd dat ‘wat zeikt ze nou ik heb het zoveel zwaarder’ van moeders (incl ikzelf dus). Dat weten we toch helemaal niet? En nogmaals, ik doe het zelf ook hoor. Ik oordeel over een sanne die het imo super easy heeft. Wat misschien helemaal niet zo is want weet ik alles?

Zeuren over je kinderen en het moederschap mag, maar doe het lekker tegen je vriendinnen bij een glas wijn ofzo.

1 like

Klopt zwaar hebben is zo relatief, iedereen ervaart het anders. Ik ben zelf geen voorstander van alles vergelijken maar als ik hoor dat ze sowieso een schoonmaakster moeder whatever heeft 1 x in de week dan denk ik wel valt wel mee toch haha

Ik wil ook een schoonmaakmoeder ja :joy:

2 likes

Biecht: mijn moeder vouwt m’n schone was op als ze komt oppassen.

2 likes