Ben ik het niet mee eens, natuurlijk kan je niet tot in de eeuwigheid vergelijken maar leggen moeders niet gewoon een veel te grote druk op het ideaalbeeld? Ik wil niet zeggen dat je als moeder geen me time meer mag hebben, ik zou het juist aanmoedigen maar kleine kinderen is gewoon een pittige tijd, is altijd al geweest. Ik vind het gewoon een beetje eeuwig geklaag als ouders doen alsof het zo zwaar is, ja even klagen mag en dan weer door… Kinderen was een keuze en daar lever je gewoon veel op in, natuurlijk krijg je er ook gewoon veel voor terug maar stop met zeiken
Oh ja maar daar ben ik het helemaal mee eens hoor! Dat gezeur is doodvermoeiend. Bedoel meer altijd dat ‘wat zeikt ze nou ik heb het zoveel zwaarder’ van moeders (incl ikzelf dus). Dat weten we toch helemaal niet? En nogmaals, ik doe het zelf ook hoor. Ik oordeel over een sanne die het imo super easy heeft. Wat misschien helemaal niet zo is want weet ik alles?
Zeuren over je kinderen en het moederschap mag, maar doe het lekker tegen je vriendinnen bij een glas wijn ofzo.
Klopt zwaar hebben is zo relatief, iedereen ervaart het anders. Ik ben zelf geen voorstander van alles vergelijken maar als ik hoor dat ze sowieso een schoonmaakster moeder whatever heeft 1 x in de week dan denk ik wel valt wel mee toch haha
Ik wil ook een schoonmaakmoeder ja
Biecht: mijn moeder vouwt m’n schone was op als ze komt oppassen.
De mijne strijkt! Alleen past ze maar eens per drie maanden op ofzo
Heerlijk toch, de mijne ook haha
Zwaar hebben is inderdaad relatief en zelf vergelijk ik ook te vaak, maar als je als moeder zijnde thuis werkt, je eigen tijd in kan delen, je moeder je helpt, een kind op school hebt en voor je andere kind adv hebt het best wel meevalt. Maar true, we weten het niet zeker en we weten niet hoe het er echt aan toe gaat daar thuis.
Hebben jullie trouwens al gezien dat Sanny weer zwanger is?!
Wauw nu al zwanger wat snel maar heel erg leuk. Dan hebben ze wel heel veel aan elkaar hopelijk. Ik vraag mij alleen wel beetje af hoe kan het dat je zo snel zwanger bent? Althans ik kreeg niet de indruk dat het gepland was maar kan er naast zitten. Misschien gekke vraag en niet gepast naast leuk babynieuws.
Wow whuttt?!? Zo snel!
Wauw je werkt niet maar je hebt een nanny wat is dat voor wereld? Vrienden van mij hebben ook een au pair maar onzettend leuk, ze werken beide heel hard en doen daarnaast super veel dingen met de kinderen en zorgen heel goed voor de au pair.
Ik snap je, ik trek het ook heel slecht in sommige gevallen!
Dat dacht ik ook! Wel heel leuk nieuws
Een vriendin van mij ging 9 weken na de bevalling van haar 2e op nacontrole. Wat later dan gebruikelijk omdat ze op familiebezoek waren geweest in zweden. Bij die nacontrole bleek ze een krappe 5 weken zwanger .
O myyyy God dan word je toch gek
Werden ze ook wel even ja :’)
Betere anticonceptie is er niet te vinden . Het is uiteindelijk helemaal goed gekomen maar ze zijn zeker 2 maanden best van streek geweest. Je weet heus dat het kan, dat je maatregelen moet nemen… Ik denk dat veel vrouwen het misschien ff vergeten zo’n eerste keer. In het heetst van de strijd ofzo
Pfoe ik vind het toch echt behoorlijk dom om zo snel zwanger te worden. Snap sowieso mensen niet die zo dom met anticonceptie omgaan. Je weet toch wat het gevolg kan zijn? Doet me denken aan al die dozen bij Teen Mom die ook steeds oepsss weer zwanger haha huh hoe kan dit?
Maar goed, geloof dat het uiteindelijk altijd wel goed komt. Ik ben zelf wat meer van het plannen haha.
Precies. Dit.
Voel me misschien teveel aangesproken maar hoezo dom? Het gaat soms gewoon echt fout met anticonceptie, hoe kan je beoordelen dat iemand daar laks mee is geweest?
Bovendien is het ook niet voor iedereen zwaar, het ouderschap, en vinden sommige mensen een klein leeftijdsverschil echt leuk. Ik was beide keren heel snel (hoewel niet zó snel als Sanny denk ik haha) weer zwanger, laatste keer ongepland, en heb heel lang twee de twee gehad en straks drie onder de drie. Tja. Gepland, nee, geweldig ja, zwaar, nee. Het is maar net hoe je er zelf in staat. Maar dom kan ik het echt niet noemen.