Mommybloggers topic

Idd. Als je het in die maand nog niet wil, moet je in die maand dus een condoom gebruiken. Ik snap hun beredenering gewoon niet…

2 likes

Maar ze zijn er toch ook hartstikke blij mee? Dus hoezo snap je hun beredenering niet. Niet iedereen hoeft alles tot in de puntjes voor te bereiden. Ik snap hun ‘we zien wel’ houding eigenlijk wel, en ja dan ben je even verrast dat het zo snel komt, maar alsnog hartstikke blij. Dat is toch prima?

4 likes

Ja hoor dikke prima wat mij betreft.
Maar Jorg zegt dat je het niet kan plannen. Nou je kan wel plannen dat je niet zwanger wordt. Ik trek die hele “het is ons gegund” vibe en het “oh typisch iefs voor ons wij zijn zo ongeorganiseerd hihahaho” terwijl zij juist zo ontzettend geforceerd en perfectionistisch zijn gewoon niet zo

17 likes

Ik begrijp wel wat je zegt en ik ben het ook eens. Vooral dat ‘het is ons gegund’. Ik probeer het ook al lange tijd en het lukt niet. Is het ons dan ‘niet gegund’? Dat soort uitspraken zitten redelijk in mijn allergie. Je bent schijnbaar gewoon erg vruchtbaar en Jorg heeft snel zwemmend zaad, good for you maar that’s it.

11 likes

Juist als het bij de eerste moeizaam ging, snap ik deze uitspraak niet. Wij moesten lang wachten op de eerste, tweede ging ietsjes sneller maar ik zal nooit dingen zeggen als.dat het ons gegund is. Dat is zo naar om te horen als je zelf graag wilt maar het gaat niet. Net of je dan maar leuker had moeten zijn; dan was de gunfactor er misschien wel geweest.

3 likes

Ik vind dat het nu wel heel erg uit zijn verband wordt getrokken. Uitspraken als ‘ik hoop dat het ons gegund is’ zijn er toch juist om aan te geven dat het niet vanzelfsprekend is. Als ze nou had gezet: we dachten hoppa we nemen er nog een baby bij, had ik het begrepen, maar nu komt het over alsof je het gewoon graag slecht wil intepreteren

8 likes

Sanny zegt ‘Ik zie het als een message, het is ons gegeven, er is een reden voor dat het nu komt’. En hoewel zij dat vast niet verkeerd bedoelt en dat ook haar kijk op het leven is, was mijn eerste gedachte ook: is er dan een reden waarom het bij mij nu niet komt?
Ik vind haar uitspraak dan toch anders overkomen dan ‘ik hoop dat het ons gegund is’, ook al bedoelt ze er helemaal niets mee.

3 likes

ik zou er echt voor oppassen om zo’n uitspraak teveel gewicht te geven hoor. ik denk: het is gewoon niet zo doordacht. ze realiseren zich de mogelijke implicaties niet. ‘het is ons gegund’ is zo’n cliché dat gewoon makkelijk uit de kast te pakken is, zeg maar.

4 likes

Ik snap wat je bedoelt maar ik vind juist dat mensen zich bewust moeten zijn van het effect van dergelijke cliches. Niet alleen waar het dit onderwerp betreft, ik vind die hele ‘the secret’ als je het maar graag genoeg wil manier van denken een vreemde boodschap om uit te stralen. Als alles wat goed gaat in je leven gebaseerd is op ‘ik wilde het graag genoeg/ het universum heeft het bepaald/ het is me gegund’, wat is er dan aan de hand als iets niet goed gaat?

Ik vind deze uitspraak van Sanny en Jorg dan ook niet zo erg omdat ik weet dat er niks mee bedoeld wordt ten nadele van mensen die het ‘niet gegund’ is, maar ik zou het wel mooi vinden als mensen in het algemeen en influencers in het bijzonder eens zouden kappen met dit soort uitspraken. Succes op welk gebied dan ook is nog altijd een combinatie van hard werken en toeval. Niet het universum die zich bedenkt wie iets wel of niet gegund is.

Blijkbaar zit dit me dwars :roll_eyes: excuses voor de rant.

7 likes

oh hier ben ik het ook behoorlijk mee eens! ik kan me er ook wel aan ergeren, als mensen niet snappen wat ze potentieel aanrichten met hun woorden. het is altijd allebei, onschuldig en niet. complex.

1 like

Shirley ramde gisteren haar feed en stories even vol van haar kinderen in bad. Echt WHY.

Ik had het gezien ja… Omdat Maddox eindelijk in bad durfde… :roll_eyes:

Ik snap dat ook nooit bij zwanger worden. Iedereen weet toch dat je bij een zwangerschap een soort van percentage hebt als het gaay op de kans van slagen (ik bedoel dus of je wel of niet zwanger wordt, niet of de zwangerschap succesvol afloopt). Bij sommigen zal dat percentage rond de 90% liggen en bij anderen mss maar rond de 20%. Het is niet dat hoe vaker je het probeert, hoe hoger het percentage wordt. Dus als je zegt ‘we wilden een. 2e maar niet zo snel’ dan had je ook gewoon een condoom kunnen gebruiken. Want het is niet dat je nu al zou moeten beginnen met proberen om over een half jaar zwanger te raken, die kans vergroot je er niet mee door nu al te beginnen met proberen omdat dat percentage niet zal veranderen.
Natuurlijk KAN het percentage wel veranderen (leeftijd, drugsgebruik enzo) maar het zal niet verhogen omdat je het toevallig al 5 maanden lang probeert.

Volgen jullie ook buitenlandse mommyvloggers? Ik eigenlijk alleen bubzvlogs, al die oude beautyvloggers van een aantal jaar geleden zijn ondertussen ook veelal moeder maar die volg ik echt helemaal niet meer.

4 likes

Denkt niet dat ze een echte mommyblogger is, maar volgt er iemand Marlou Volkerink van Follow Fitgirls?
Dat bericht op haar Instagram vandaag over het veel te vroeg geboren kindje… kreeg er kippenvel van. Zo heftig en ongelofelijk zielig. En verschrikkelijk om zoiets op Instagram te (moeten) zetten.

Ik ken haar niet en ik had het beter niet op kunnen zoeken. Zo verdrietig.

Hahaha ja precies dit probeerde ik te zeggen maar jij legt het duizend x beter uit

Ja, wat heftig zeg. :frowning: Echt ontzettend verdrietig en dan zeker het contrast met de foto daarnaast waarin ze trots haar buikje laat zien. Noh. :frowning:

Ja precies dat… zo’n contrast dit soort foto’s naast elkaar.

Oei ik had ook niet moeten gaan kijken, wat sneu! Maar wel een enorme mooie en emotionele foto, zo met die handjes en een klein stukje van het hoofdje. Dat is hopelijk een mooie momentopname voor ze waar ze later met een liefdevol gevoel naar terug kunnen kijken.

Iemand nog leuke (mommy)bloggers die a) nog bloggen en b) over interessante onderwerpen schrijven?