Mommybloggers topic

Ik denk dat dat die er niet meer zijn :joy:. Maar even serieus; van de blogs die ik volgde zijn er een aantal gestopt/bloggen amper meer.
Ik volg qua mombloggers eigenlijk alleen nog Shirley. Misschien eens kijken bij buitenlandse blogs?

1 like

Thanks. Ik volg inderdaad Shirley en Michelle (bijzonderkleinwonder). Elisejoanne vind ik amper nog een blog te noemen.

Ik heb Elise nooit echt gevolgd, klikte wel eens wat aan als het hier (of op egf) voorbij kwam. Ik trek haar schrijfstijl niet zo goed geloof ik.

1 like

Begrijp ik helemaal :wink:

1 like

Vind je het niet leuk om ellenlange zinnen te lezen? Of te horen hoe meneertje rubber zijn intrede deed? NahšŸ˜²

Nee zij is echt een tenenkrommend slechte schrijfster en zij is ook mee gaan doen met de trend dat je als blogger geen greintje werk hoeft te verrichten. Wat een bubbel leven die mensen toch inšŸ˜„

11 likes

Neuh niks voor mij haha. De keren dat ik iets van haar las, kreeg ik het idee dat ik onderwezen werd. Ze schreef toen alsof haar lezers dommig waren en juf Elise het even haarfijn ging uitleggen. Not my thing :rofl:

1 like

Ik denk ook dat het vooral iets is waarmee de kinderen opgroeien. Die camera gaat aan en die kinderen kunnen dat gewoon niet missen. Als de camera aan staat dan is mamma of pappa aan het werk voor social media. Ze weten niet beter.

1 like

Je ziet 20 minuten op een hele week, ze kiezen alleen de stukjes eruit waar het kind positief in beeld komt. En wss zeggen ze er ook bij: mama gaat even filmen hoe je speelt dus laat maar eens zien!
Dat werkt natuurlijk ook wel voor zoā€™n kindje.

Natuurlijk is dat niet alleen maar ā€˜real lifeā€™. Maar ieder kind is anders en iedere moeder is anders. Mijn oudste was een zwaankleefaan kind dus ik kreeg voor mijn gevoel nooit iets gedaan. Mijn derde kind is juist heel rustig en ik kan zowaar mijn keuken schoonmaken terwijl hij Duplo op elkaar ramt. Daarnaast; ze laten in vlogs alleen de leuke dingen zien he? Heus geen krijsend kind bij Prada in de winkel. En dat de buggy vervolgend omflikkert door al die tassen die eraan hangen. Enzo.

2 likes

Maar het is toch ook niet persĆ© ā€˜normaalā€™ om een kind constant alle aandacht te geven? Dan leert het nooit om zichzelf te vermaken.

5 likes

Ieder kind is natuurlijk anders. Ik werk met kinderen en de een kan zich de hele dag bij wijze van zelf vermaken met Duplo en de ander heeft wat meer aandacht nodig.
Maar ik geef ze niet de hele dag alleen maar aandacht. Zelf spelen en vermaken vind ik ook belangrijk!

1 like

Dat vind ik ook bij Monica Geuze. Laat ook weten dat ze de balans moeilijk kan vinden tussen moeder zijn, werkende, partner. Maarja dan zou ik zeggen ā€œplan eens wat minder etentjes inā€!?

Even off topic. Maar je kan hem aandacht geven. En bijvoorbeeld opbouwen dat hij ook echt even tijd alleen heeft om te spelen. Begin met 5 minuten. Zo doe ik dat ook. Anders kom ik nergens aan toe met drie kinderen in huis. Nu kunnen ze met elkaar spelen. Maar als de jongste op bed ligt en de oudste op school. Dan moet de middelste ook even alleen spelen. Dan zet ik een wekker. En tot die tijd speelt ze alleen. Als de wekker weer gaat, dan heb ik weer tijd voor haar. Dan weet ze ook waar ze aan toe is.

2 likes

ff mee off topic. Vanaf welke leeftijd begin je daar mee?
Mijn zoontje is 1 en kan echt niet alleen spelen en kleeft aan mij. Dus meestal speel ik mee. Maar vanaf wanneer kan ik dat alleen spelen trainen?

Mijn zoontje is 1,5 jaar en ik zie dat hij zichzelf nu wat meer kan vermaken (lees: spelen met autootjes en ballen). Bij hem ging het dus vanzelf. Gaat 1 x per week naar de opvang.

1 like

De jongste is ook 1 en daar begin ik nu al mee. Dan gaan we iets uitzoeken twee speelgoed dingen. En dan mag zij kiezen. Dan heeft ze soort van controle. :sweat_smile:

En dan zeg ik dat ik even de was ga opruimen boven. Ben zo terug. In het begin was het natuurlijk miepen en bij de deur staan. Maar daar gaf ik geen gehoor aan. Als ik klaar was dan had ik weer even echt tijd voor haar. En ging ik ook niks anders doen.

Het werkt niet altijd even goed hoor. Maar ik begon met korte periodes. En bouwde dat uit. Het werkt, maar ja. Geen idee of het overal zal werken. Succes! Het is zeker lastig als de kinderen van die zwaankleefaan kindjes zijn. Maar ik vind ook dat ze moeten leren dat er tijd samen is en tijd alleen.

3 likes

Ik denk ook dat veel mommyvloggers hun kinderen niet huilend of krijsend in beeld willen brengen, wat ik wel begrijp. Sommige vloggers benoemen het wel, anderen niet echt inderdaad. Ik kan me van de Huismuts herinneren dat ze een tijdje geleden op Instagram plaatste dat de nachten drama waren sinds Pip weer in haar eigen bed moest slapen. Dus het is niet alleen maar rozengeur en maneschijn.

Thanks voor de tips. Faye BonĆ© volgen ik op Instagram maar ik weet niet zo goed wat ik er van moet vindenā€¦ Moneymom net bekeken en je blijft inderdaad hangen en doorlezen. Aanradertje dus!

Zal ik wel overgevoelig zijn, maar dit vind ik zoā€™n onsympathiek geval van mom-shaming. Ik ging er in elk geval meteen van over de flos, als ik mijn struggle over balans moeder/partner/carriere met mensen besprak, en dan ā€˜adviesā€™ in de vorm van verwijtende waardeoordelen kreeg.

4 likes

Ik vind zoā€™n opmerking ook echt totaal niet leuk, ik heb juist diep respect voor Monica dat ze zo eerlijk is en ook echt benoemde dat het misschien zo lijkt maar dat ze in haar hoofd juist heel onrustig is qua balans. Ze is zo lekker eerlijk en ik kan mezelf zo veel meer identificeren met iemand die zichzelf is, ik denk dat 90 procent van de moeders struggles heeft met balans. Moeders moeten vaak al zoveel, laat haar lekker haar eigen leven invullen.

3 likes