Mommybloggers topic

Ik vind zo’n opmerking ook echt totaal niet leuk, ik heb juist diep respect voor Monica dat ze zo eerlijk is en ook echt benoemde dat het misschien zo lijkt maar dat ze in haar hoofd juist heel onrustig is qua balans. Ze is zo lekker eerlijk en ik kan mezelf zo veel meer identificeren met iemand die zichzelf is, ik denk dat 90 procent van de moeders struggles heeft met balans. Moeders moeten vaak al zoveel, laat haar lekker haar eigen leven invullen.

3 likes

Diep respect voor zo’n verwende meid? Nahhh

Wat heb jij aparte reacties zeg, zit je soms iets dwars. Gaat alles oké met je?

8 likes

Ovja, ik mag geen mening hebben. Ik zal het volgende keer met iedereen eens zijn

Dat verwacht ik ook helemaal niet. Tuurlijk mag iedereen een mening hebben maar ik vind het bijzonder dat er gelijk termen genoemd worden als ‘mom shaming’ terwijl we allemaal een mening hebben over mommybloggers/vloggers hier…

2 likes

Ja geen idee! Ik vind t meestal wel gezellig, ligt aan het kind wat komt.
Weet iemand waarom de huismuts al zo lang niks geupload heeft? Ondanks dat ik me vaak stoor aan alle ‘wijsheden’ vind ik de vlogs toch wel leuk

1 like

Ik denk zelf de drukte. Zij kan toch niet tegen drukte, prikkels?

De kinderen HOEVEN niet druk te zijn hoor maar ik denk dat ze daar bij voorbaat al een beetje huiverig voor is.

Maar ik weet uit ervaring, hoe ouder hoe vaker ze willen afspreken. Later komen er ook nog logeerpartijtjes bij. Zat keren meegemaakt. En dan heeft ze nog een kind wat over een paar jaar naar de basisschool gaat.

1 like

Snap het ook niet zo goed. Natuurlijk kan het druk zijn. Ik heb soms vier kinderen in huis dan. Je geeft ze wat te drinken en wat fruit halverwege. En vaak gaat het om 1,5/2 uurtjes. Of ik stuur de kleuters lekker naar boven met lego. En de kleintjes zijn dan bij mij in de woonkamer.

Eén keer in de week is toch prima? Of gaat het om bijna elke dag? :ghost:

2 likes

Ooh maar ik snap het echt volkomen! Die drukte lijkt me echt verschrikkelijk, en dan moeten dealen met kinderen die toch anders zijn opgevoed dan die van jou… ik vind het nu al niet leuk en de kindjes waar mijn zoon mee speelt zijn kinderen van vrienden van mij. Deze keer snap ik shirley heel goed!

Het gaat hier thuis vaak om meerdere keren per week en gezien een continurooster duurt het spelen al snel 3 à 4 uur. Mocht dat bij Shirley ook zo zijn, dan snap ik haar best. Al ervaar ik het anders en zie ik het absoluut niet als een last. Ik vind het altijd erg gezellig en heb er regelmatig meer over de vloer.

Het zijn verschillende factoren die het leuk of juist niet leuk maken. Het kindje dat komt spelen, hoe de kinderen luisteren, hoe ze samen spelen en of ze niet al erg moe zijn van een dag school. Heb je meer negatieve dan positieve ervaringen dan snap ik dat je bij voorbaat al geen zin hebt in de ‘mag ik spelen’ vraag. Alleen zou ik dat niet elke keer online zetten maar een gerichte oplossing zoeken. Bijvoorbeeld een of twee vaste speeldagen inlassen, dat scheelt al heel vaak onnodig de vraag en dus het gedoe plus bijpassende irritatie/teleurstelling.

Moeders verschillen nu eenmaal, het zijn net mensen.

1 like

Continuroosters verschillen per school of per regio. Hier beginnen de scholen vroeger en is het om 13.15 uur basta.

Maar al maakt ze het groter in haar hoofd, dan nog is het haar gevoel en dat kunnen we moeilijk wegwuiven. Zij moet er mee dealen. Niet elke moeder of vader zit te wachten op speelafspraken en ik zie af en toe toch vriendjes voorbij komen dus het is niet zo dat hij nooit mag spelen.

Wat ik uit haar tweets begreep zijn maandag en dinsdag de enige dagen dat het zou mogen en dat dan niet eens elke week. Ik krijg bij haar soms het gevoel dat ze het feit dat zij introvert is ook op Skyler wil projecteren.

4 likes

Lijkt me prima werken zo eigenlijk, twee vaste dagen en dan inderdaad niet eens elke week. Je maakt het jezelf soms ook te moeilijk.

Maar ja ik weet inderdaad niet in hoeverre zij er zo’n last van heeft als introvert persoon.

En tja kinderen zijn net als mensen verschillend qua persoonlijkheid. Om dat zo vaak weg te houden van kinderen. Weet niet of dat zo heel goed werkt.

Ik heb 1 kind op de basisschool en bij mij is het zo dat ze meestal 1 keer en soms 2 keer per week mag spelen, net hoe het uitkomt. Ik vind het ook niet nodig dat ze dagelijks spelen. Sowieso zijn er ook vaak andere activiteiten na schooltijd, zoals sport, muziekles, zwemles, een verjaardag e.d. Ik merk juist dat mijn kind er baat bij heeft om ook regelmatig even niks uit school te hebben en gewoon thuis te rommelen. Maar dat zal ook wel per kind verschillen. Ik vind het in ieder geval niet gek om kaders in te stellen bij het spelen.

4 likes

Hier is de regel 2x per week spelen. Het kan ook gewoon niet iedere dag ivm clubjes ed? In theorie lijkt het top al dat gespeel, maar in praktijk is het dat zeker niet altijd. Hierin vind ik wel; hoe ouder hoe fijner. Kleuters moet je nu een beetje in de gaten houden (zo had ik eens een playdate die in de badkamer al mijn tampons in de wc gooide?)

Ik snap de moeders die een max aanhouden per week dus helemaal. Ik zie nergens dat Skyler niet mag spelen, alleen dat het niet iedere dag mag. En dat vind ik logisch

2 likes

Ik kan me best inleven in dat ze het niet leuk vind of vermoeiend oid en dat ze het niet elke dag van de week wil. Maar dat ze er steeds zo’n ding van maakt en over klaagt…
Het hoort er toch gewoon bij. Het lijkt me alleen maar goed als je kind vriendjes en vriendinnetjes heeft om mee af te spreken.

Oh gezellig toch, hier is iedereen altijd welkom deur staat altijd open net zoals altijd bordje klaar voor iedereen. Als ik aan vroeger denk, bedenk ik ook dat we altijd kinderen bij ons thuis waren super gezellig. Ik wil dat de kinderen later ook kunnen terugkijken op een fijne gastvrije periode ik heb liever dat mijn kinderen sociaal blijven dan dat ik mijn eigen tijd voorop stel. Maar iedereen moet dat voor zich weten hoor, als ze er niet prettig bij voelt ja dan is het zo.

13 likes

Wat kan er zo erg zijn wanneer kinderen andeds zijn opgevoed? Oprechte vraag.

Ik vind andere kinderen spelen ook altijd wel grappig je ziet gelijk hoe het bij andere er thuis aan toe gaat, als mijn zoontje vervelend is zeg maar en slecht luistert en ik mijn stem verhef zie je sommige kinderen echt schrikken en andere kinderen spelen gewoon rustig verder haha

2 likes

Ik ben het hier ook mee eens.
Mijn kind gaat sowieso al 1 keer naar de bso, en 2 keer naar oma na schooltijd. Dus dan vind ik 1x spelen wel genoeg, en ook nog 1 dagje gewoon lekker thuis. Hij vindt dat zelf ook altijd heel fijn.

2 likes