Mommybloggers topic

Ik dacht dat Martine een tijd geleden in een vlog zei dat haar 2e kindje sowieso niet naar dezelfde crèche als Maik en de kids van Wil kon vanwege wachtlijsten, en dat ze daarvan baalde.
Ze noemt de situatie ook oneerlijk, wellicht heeft het daar mee te maken. Ze heeft het ook over protocollen en daarvan afwijken. Ik denk zelf niet dat het met niet-vaccineren te maken heeft maar misschien met andere keuzes.

Drama in Wil en Tien land. Zal Maik geen inenting hebben gehad/mogen van Martine? Dat de kinderopvang ze daarom niet meer willen houden?

1 like

Ik ook geen ervaring. Maar kan niets anders bedenken? Een kind kan zich op die leeftijd toch niet zó misdragen dat het van een KDV wordt gestuurd? Bovendien is het nog maar een kind.

1 like

Enige waar ik me druk om maak nav Tiens vlog is hoe het gaat met Noa :slightly_frowning_face:

6 likes

Ons kdv hanteert de regel dat je bij 3x te laat ophalen, ook weg moet. Misschien zoiets, ook omdat ze refereert aan het ondernemersschap?

3 likes

Wat is er dan met hem?

1 like

Het kan wel. Kinderen kunnen vreselijk zijn, zelfs op jonge leeftijd. Soms door karakter of opvoeding of gedragsproblemen of een combi. Maar ik denk ook niet dat dit speelt bij Maik

1 like

Ik snap nooit hoe ouders het voor elkaar krijgen hun kind te laat op te halen? Bij ons mag je ophalen tussen 17:00 en 18:30 en dacht dat dat overal een beetje zo was. Zijn er echt mensen die na 18:30 nog eens komen aankakken?

Ik snap het wel van de dagopvang. Bij ons haalde er een vader elke donderdag zijn kind standaard te laat op. De dagopvang is open van 7 tot 18.00 uur. En eigenlijk is het gewenst om voor 18.00 uur haar te halen (Ik weet nog dat collega’s echt chagrijnig werden als een kind om 17.55 werd opgehaald). Hij kwam toen 20 minuten tot serieus een uur na sluitingstijd haar ophalen. Hij kreeg op een gegeven moment 3 waarschuwingen en later moest hij voor elk minuut dat ie te laat was een euro betalen. Maakte hem niets uit want hij kwam haar toen standaard om 18.45 uur ophalen. Uiteindelijk moest ze naar een andere crèche.

3 likes

Ik snap het zeker ook. De medewerkster heeft waarschijnlijk ook een gezin of andere plannen waar zij naar toe moet. Wij zijn ook wel eens aangesproken. Ondanks dat wij KDV betalen tot 18.30 moeten wij ons zoontje voor 18.15 ophalen omdat zij daarna nog moeten afsluiten etc.

In de comments legt ze uit dat het er om gaat dat je dan dus niet zo maar vrij kan nemen… Als werknemer zou je technisch gezien nog zorgverlof kunnen opnemen of vakantiedagen inzetten. Maar voor hen is tijd echt geld, dus… als je kindje dan ineens weken thuis komt te zitten, is dat wel een duur grapje…

Ze ziet dat echt een stuk rooskleuriger in dan het is.

9 likes

Dat zou heel goed kunnen haha.

Ik weet wel dat hier in de omgeving de wachttijden 4-5mnd zijn voor opvang. Op een dag die je dan niet eens zelf kan kiezen. En ik zou dan als zzp’er echt een heeeel groot probleem hebben…
Dan zou mijn man inderdaad al zijn vakantiedagen moeten opnemen…

Het klinkt vast gemeen, maar heb toch heel sterk de indruk dat het te maken heeft met de ontzettend zweverige instelling van Martine.

4 likes

Als zzp’er kan zij gewoon met dr laptop op de bank werken. Als je in loondienst bent heb je wel een groter probleem als je kind van de crèche wordt gestuurd.

23 likes

edit: Spijt van wat ik gezegd heb dus gedelete.

Ik… Zo’n keer per maand ongeveer. En wees maar zeker dat mijn moederhart in elkaar krimpt van schaamte.

Maar, ik ga met het ov werken en ben ruim anderhalf uur onderweg. Ik zet mn kind s morgens om 7.10u af, en haal hem om 18. 25u op. Als de treinen vertraging hebben, of mijn fiets een lekke band, ben ik te laat… Ik kan onmogelijk nog vroeger stoppen op mijn werk, en mijn vriend werkt in ploegen dus kan ook niet altijd inspringen…
We hebben gezocht naar opvang die evt tot 7 u open was, maar niet gevonden. Ik zou natuurlijk ook ander werk kunnen zoeken, maar ik doe mn job graag en ze loopt over anderhalf jaar toch af.

Om maar te zeggen, ik doe echt mn best, maar soms lukt het allemaal zo niet en ben ik die verschrikkelijke ouder die te laat is. Bij ons werken ze met een boete systeem (op zich heel redelijk hoor). Ik heb een keer naar de trein ombudsdienst gemaild met de vraag of ik die boete’s niet bij hen mocht binnenbrengen, maar ik kreeg een heel antwoord terug over overmacht enzo.

Gelukkig hebben ze nog nooit gedreigd met mijn kind te weigeren:). Vind martine’s verhaal toch ook wel heftig…

5 likes

Ik denk niet dat het gelinkt is aan religie. Ze heeft zich tenslotte niet voor niets afgekeerd van het geloof.
Maar ik vind haar wel enorm zweverig en mindfulness-erig, met name de laatste 2/3 jaar. Ze benoemt ook een aantal keer dat maik “zichzelf moet kunnen zijn” ( en dat daar blijkbaar niet kan?) en dat ze wars is van gestelde patronen en regels.

Ik denk dat een antroposofische dagopvang / vrije school meer in haar straatje past.
En dat is natuurlijk dikke prima, maar ik denk echt dat dat de grondslag is van deze vervelende gebeurtenis

1 like

Zoals je zelf al door hebt… dit is zeker niet oké om te zeggen. Een hoop schadelijke assumpties over zowel religie als Martine’s kind, compleet ononderbouwd.

3 likes

Ja, zelfs op avonden zoals kerstavond