Het enige ‘rare’ aan de vakantie van Michelle vind ik de muren rondom het zwembad. Krijg spontane claustrofobie als ik ernaar kijk, maar het lijkt wel veilig voor de kinderen. Zwembad is niet diep, geen straat die ze binnen 2 seconden kunnen oprennen, vriendjes met het personeel en zij lekker chillen.
Er is toch ook helemaal niemand hier die de vakantie afkraakt? Gewoon een aantal mensen die zeggen: dit zou echt helemaal niks voor mij en mijn kinderen zijn. Mijn oudste zou zich te pleuris vervelen, ik kies dan toch liever voor een camping waar andere kinderen rondlopen en die ook echt op kinderen gericht is. Dat heeft niets met afkraken te maken. Ik vind animatie ook walgelijk en zou het liefst ook de hele dag op mijn gat liggen maar ja, ik heb nou eenmaal kinderen en ik vind het juist leuk als zij lol hebben op vakantie.
Wat me vooral stoort is dat Kelly in de Q&A van een tijd geleden aangaf dat ze er over aan het nadenken waren en poef, een week later kinderen al vol in beeld. Daarnaast gaf ze in 1 van de vlogs aan dat het niet overdreven zou worden indien ze echt in beeld zouden komen, echter zie ik hun kids ineens op elke foto?! Zou het herkenbaar in beeld brengen van je kind zoveel meer views leveren (en dus meer geld?) denk ik dan…
Misschien mbt vaccineren? Er zijn nu toch opvangorganisaties die niet gevaccineerde kinderen weigeren? Ik baseer dit puur op gevoel hoor, niks anders. Geen idee of zij haar kinderen laat vaccineren of niet.
Ik ook niet, dat vaccineren is enige wat mij bekend is…
Vraag me ook echt af waarom die er vanaf gestuurd zou zijn. Het enige wat ik me kan voorstellen is inderdaad het vaccineren (wat wettelijk niet mag maar ik ergens wel snap).
@marley Hahaha mijn neefje (aangetrouwde stief) is wel vanwege misdragen van het kdv gestuurd, maar dat is ook een rotjong
Je kan ook een conflict hebben met 1 van de begeleiders. Dat je bv. verschil van mening hebt over hoe er met je kind is omgegaan, dat je vindt als ouder zijnde dat ze verkeerd gehandeld hebben. Er ontstaat een conflict of een deuk in de vertrouwensband met de begeleider, waardoor de begeleider zich niet meer prettig voelt bij de ouders. Ook al heeft de ouder er dan verder vrede mee en wil de ouder wel bij de opvang blijven, een werkgever kan dan de kant ‘kiezen’ van de werknemer. Een werkgever heeft tenslotte verplichtingen tegenover werknemers dat zij zich prettig moeten voelen op het werk.
Dan gaat het dus niet meer zozeer om of de ouders onterecht of terecht ‘boos’ waren over het voorval, maar meer dat de vertrouwensband is geschaad, waardoor je niet meer 100% goede opvang kan bieden.
Ik kijk de vlog van Wil en Tien, wat sneu (denk ik?) dat Martine een andere crèche moet zoeken voor Maik. Geen idee wat er aan de hand is natuurlijk (moet bekennen dat ik naar dat soort dingen wel erg nieuwsgierig ben haha).
Haha ja, ik snapte dat bruggetje ook niet helemaal? Heeft er toch niks mee te maken…
@Nebula ik ben ook benieuwd, geen idee. Wat zou er gebeurd kunnen zijn?
Over dat directrice gedoe snap ik ook niet. Is toch juist flexibeler dan dat je een werknemer bent.
Edit: dit zegt ze een min later zelf ook
Het eerste wat ik dacht was: heeft ze Maik laten vaccineren?
Oja dat zou het best kunnen zijn. Vraag me af hoe Wil er instaat, vind ik niks voor haar in ieder geval.
In dat geval lijkt het me sterk dat je dan gaat klagen dat je kind niet in de creche mag. Ik bedoel…
Zo dom is toch niemand.
Toch?
Lijkt me ook, maar ook weer niet. Kan me niet voorstellen dat iedereen van haar kant er verbaasd over is en het met haar eens is.
True! Ik dacht net ook, ze heeft contact met een andere instantie gehad, dus als het om vaccineren ging lijken me de regels heel duidelijk (en die zou Martine ook wel begrijpen lijkt me)
Volgens mij is er juist heel veel onduidelijkheid wat betreft het weigeren van kinderen als ze niet gevaccineerd zijn. Dit mag officieel nog niet dacht ik, maar gebeurt in de praktijk wel.
Hmm vind het niet typisch ‘mommybloggers’ eigenlijk. Bloggen doen ze sowieso niet meer toch?
Helaas wel! Vorige week bij Jinek waren er 2 directrices van kinderdagverblijven in Den Haag, die dus niet gevaccineerde kinderen weigerde. En zij zijn met de dood bedreigd via mail en brieven. Al waren dat volgens mij niet de daadwerkelijke ouders van de geweigerde kinderen.
Nee dit mag officieel niet. Als kdv kan je hiervoor hoge boetes krijgen. Maar er zijn inderdaad kinderdagverblijven die het alsnog doen.
Het kan ook zijn dat hij agressief is naar andere kinderen toe. Bijvoorbeeld als hij heel erg bijt. Maar dan moet dat al best lang spelen en het kinderdagverblijf moet er ook eerst veel aan doen om hem daarin te begeleiden om dat soort gedrag te verminderen en die situaties uit de weg te gaan.