Mommybloggers topic

Ja precies en het is niet alsof de gemiddelde werknemer zomaar effe terug naar werk kan gaan met die verstoten kleine op de arm @Solsikke :stuck_out_tongue:

Dode hamsters vergelijken mag natuurlijk niet maar van wat ik meekrijg over het leven van ons Tientje mag ze toch echt haar twee handen kussen met haar baan. Maar goed perspectief en zelfreflectie zijn niet zo aan haar besteed, hebben we kunnen merken.

17 likes

het is aardig donker onderin de krabbenmand ja

27 likes

Ik denk dat dat nog vies tegenvalt. Haar man heeft sinds kort een eigen bedrijf (directeur he) en hij maakt op dit moment nog zeer weinig winst. Alles komt grotendeels op haar aan en ze zegt ook dat ze iedere maand toch wel geld van haar spaarrekening af moet halen om rond te komen dus zo relaxed zal het echt allemaal niet zijn.
Haar werk zelf is wel voor een groot deel erg leuk (muv de administratie en al die zooi lijkt mij persoonlijk dan) dus daar heeft ze idd heel erg veel geluk mee. En eerlijk: mss als ze niet zoveel zouden kletsen en zoveel tijd overal voor zouden nemen, dan zou het (denk ik) prima moeten kunnen als Willemijn wat meer bijspringt om gewoon hun werk af te maken. Maar ze zijn volgens mij zelf niet zulke effectieve werkers waardoor ze per dag mss wel een paar uur tijd verliezen aan onbelangrijke zaken die niet met werk te maken hebben.

Overigens vind ik het wel supersneu dat het zo is gelopen bij Martine, vaak krijg je dan idd een bericht dat de samenwerking stopt en dan heb je bijv nog een week of 2 ofzo om iets anders te zoeken, maar bij hun is het op de maandagochtend gelijk gestopt, dat lijkt me ook wel pittig.

3 likes

Maar dit zijn toch ook keuzes? Het lijkt niet zo dat zij structureel te weinig verdienen en elke euro moeten omkeren. Komt op mij meer over als: Ze hebben een zwaardere periode, doordat hij besloten heeft te gaan ondernemen, zij fors minder is gaan werken en ze een lange tijd super luxe geleefd hebben. Ik zou dolgelukkig zijn als ik met twee à drie dagen per week niet eens effectief werken zo’n leven zou kunnen veroorloven, dan heb je het gewoon erg goed. Disclaimer is dus wel: dit is op basis van wat zij laat zien.

5 likes

Volgen jullie Delia Skin Master?
Ik kende haar helemaal niet (ben niet bezig met beuty etc), maar haar laatste vlog stond in mijn aangeraden video’s.

Naar verhaal in spoiler.

Delia is moeder van 2 jongetjes en hoogzwanger. Terwijl haar moeder oppaste op haar zoontjes heeft de jongste een ongeluk gehad in een park of bos waarbij hij zijn vingertje heeft verloren. Een heleboel narigheid ging er aan vooraf, eerst hebben ze geprobeerd de vinger te redden maar dat is helaas niet gelukt. Ze praat hierover in haar laatste vlog.
Wat een sterke moeder lijkt ze mij zeg. De manier waarop ze het vertelt, echt heel knap. Heb met tranen in mijn ogen zitten luisteren naar haar verhaal. Ik vind het echt heel sneu voor haar zoontje. Zo klein en dan je vingertje moeten missen, echt mijn hart breekt.

3 likes

Oh wauw, ik kende haar ook niet maar wat ontzettend heftig!!!

(en even terzijde; ik vind haar stem heel fijn om naar te luisteren)

1 like

Dat vond ik ook.
Soms krijg ik video’s aanbevolen en klik ik ze aan, en ben ik na 30 seconden iemand’s stem of manier van praten al zat. Bij haar heb ik de drie kwartier gewoon uitgezeten.

Ik ben ook aan het kijken, wat een verhaal
 En inderdaad een hele fijne stem en een prachtige vrouw!

Martine zegt in haar laatste vlog dat ze zo weinig naar de tandarts gaat omdat er toch nooit veel aan de hand is. Maar ze heeft 3 gaatjes? Misschien ligt het aan mij maar ik vind 3 gaatjes best veel?

8 likes

Ze zegt daarna dat dit haar allereerste gaatjes ooit zijn. Dus 31 jaar is er niks aan de hand geweest.

Ja, ze zei ook dat ze er (meer dan) 5 verwacht had maar alsnog? Ik zou 3 gaatjes niet chill vinden eigenlijk

Liever na 31 jaar een keer 3 gaatjes dan ieder jaar eentje?

Ik weet niet waardoor, maar misschien door de zwangerschap van Maik nog? Als ze daarvoor nooit iets had

Ik had zoveel zuur
 vullingen spatten er uit :’) Kon het niet helpen

Tja over 31 jaar valt dat wel mee idd.
Maar ik snap gewoon niet wat de moeite is om even 1x per jaar langs de tandarts te gaan. Als ik zie hoeveel lindt-ballen, kinder bueno’s en allerhande crea taarten er doorheen gaan zou ik wel graag af en toe een check up willen.

Óf het is een sneaky schooi actie voor een tandenborstelspondeal. #poetsenmetwilentien

4 likes

Ik volg sinds kort iemand op Insta die nog niet echt vlogt maar toch ook wel soort van dagelijks filmpjes maakt op insta. Ze heet Lot Ke.ckeis. En dan echt elke dag mega veel. Dat je in stories dan al ziet dat diegene iets van 60 filmpjes heeft staan (snapt iemand wat ik hier mee bedoel??)
Maar wat ik zo verbazingwekkend vind is dat zij zo goed als elke dag met haar drie kids gaat shoppen. Maar het zijn superleuke kids, ik vind haar ook heel leuk om te volgen maar verbaas me er soms gewoon over. Ds kids kiezen de Hudson Bay soms zelf al als soort van uitje :joy:
Maar ik was net vooral benieuwd of iemand hier haar ook volgt.

1 like

Heb haar wel eens langs zien komen via instagram maar ik ken haar verder niet. 1 blik op haar feed en die eeuwige :cherry_blossom: in haar teksten zijn wel heel irritant om te lezen :joy:

1 like

Haha ja dat geloof ik gelijk. Ja wat hierboven nog gezegd werd die eeuwige bloemen in de teksten die blijven wel hangen.
Ik vind haar wel echt bewonderenswaardig als ik zie hoeveel geduld zij heeft. Ik heb nog geen 2 procent daarvan.

Oh ja, ik volg haar ook. Wat ik vooral niet snap is dat haar man 24/7 werkt. Ze lijkt er zelfs soort van trots op te zijn dat hij nooit vrij neemt. Lijkt me toch niet gezond als je 3 kleine kinderen hebt.

1 like

Pff ik raak echt wel een beetje geïrriteerd door Sanny in die laatste vlog. Zal vast een onpopulaire mening zijn, maar ik vraag mij gewoon af of er meer mensen zijn die dit denken zonder dat het meteen als mommyshaming wordt bestempeld

In de eerste instantie omdat ik nog steeds denk; HOEZO snap je niet hoe anticonceptie werkt?! Allemensen
 2 kinderen in een jaar. En ten tweede dat gepromoot altijd van haar over al die alternatieve geneeswijzen. Zag ook al een reactie onder de video die hierover viel. Zij heeft een behoorlijk groot bereik, dan vind ik het wel echt nogal wat om zo de reguliere geneeskunde de grond in te trappen. Ze heeft een hele vervelende aandoening momenteel ( lijkt mij echt ongelooflijk kut oprecht), maar laten we eerlijk wezen dat ze haar lijf ook nogal wat heeft aangedaan de afgelopen 2 jaren. M.i. kan je dan niet verwachten dat je tweede zwangerschap/bevalling/kraamtijd over rozen gaat. Als de reguliere geneeskunde dan ook nog aangeeft “ dit is het ( onder invloed van 2 jaar hormonen)” en “het gaat vanzelf over” dan kan je best zeggen: daar baal ik van en dĂșs ik ga eens ergens anders ( alternatieve circuit) kijken. Maar ze doet nu alsof ze haar maar ‘gewoon’ een pred-kuur willen geven en vinden dat ze zich aanstelt en verder niks voor haar willen doen. Zo sec is het gewoon niet.
Nouja tot hier mijn Sanny rant.

18 likes

Op insta zag ik dat ze postte dat het beter ging ‘toch door de medicijnen’. Ben het niet met je eens over het anticonceptieverhaal maar vond haar houding tegenover de artsen ook nogal vreemd om zo uit te spreken.

1 like