Mommybloggers topic

Puppp… is een huidaandoening die ontstaat tijdens een zwangerschap ( mogelijk staat dit in verband met het te snel groeien van de ( huid van de) buik bijv bij een meerlingzwangerschap… Het geeft forse jeuk en rode bulten.
Het zou nou de bevalling weer moeten verdwijnen. Gek genoeg is dit bij haar pas na de bevalling ontstaan.Ze heeft er allerlei zalfjes voor gekregen en een prednison kuur, wat allen niet lijkt te helpen.

1 like

Wauw, dat is wel een erg beperkte blik. Ze heeft bizarre uitslag met helse jeuk gekregen na de bevalling. Ze bewandelt éérst de hele reguliere route tot aan prednison aan toe. Dat doe je echt niet voor je lol. En als het dan niet helpt en artsen willen niet verder kijken en je moet maar wachten tot/of het vanzelf overgaat, terwijl je onwijs beperkt wordt in je energie en doen en laten: natuurlijk is ze gefrustreerd. Zou je dan zelf ook niet verder gaan kijken? De reguliere medische wetenschap weet helaas niet alles. Het is juist heel mooi als het naast elkaar kan bestaan en ik hoop dat ze er - via welke weg dan ook - snel vanaf komt.

8 likes

Ah! Dit had ik dan niet gezien… misschien had ze dan toch een soort disclaimer is haar vlog moeten stoppen. Zelfs tijdens het intro stopt ze het stuk waarin ze negatief is over de (reguliere) medische wereld.

Wow relaxt.

Ze wilde liever niet aan het laatste medicijn van de reguliere zorg omdat ze dan de borstvoeding moet stoppen. Dan kan ik me zeker goed voorstellen dat je eerst alles wilt proberen voordat je aan het laatste medicijn begint.

4 likes

Het een staat toch volkomen los van het ander? Haar snelle 2e zwangerschap en haar klachten nu? Ze is nu gefrustreerd over hoe er met haar klachten om wordt gegaan. Een ‘disclaimer’ (haha, serieus?) had aan de interpretatie daarvan toch niets kunnen veranderen?

2 likes

Ik kan ergens haar gedachtegang wel begrijpen dat wanneer het bij een eerste lang duurde je geneigd bent om snel voor de tweede te gaan. Maar het is ook algemeen bekend dat je na je zwangerschap de eerste tijd mega vruchtbaar bent. Hier word je vaak in het ziekenhuis voor gewaarschuwd. En het is niet voor niets negen maanden op, negen maanden af. Je doet je lichaam zeker wel iets aan als je zo snel voor de volgende gaat. Waarom niet eventjes aantal maanden wachten?

4 likes

Allicht kort door de bocht, misschien ook gevoed door mijn irritantie door het propageren van alternatieve geneeskunde.

Maar in bijvoorbeeld haar insta post waarin ze deze zwangerschap aankondigde indertijd voerde verbaasdheid en “ naahhh dit houd je toch niet voor mogelijk?!” toch wel de boventoon. Ik citeer: “Stiekem hoopte ik altijd al dat onze kinderen dicht op elkaar zouden zitten…maar zó snel, dat had ik natuurlijk nooit kunnen bedenken.”
Als je je dat wél kan bedenken, dan besef je je ook dat dat dus ook meteen de eerste keer wél raak kan zijn en je dus eventueel in een pittige gezinssituatie terecht zou kunnen komen ( inclusief lichamelijke ongemakken, 9 maanden op/af)

1 like

Goh, ik heb net haar vlog bekeken, maar heb nergens teruggehoord dat ze klaagt dat ze dit niet zo snel achter elkaar had gewild of dat haar klachten door de tweede snelle zwangerschap komen. Echt jongens, kan er iets minder ongefundeerd ingehakt worden op haar?

2 likes

Ik reageer puur op wat @anon13937616 zei, ik heb haar vlog niet eens bekeken.

Joehoe lees je even goed? Ik reageer op wat jij zegt. Jij zegt letterlijk dat ze zichzelf niks aan doet door de zwangerschappen zo dicht op elkaar. En ik weerleg dat. Want je doet je lichaam wel degelijk fysiek wat aan.

1 like

Ik zal het alternatief maar niet benoemen hè…?

Ik denk wel dat ze nu pas beseft dat dingen niet altijd gaan zoals je zou willen. Genezen kost tijd, en dat is inderdaad heel naar. Maar of accupunctuur je dan sneller van deze klachten verhelpt? Je kunt het natuurlijk proberen maar ik vind het wel schadelijk hoe ze reguliere geneeskunde afwijst. op dit gebied vind ik haar toch echt iets te zweverig terwijl ik haar zelfinzichten en persoonlijke ontwikkelingen heel interessant vind.

8 likes

Let’s agree to disagree🤷🏼‍♀️

Ja dat denk ik ook dan maar…

Sluit me hier bij aan. Geval ‘je mag niet zeiken want je kiest er zelf voor’ vind ik sowieso momshaming. Dan kunnen we hier overigens heel wat topics opdoeken. Ik heb kinderen en ik klaag wat af. Dat klagen is soms toch ook gewoon fijn :woman_shrugging:t3:

7 likes

Ik vraag me ook af of @anon89918470 en @Noor zo zouden reageren als iemand in hun nabije omgeving een kwaal had die veel impact heeft en waarvan de medische wetenschap zou zeggen ‘Joe, we weten het ook niet meer, afwachten maar, succes ermee’, terwijl er nog opties zijn om het wat breder te onderzoeken (zoals bloedonderzoek dat Sanny geweigerd werd) en diegene zoekt wat alternatieve routes of zij diegene dan ook zo zouden veroordelen. Ik hoop met heel mijn hart van niet.

2 likes

Ja idd. Die vliegt volgens mij meerdere keren per week naar diverse bestemmingen. Zag toevallig vandaag dat ie een dag mee was op pad maar is idd vooral aan het werk voor zover ik zie dan.

In een q&a in Zuid-Afrika hebben ze zoiets wel gezegd volgens mij!

Het ENIGE waar ik op reageerde was dat jij zei dat ze haar lichaam niks aandeed. Dat paste jij later aan in “bewust”. En daar zei ik op: ja wel degelijk, 9 maanden op en af verhaal en dat je na n bevalling extra vruchtbaar bent.
Ik heb gewoon woord gezegd over dat t haar eigen schuld is dat ze huiduitslag heeft gekregen oid. Ik reageerde op een mini deel van het hele verhaal. Je maakt er heel wat van. En daarom mijn onaardige opmerking van; Joehoe lees je wel goed? Want dat deed je gewoon niet. Je trekt nog steeds zelf te heftige conclusies uit mijn bericht.

En vertel mij niets wb zwanger raken, momenteel ben ik zwanger van nummer 8 met een hoop jarenlange drama wat daarbij kwam kijken.

5 likes

Wat een heftige reacties zeg. Ik vind Sanny per definitie irritant/zweverig/special snowflake dus vind de opmerkingen niet zo dramatisch.

Vind het jammer dat mensen er zo extreem op ingaan, terwijl er bij de eerste post van @anon89918470 al een nuance wordt gegeven.
Het wordt er niet gezelliger op hier en dit weerhoud mij soms om te posten.

16 likes