idd heel erg herkenbaar. Ik was ook voor mezelf erg streng tijdens mijn zwangerschap, heb heel lang tegen mezelf gezegd dat ‘zwangerschap geen ziekte is en ik me maar niet moest aanstellen’. Uiteindelijk had ik zoveel last van misselijkheid dat mijn vriend zelfs tegen de (vervangende, niet mijn vaste) gynaecoloog zei dat hij het niet meer verantwoord vond dat ik nog ging werken. De gynaecoloog zei toen ‘tja als we voor elke zwangere vrouw een ziektebriefje moeten schrijven, dat gaat niet he…’. terwijl ik op dat moment na 12 weken zwangerschap al 5 kg was afgevallen (maar hij nam niet de moeite om dat te checken).
Uiteindelijk ben ik een paar dagen later onwel geworden, en heeft mijn huisarts me toen duidelijk gemaakt dat ik echt niet meer kon gaan werken, waarna ik nog 3 maanden heb thuis gezeten. Ik vraag me nog altijd af wat die gynaecoloog bezielde. En ik ben soms ook wel kwaad op mezelf dat ik zo lang dacht dat het erbij hoorde en ik maar moest door doen. Op het einde van mijn zwangerschap ging ik wel weer werken, en was het exact hetzelfde riedeltje: ik ben te lang hard doorgegaan (besefte ik weer achteraf).
Overigens, ik moet altijd een beetje lachen met die gender reveal party’s. ik vind daar echt niets aan, maar dat moet iedereen zelf weten. Echter, bij ons werd op basis van de NIPtest gezegd dat we een meisje kregen. Zes weken lang aan het nadenken geweest over meisjesnamen, tot de gynaecoloog bij de volgende controle plots echt iets tussen de beentjes zag hangen:). Blijkbaar was er in het labo een verwisseling gebeurd (gelukkig was al de rest wel juist!) maar dat zou onze hypothetische gender reveal party wel een beetje klungelig hebben gemaakt.
@Jauregui Ik vond het trouwens wel belangrijk om te weten welk geslacht mijn kind had, niet omdat ik daar op zich zoveel belang aan hecht, maar omdat ik die baby daardoor misschien iets concreter kon maken. In het begin zie je niet echt een buik, voel je ook niets trappelen, dus is het allemaal heel ongrijpbaar. Ik moest daarom ook even wennen aan onze plotse ‘geslachtsverandering’. niet omdat ik op zich typische genderdingen verwacht van mijn kind (integendeel, ik gruw ervan als mensen dat bij mij doen) maar omdat het de eerste stap is in ontdekken wie of wat je kind is. Als ze mij zijn haarkleur hadden kunnen zeggen, was ik ook al blij geweest.