stel nu dat het kind transgender, genderfluïde, x is of gewoon ergens met zijn/haar/hun gender in de knoop ligt is, en later terugziet wat een gedoe die genderreveal allemaal was…
ik kan me inbeelden dat dat echt niet fijn is voor het kind zelf later. Op zich vind ik er niets mee mis dat je het geslacht van je kind wil weten, zoals ik eerder al zei, het gaf mij wat houvast ofzo. Maar dat je ouders daar zo’n groot ding van maken, terwijl je zelf daar zo weinig mogelijk mee geconfronteerd wil worden, lijkt me moeilijk.
En dat kind gaat er meer geconfronteerd worden: het staat allemaal in de vlogs, er was een heuse fotoshoot volgens één van haar vlogs, de ig-foto’s, etc. Dit is echt veel grootser dan wanneer je gewoon met je ouders en schoonouders een klein feestje met een taart doet om het geslacht te laten weten. Voor mij hoeft dat op zich niet, maar ik kan me inbeelden dat dat nog wel leuk kan zijn. Maar Tien’s gender reveal, ik krijg hier zo’n gevoel bij alsof je per se in een roze jurkje je communie moest doen en waar je allemaal barbies en pollypocket krijgt, terwijl je eigenlijk gewoon liever een jeans aan had en in de bomen zou klimmen. Voor de rest van je leven hangt er dan zo’n foto aan de muur waarop je geforceerd vrolijk kijkt, terwijl jij nog wist hoe rot je je die dag voelde. (niet mijn trauma, maar had gekund)
Anderzijds, misschien blaas ik het allemaal te veel op, hadden ze allemaal een fijne dag, lekkere taart, en is dat kind later super blij met al die foto’s en filmpjes. Iedereen gelukkig, en dan is het natuurlijk helemaal prima:)