Mommybloggers topic

stel nu dat het kind transgender, genderfluïde, x is of gewoon ergens met zijn/haar/hun gender in de knoop ligt is, en later terugziet wat een gedoe die genderreveal allemaal was…

ik kan me inbeelden dat dat echt niet fijn is voor het kind zelf later. Op zich vind ik er niets mee mis dat je het geslacht van je kind wil weten, zoals ik eerder al zei, het gaf mij wat houvast ofzo. Maar dat je ouders daar zo’n groot ding van maken, terwijl je zelf daar zo weinig mogelijk mee geconfronteerd wil worden, lijkt me moeilijk.

En dat kind gaat er meer geconfronteerd worden: het staat allemaal in de vlogs, er was een heuse fotoshoot volgens één van haar vlogs, de ig-foto’s, etc. Dit is echt veel grootser dan wanneer je gewoon met je ouders en schoonouders een klein feestje met een taart doet om het geslacht te laten weten. Voor mij hoeft dat op zich niet, maar ik kan me inbeelden dat dat nog wel leuk kan zijn. Maar Tien’s gender reveal, ik krijg hier zo’n gevoel bij alsof je per se in een roze jurkje je communie moest doen en waar je allemaal barbies en pollypocket krijgt, terwijl je eigenlijk gewoon liever een jeans aan had en in de bomen zou klimmen. Voor de rest van je leven hangt er dan zo’n foto aan de muur waarop je geforceerd vrolijk kijkt, terwijl jij nog wist hoe rot je je die dag voelde. (niet mijn trauma, maar had gekund)

Anderzijds, misschien blaas ik het allemaal te veel op, hadden ze allemaal een fijne dag, lekkere taart, en is dat kind later super blij met al die foto’s en filmpjes. Iedereen gelukkig, en dan is het natuurlijk helemaal prima:)

7 likes

Ik kan mijn vinger er niet opleggen waarom ik dit allemaal zo vreselijk vind. Het hele gebeuren komt voor mij nu heel commercieel over. Alles voor de gram met perfecte outfits, gedekte tafels en fucking live echo. Om vervolgens duidelijk te maken dat de grote onthulling as vrijdag in de vlog komt. Krijg een extreem ‘alles voor de kliks’ gevoel van dit hele gebeuren.

En nee, dat is niet alleen bij Martine nu. Dat is bij alle bloggers/vloggers in deze tijd. De ongeboren baby wordt nu al ingezet om kliks te vergaren.

10 likes

Nou precies. Dat je het wilt weten snap ik, als een stukje informatie, gewoon iets waarmee je alvast meer weet over je toekomstige kind. Voor jezelf. En dat je het andere mensen vertelt als zij het ook willen weten, oké.
Maar dat je er zo’n hysterisch gedoe van maakt vind ik echt ongelooflijk idioot. Ik zou me nu juist als persoon totaal tot een achterlijk feestobject gereduceerd voelen als mijn moeder zich zo had gedragen.
Mijn moeder was benieuwd of ik een jongen of meisje werd, ze had namen voor allebei meer heisa was er niet. Gelukkig.

ik snap wat je bedoelt. ik had dat ook nu bij PewDiePie’s huwelijk. Bij influencer’s draaien ook je belangrijke en intieme privémomenten over clicks en hun werk. Terwijl dat eigenlijk toch de momenten zijn die daar niet om zouden mogen draaien. Ik geloof wel dat Tien’s baby super welkom en geliefd is, en op zich vind ik dat het ‘uitbuiten’ van de kinderen bij hen heel erg meevalt, met relatief veel respect voor hun privacy, maar de clicks zijn dan toch handig meegenomen, ofzo.

Ik zit te wachten op de eerste vlogger die zijn of haar ontmaagding in 7 video’s gaat aankondigen, opnemen, bespreken en afsluiten met een q&a.

Dat pretecho bedrijf is ook wel een bijzondere. “Geur is het enige zintuig dat we niet kunnen uitzetten” que? Leg mij eens uit hoe je je tast en smaak kan uitzetten, maar je neus niet dicht kan knijpen?

6 likes

En toch vind ik een huwelijk anders. Daar kiezen die mensen zelf voor. Een baby heeft geen enkele keus

5 likes

Ga jij de gender reveal video van tien bekijken?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik snap die hele gender reveal écht niet. Mijn god wat een idioot gedoe. Er wordt hysterisch gereageerd als het jongetje is en er wordt hysterisch gereageerd als het een meisje is. Dus wat maakt het nou uit en waarom al die heisa? En die hele live echo slaap echt op totale kak. Ik heb er geen woorden voor hoe belachelijk ik dit vind.

10 likes

Ohh wauw, is doTerra nu ook al doorgedrongen in Nederland…
Lekker je MLM oliën doorverkopen aan zwangeren onder het mom van “de verloskundige beveelt het aan”.:roll_eyes:

3 likes

Zie het ook steeds vaker bij de ‘momfluencers’, “gekregen van een vriendin”.

Voor mijn idee zijn mensen een beetje de weg kwijt en vergeten ze dat hen voor anderen niet zo bijster interessant of speciaal is om het geslacht te weten als dat het voor henzelf is. Allemaal leuk en bijzonder zo’n zwangerschap en alles wat erbij komt kijken, maar toch vooral voor de ouders zelf lijkt mij (zo ervaar ik het zelf iig…)

4 likes

Het is ook gewoon een trend denk ik. Ik ben iets ouder maar ik had ook roze LA Gears met glitterveters en later een bodystocking van Coolcat (don’t ask😂). Als baby zagen mijn broer en ik er idd wel meer hetzelfde uit. En ik was al helemaal geen jurkenmeisje. Maar ook toen waren er trends.

Mijn dochter is overigens type tutu kniekous glitter hysterie regenboog. Lijkt me niet dat daar iets mis mee is. Mooi is anders maar als zij het wilt dragen? Gaat er vooral om dat ze net zo goed een voetbalshirt aan mag als ze dat wilt.

Conclusie; je kan het allemaal heel goed bedenken en de eerste drie jaar kleden wat je wilt. Maar ze krijgen een mening en ontwikkelen een eigen smaak. Doe je niks an :woman_shrugging:t3:

4 likes

Oh nee ben je mal ik begreep je punt hoor! Maar modetrends is iets van alle jaren. Wij hadden alleen pech dat de modetrends van de jaren '80/begin '90 nogal ehm… apart waren :joy:. Maar wel meer ‘genderneutraal’ denk ik. Aan de andere kant, toen was het weer heel raar als een jongen een roze trui had. Dus in die zin is er inmiddels ook veel veranderd!

1 like

Snelle Google ‘klassenfoto 1994’. Haha goede mode was het wel :joy: En in dit geval ook wel een mix tussen neutraal en ehh niet zo neutraal.

21 likes

Oh in mijn hoofd meer genderneutraal maar hell no. Bloemerjes, roze, kraagjes :joy:

2 likes

Zou toch wat zijn als iemand van hier zichzelf nu herkend op deze foto :joy:

43 likes

Ja, ik dacht even dat ik naar mijn eigen klassenfoto zat te kijken! Maar is niet zo. Wel hetzelfde soort kinderen, kleding, en opstelling

34 likes

hahahaha ik ook!

1 like

Oh die haarbandjes :joy:. Paasei met strik

4 likes

Afschuwelijk, die haarbanden. Zeker als een baby nog geen haren heeft xD.

3 likes