Ooooh best TMI
Oke misschien een rare poll maar ik wil het toch weten omdat ik mij op werkvlak hier mee bezig houd:
Denk jij dat er veel mensen met verkeerde intenties naar vlogs met jonge kinderen kijken? (denk aan oudere mannen/vrouwen die bijvoorbeeld screenshots maken en deze delen op websites die het daglicht niet kunnen verdragen).
- Ja, ik denk dat dat vaak gebeurd.
- Nee, ik denk dat dat wel mee valt.
- Ik heb echt geen idee.
0 stemmers
Ik denk dat deze groep kinderen zó kwetsbaar zijn, vanwege hun hele online leven. We weten allemaal hoe snel je kan achterhalen waar ze wonen, waar ze naar school gaan etc. Plus elke mafkees kan die filmpjes zo vaak kijken als hij wil.
Brrrrr geen vlogleven voor mij.
Hangt er vanaf wat je āvaakā noemt. Ik weet niet hoeveel procent van de mensen interesse hebben in kinderen dus over de gehele bevolking zal het denk ik best meevallen. Maar van dat percentage dat interesse toont zal denk ik wel een groot deel die videoās kijken en misschien daarvan een kleiner deel ze ook verspreiden.
Ik denk niet per se dat het vaak gebeurt, maar wel dat een kleine groep vrij grootse effecten kan hebben. Hoe vaak het gebeurt maakt niet uit als een verkeerde screenshot van jou kind gedeeld wordt in een groep met mensen die daarin geĆÆnteresseerd zijn.
Ik weet het gewoon echt niet? Het is wel zo dat je de groep mensen die wel verkeerde bedoelingen hebben, ook de mogelijkheid geeft om ermee aan de haal te gaan.
Bijvoorbeeld; Het heeft wat mij betreft weinig met preutsheid te maken (wij liepen als kind denk ik allemaal bloot op het strand vroeger) maar ik denk er met mijn kinderen dus wel over na. En trek ze een zwembroekje aan. Bedoel, er is maar 1 persoon met een mobiel nodig? Die angsten hadden onze ouders niet. Online vind ik het helemaal not done om blote kindjes te laten zien (zelfs die story nu van Serena vind ik al te ver gaan met zoān bloot billetje). Maar het is bij mij puur een soort angst. Je weet het gewoon niet als je je niet in die dark web shit begeeft denk ikā¦
Jij verwoordt precies wat ik bedoel. Ik vond die story van Serena ook niet handig. Wie weet welke engbek dat ziet.
Ergens ben ik heel blij dat ik enkel vermoed dat die wereld bestaat, en dat ik niet precies weet wat er gebeurt.
Maar dat er iets gebeurt staat vast. Kijk alleen maar naar YouTube videoās āvoor kinderenā waar rare situaties in voor komen (Elsagate). Kinderen (waaronder mijn nichtje van 5) kijken die massaal, maar ik krijg er een naar gevoel van. Onder zulke videoās staan tig commentaren met cryptische teksten en ik geloof niet dat die van twee- of driejarigen zijn die nog niet kunnen typen.
Weet je, mocht ooit duidelijk worden wat er precies online speelt, dan wil ik mijn (hopelijk dan volwassen) kinderen kunnen zeggen āik heb jullie zo goed mogelijk geprobeerd te beschermen, op een manier waarvan ik dacht dat het goed wasā. Dus nooit naakt of gekke fotoās ergens anders dan in hun eigen fotoboek geplakt. En qua social media ben ik ook terughoudend; ik accepteer alleen mensen die ik ook irl ken.
Deze post van Tien. I canāt.
Ziel, energetisch level, schaduwkanten.
Ik kan niet aan.
Ja ik word niet goed.
Ben duidelijk net op tijd gestopt met haar volgenā¦
Dit. Misschien komt het zo over omdat we natuurlijk maar een deel te zien krijgen, maar je zou inderdaad bijna denken dat er geen vader meer in het spel is.
Maar is dat niet omdat hij niet in beeld wil?
Wat natuurlijk prima is, maar volgens mij zien we hem ook nooit (zelden) in vlogs.
Ohja! Dat is zo, hij werkte in de beveiliging geloof ik en mocht niet herkenbaar zijn, zoiets?
Ik zou ook niet weten hoe de beste man eruit ziet.
Maar ik denk ook dat ze bedoeld met āWilenTien zwangerschapā, omdat Willemijn ontzettend⦠aanwezig is? Ofzo. Weet niet zo goed hoe ik het moet noemen.
Ook toen Tien zei: Ik moet het nog even laten bezinken.
En dat Wil dan zegt; Ja ik ook!
Uh, jij bent niet zwangerā¦
Wat is resoneren überhaupt
Ik hoop echt dat de zus van tien nog eens moeder wordt van een meisjes tweeling ofzo. Dan is tien niet meer zo bijzonder.
een meisje op een energetisch level, wat?!?
Het wordt dus steeds erger.
Resoneren.