Hmm dit vind ik wel een beetje flauw. Het is toch lief dat ze die bedrijven vraagt te helpen omdat haar vader in deze verdrietige situatie zit? Bovendien legt ze dat eerlijk uit én hebben ze een groot deel zelf betaald. Ik snap dat het misschien wrang voelt, maar vond het in de video echt goed uitgelegd waardoor ik het alleen maar sympathiek vind.
Ja ik vind het ook wel een beetje zuur overkomen. Als ik met spon iemand kan helpen die me dierbaar is zou ik er geen 2x over na denken.
Ik vind het echt heel erg schaamteloos om op deze manier te hengelen naar spon. Je weet niet in wat voor situatie haar vader zit wat betreft geld, maar je weet dat zij zelf genoeg geld heeft. Als je je pa dan wilt helpen, wat natuurlijk super lief is, waarom moet het dan gesponsord worden? Echt heel bizar.
Nou ja dit dus. Helemaal met je eens.
Waarom niet? Als het aangeboden wordt
Omdat zo’n bedrijf haar vader niet wil helpen, maar zo veel mogelijk geld wil verdienen door reclame te maken via haar kanaal. En dat zou mij tegen staan in zo’n situatie.
Maar aan te andere kant staan er ook genoeg bedrijven te springen om programmas zoals help mijn man is klusser te sponseren. En daar staan ook mensen met problemen in de spotlight.
Ik vind het persoonlijk wel echt te ver gaan, maar aan de andere kant goed van haar dst ze de connecties gebruikt die ze heeft.
ehm dat eerlijk uitleggen is gewoon: reclame maken. sorry, maar je bent er keihard in aan het trappen.
Ik weet dat het reclame is, maar ik vind reclame ten behoeve van iets goeds gewoon niet erg. Snap ook niet wat het grote probleem is met een slaatje slaan uit persoonlijke problemen. Tuurlijk, het kan je smaak zijn of niet, maar werkelijk niemand wordt hier slechter van. Zij heeft content, haar vader een ingericht huis, het bedrijf reclame en haar volgers een kortingscode. Ik zie echt het probleem niet.
mijn punt is dat we er allemaal een piepklein beetje slechter van worden als de wereld minder mooi en leuk wordt eigenlijk. dat effect vind ik dit hebben.
Oh ik vat het niet zo groot op, denk je niet dat je het zo juist groter maakt dan het is? Iemand doet iets liefs voor haar vader op YouTube, ik denk niet dat de wereld daar slechter van wordt.
nee, als ik dacht dat alles was deed ik natuurlijk niet zo moeilijk.
Vind die ‘hulpprogramma’s’ ook vaak erg kwalijk, zijn afgelopen jaar ook meerdere artikelen over verschenen.
Maar goed uiteindelijk gaan dit soort dingen toch alleen maar om meer verkopen, consumeren en winst maken en dat is nu precies waarom het ontzettend slecht gaat met de wereld.
Hoe weten die bedrijven dat haar ouders gaan scheiden en dat hij een woonplek voor zichzelf heeft?
Dat heeft ze écht wel aangegeven in de hoop lekker gespont te worden. Ik vind het echt schaamteloos.
Maar doet iemand wel iets liefs voor haar vader? Je spont een inrichting bij elkaar én wordt daar zelf financieel beter van (verhuisvlogs en make/overs zijn immers kleine goudmijntjes). Dit is echt niet hetzelfde als iemand uit de brand helpen. Zij wordt hier zelf ook beter van. Ik vind het echt heel zorgelijk dat het sociaal geaccepteerd is geworden om voor materieel gewin de persoonlijke problemen van je naasten te etaleren.
Het is niet zo dat dit een onschuldige tiener met kleine portemonnee is die in de winkel korting regelt om toch het leuke moederdagscadeau te kopen. Het is een volwassen vrouw, met een meer dan ruimte portemonnee die met een zielig verhaal aanklopt bij bedrijven in plaats van haar vader zelf met eigen middelen buiten het oog van de kijker te helpen.
En ik denk oprecht niet dat het met kwade intenties is, maar dat we op een punt beland zijn waarbij je voor zoiets als persoon de bezwaren niet meer ziet is echt absurd
Er zijn zóveel bexwaren tegen hulp-tv. Nrc heeft hierover een reeks artikelen geschreven. Belangrijk verschil echter is voor mij dat deelnemers aan hulp tv, mits het goed wordt uitgevoerd, een noodzakelijke verandering tegemoet gaan die ze zelf nooit kunnen bekostigen/bewerkstelligen. Rachel kan prima met eigen middelen een kleine make-over aan een appartementje doen. Dat maakt het in mijn ogen zo kwalijk.
misschien is het ook een soort zelfbedrog en zien ze het zelf niet meer
Oke mn laatste bericht; ik vind naast al het bovenstaande ook het frame vrij kwalijk. Zij en haar zus hebben hun “spaarpotten tegen elkaar aangeslagen” “we kunnen het gewoon gaan realiseren” “last van mn schouders” mooi emotioneel pianogepingel eronder, Rachel die een paar keer zucht. Ik geloof van het hele och het was zo moeilijk, maar gelukkig hebben we het kunnen regelen-frame geen bal.
Over wie gaat dit allemaal?
Het feit dat je dit etaleert op Instagram en je vlog zegt toch ook genoeg? Al die ‘oh wauw wat een topdochter zo’n lieve vrouw ben je’ comments, daar gaat het toch om? Plus een ingericht appartement wat haar weinig heeft gekost want haar vrienden van de woonwinkels schoten te hulp. Ik zie dit echt als familie ellende die vervolgens werd ingezet voor gratis shit.
Ik vond haar altijd best een leuke vrouw, maar ik heb haar vandaag verwijderd van Insta. Ik vind dit echt te ver gaan en het feit dat mensen dit helemaal fantastisch (en dus normaal) vinden, vind ik eng. Wat een wereld?!