Ze heeft ook al meermaals gezegd dat ze nog niet wil dat Djurre zich laat steriliseren omdat ze niet kan uitsluiten dat ze over een paar jaar (zei ze toen) toch nog meer kinderen willen.
Maar na Gijs’ geboorte is onze kinderwens (volgens mij?) vervuld is en weet ik dat ik echt, echt, écht niet nu opnieuw zwanger wil worden. (…) Wat nou als we ons over 5 jaar toch bedenken en we kriebels krijgen voor een 3e? Dan ben ik nog maar 32, dus leeftijd-technisch kan het prima… Die kans acht ik klein, maar toch! En permanente vorm van anticonceptie is voor mij echt nog te vroeg.
Ze heeft dit ook in video’s gezegd.
En zo raar is het toch niet om van gedachten te veranderen? Of (om even in haar termen te blijven) eerst een hoofdstuk “kinderen krijgen” hebben, dan een hoofdstuk “directrice van meerdere bedrijven en mokkenguru” en dan een hoofdstuk “kinderen krijgen The Sequel”?
Edit: Toen ze ging trouwen zei Willemijn trouwens ook superstellig dat ze absoluut niet binnen de 5 jaar aan kinderen zou beginnen, dat zou echt nog lang duren, misschien wel 10 jaar. Binnen 4 jaar had ze er 2 (onder de 2!!). Dus ja, niets zo veranderlijk als de mens toch?

)