Mommybloggers topic

Nee alsjeblieft niet zeg!

1 like

Jelle van Wil heeft op het KDV gezegd dat “ zijn mama nog een baby wil maar papa wil dat niet”. Volgens Wil lag het iets genuanceerder…
Ze knalt dit op haar instastory en vraag mij af wat hier nu de bedoeling van is…
Dat we allemaal gaan zeggen “ jaaaaaaa nog een baby, en dan óók een meisje!” “Twinning!
En dan weer alle verhalen aanhoren hoe zo een niet-baby moeder ze is…
Heel apart om deze situatie zo uit te lichten oo insta ( vind ik althans)

15 likes

And so it begins…

@anon89918470 Heel apart inderdaad. Eerst riep ze steeds dat ze blij was dat ze uit de luiers was, en nu zie je dat het al aan het veranderen is omdat Tien een meisje krijgt.

5 likes

Zó ongebruikelijk is dat niet toch? Als de eerdere kinderen ouder en zelfstandiger worden?
En dat het begint te kriebelen als mensen om je heen (weer) zwanger raken/baby’s krijgen?
En ze heeft ook nooit gezegd dat ze zeker wist dat ze er geen meer wilde toch.

3 likes

Volgens mij is ze meermaals redelijk stellig geweest. O.a. hier zei ze dat het hoofdstuk kinderen krijgen was afgerond.

Maar een mens kan toch van mening/gevoel veranderen?

9 likes

Ik wilde ABSOLUUT geen kinderen. Dat veranderde maar na de geboorte van mijn dochter wilde ik ECHT geen kinderen meer. Sterker nog; we hebben alle babyspullen weggedaan toen ze 1 werd… Van kinderwagen tot box tot alle kleding en wipstoel.

Was wel leuk om alles weer te kopen bij nr 2. Toen hebben we het wel ff bewaard en de grote spullen weer gebruikt bij nr 3 :sweat_smile:

25 likes

Ik vind t niet zo gek dat dit gevoel kan veranderen hoor. Volgens mij heeft ze best een pittige tijd gehad met #tweeonderdetwee en is alles sinds een tijdje wat rustiger en makkelijker. Dan kan er opeens ruimte zijn in je hoofd voor nog een kindje. En het feit dat je beste vriendin zwanger is wakkert dat ook alleen maar aan.

1 like

Ze heeft ook al meermaals gezegd dat ze nog niet wil dat Djurre zich laat steriliseren omdat ze niet kan uitsluiten dat ze over een paar jaar (zei ze toen) toch nog meer kinderen willen.

Maar na Gijs’ geboorte is onze kinderwens (volgens mij?) vervuld is en weet ik dat ik echt, echt, écht niet nu opnieuw zwanger wil worden. (…) Wat nou als we ons over 5 jaar toch bedenken en we kriebels krijgen voor een 3e? Dan ben ik nog maar 32, dus leeftijd-technisch kan het prima… Die kans acht ik klein, maar toch! En permanente vorm van anticonceptie is voor mij echt nog te vroeg.

Ze heeft dit ook in video’s gezegd.
En zo raar is het toch niet om van gedachten te veranderen? Of (om even in haar termen te blijven) eerst een hoofdstuk “kinderen krijgen” hebben, dan een hoofdstuk “directrice van meerdere bedrijven en mokkenguru” en dan een hoofdstuk “kinderen krijgen The Sequel”?

Edit: Toen ze ging trouwen zei Willemijn trouwens ook superstellig dat ze absoluut niet binnen de 5 jaar aan kinderen zou beginnen, dat zou echt nog lang duren, misschien wel 10 jaar. Binnen 4 jaar had ze er 2 (onder de 2!!). Dus ja, niets zo veranderlijk als de mens toch?

5 likes

‘Mijn papa en mama slapen altijd in hun blootje’. Vertelde mijn zoon uitvoerig tegen zijn kleuterjuf :+1:

7 likes

OMG nee zo erg was het niet hier hahahaha! Maar ze zeggen inderdaad heeele rare dingen, en bedoelen daar helemaal niks mee. Dat maakt het vaak ook zo grappig :joy:

1 like

Hun eerste was toch niet “gepland”, of ik heb ik dat altijd totaal verkeerd begrepen? Dat heeft dan toch erg weinig met het veranderen van gedachten te maken?

Nee dat was tien…

Wil’s tweede was semi gepland. Zo van, we gebruiken geen anticonceptie want we willen het opzich wel snel en zó snel zal het toch niet lopen. (Deed het wel :crazy_face:)

& omdat zij drager is van een erfelijke aandoening, dus het ook kon dat ze het kindje daardoor niet zou uitdragen… Door die factoren wilden ze niet te lang wachten maar nu was het en super snel en allemaal goed en dus… onverwachts vlot op elkaar.

Zo heb ik het altijd begrepen althans!!

Dat iemand van mening verandert vind ik niet gek. Die dingen gebeuren. Het gaat mij om de timing.

Haar gedrag doet mij erg denken aan het gedrag van een ‘vriendin’ van mij, die moeder is van 3 jongens en al zeker 5 jaar riep dat ze geen verdere kinderwens meer had.
Toen bleek dat ik (na jaren behandeling) zwanger bleek van een meisje, veranderde zij ineens van inzicht en wil ze ook weer, om dan een meisje te krijgen.
Ik denk dat Wil het Tien meer gunt dan die andere moeder mij, maar het vergelijkbare gedrag levert bij mij vrij snel een allergische reactie op.

2 likes

Maar het feit dat die vriendin toch graag nog een kind wilde, maakt dat ze het jou niet gunde? Ze kan toch gewoon van gedachten veranderd zijn wat totaal los staat van jouw situatie.

6 likes

Ik begrijp dat je het uit mijn post niet kan opmaken maar er zijn dingen gezegd en gebeurd waaruit blijkt van wel. Die post ik echter liever niet in een openbaar topic.
Meermaals heeft ze mij met venijnige opmerkingen gekwetst het afgelopen jaar en daarom zet ik nu ‘vriendin’ expres tussen aanhalingstekens. Er is weinig contact meer nu.
En ik realiseer me dat ik het meer op mezelf betrek dan nodig is, sorry daarvoor.

5 likes

Klinkt alsof je haar heel snel uit je leven moet laten bonjouren ja. Als het op dit soort dingen aankomt, zijn (vooral toch) vrouwen soms rare wezens hoor…

5 likes

Pol is anoniem. We hebben stiekem allemaal wel een voorkeur voor het geslacht. Als je de keuze had, wat zou je graag willen?

  • Alleen maar jongens
  • Alleen maar meisjes
  • Zowel jongen als meisje

0 stemmers

Ik heb het liefst alleen maar zoons (heb er nu 1 dus ben al op de helft haha). Als de eventuele volgende een meisje is, is dst ook prima maar mijn voorkeur gaat uit naar twee jongetjes. Ik heb die fascinatie nooit begrepen met een dochter krijgen haha.

1 like

Ik heb meer het gevoel bij haar dat ze ( en misschien zie ik dit heeeelemaal verkeerd hoor en ben ik een azijnpisser) ook altijd even een stukje spotlight mee wil pakken op het moment dat Martine erin staat.
Jaren geleden viel mij dat ook op, toen deed Martine volgens mij een ( voor haar belangrijke) aankondiging ( ik dacht dat ze die vage studie ging doen volgens mij) en de dag daarna stond de zwangerschapsaankondiging van Gijs erop. Ik had toen ook zoiets van: kan dat niet even 1 of 2 weekjes wachten?
Nu heb ik ook het gevoel dat alle aandacht even uitgaat naar “ooeehhhhh zal wil ook nog een baby krijgen?” in plaats van dat Martine’s zwangerschap even een hot topic in wiltien’s land is. Getuige dit forum nu dus.

Maar nogmaals, misschien ben ik een azijnpisser en zit Wil’s gedrag gewoon altijd in mijn allergiezone.

21 likes

Ik heb het andersom, ik kan niks met jongens en snap niks van jongens. Doe mij maar lekker meisjes, die begrijp ik ten minste. :biggrin:

4 likes