Dit vond ik ook zo overdreven. Je ging naar de wc. Gelijk een heel epistel over dat je kind bijna getraumatiseerd raakt. Mijne heeft ook een paar keer gehuild toen ik naar de wc ging maar toen ik haar daarna troostte dacht ik echt niet Ze is intens geschrokken! Ze ontspant haar lichaam nu omdat ze bij MIJ haar moeder is.
Nou laten we eerlijk zijn, als Jezus budget had voor een paar gesponsorde posts, zou ze het direct promoten.
‘We verloren het vertrouwen en waren elkaar kwijt. De Heere leek een veel te simpele oplossing, maar bleek precies wat we nodig hadden! We zijn zoveel gegroeid. Code Lotje voor 5 procent korting. Samenwerking ’
Dan vervolgens klagen dat je nooit meer alleen naar de wc kan
Ik zag deze ook vandaag:
Je geeft je kind noodles en maakt er een heel verhaal van over “vermoeide papas en mamas” “avondshift verlichten” “L A A T H E T L O S”
#eerllijkouderschap
Mommoiselle?!!
‘Groentjes’
Ja dat zal maar ik vind het gewoon vreselijk klinken, Vlaams of niet
Je hoort het inderdaad wel vaker in Vlaanderen, maar @Freedom ik vind het ook vreselijk klinken.
Kieendjes
“Patatjes”.
Eerste keer stond ik echt met m’n oren te klapperen. Ging over een baby van 4-5mnd ofzo en de vraag hoeveel patatjes het kind kreeg.
Zijn kennelijk aardappels of groentes …
Hahaha ja “patatjes” wordt wel eens al synoniem gebruikt voor groentepap, een friet is een aardappel.
Jullie “friet” zijn “frietjes” bij ons.
Om nu helemaal full circle te komen: ik heb mijn Vlaamse collega’s regelmatig naar hun kinderen horen verwijzen als “patattekes”.
Haha, ik zal niet al het bovenstaande ontkennen maar naar kinderen verwijzen als patattekes is echt niet standaard gelukkig.
Zij en mama lotje zijn net dezelfde persoon
Vind ik juist schattig, maar ik noem mijn hond ook wel eens een knappe patatt haha (of slagroomschnitte)
Ik word zo agressief van mensen die zo praten
Hahahaha
Naast de ‘we zijn uitelkaar maar houden nog heel veel van elkaar en zijn elkaars soulmates’ trend is het ook een trend om de gewone zaken van het moederschap te ‘normaliseren’.
Dus nu zie je zuchtende vrouwen boven wasmanden, keukens waar 3 vieze HK living kopjes op het verder lege aanrecht staan en noodles als avondmaaltijd zonder groentjes (wat een kutwoord). Om lekker te connecten en te bonden met de moeders die hun volgen.
Oftewel je geeft toe dat het je werk is om het perfecte plaatje te creëren en dat het er niet altijd happy en gezond en fantastisch aantoe gaat met Jeroen, Susan, Saar en Noud.
Joh…
Misschien moet ik ook momfluencer worden. Mijn kind at vanavond tosti en een ei. Zonder groentJES
Hahah precies dit, is allemaal maar heel normaal toch. En zo niet dan ben ik echt een loedermoeder… ()