Klinkt ook wel apart. Zie nu echt een groene (havermout of brinta) pap voor me.
Doet me ook denken aan iemand uit Brabant vlak bij Limburg die vla altijd pap noemde. En vla was dan een vlaai.
Klinkt ook wel apart. Zie nu echt een groene (havermout of brinta) pap voor me.
Doet me ook denken aan iemand uit Brabant vlak bij Limburg die vla altijd pap noemde. En vla was dan een vlaai.
In het vlaams wordt dat zo gezegd blijkbaar. Als zij zeggen een friet (oftewel een pa.tat), bedoelen ze een aardappel.
Hahaha ja blijkbaar. Waarom is dit?
Takes me back to 1 april toen allerlei woorden automatisch veranderd werden en er toen tĂłch een serieuze discussie over het kledingaanbod voor dikke veenmollen gevoerd werd.
Goh ja zoals fruitpap maar dan met groenten, de eerste hapjes van een baby. Hoe anders genoemd?
Wij noemen dat indd groentehapje en fruithapje. Pap is meestal met melk en rijstebloem of granen.
friet
friet
Godver
Huh wat is er met frietđ.
Ik woon in Belgie en heb dus Belgische schoonfamilie. Ze noemden mn kind dus ook een pateeke. Vind het wel schattig. Of een kapoenđ.
Een kapoen is toch een gecastreerde haan? SupercuteâŠ
Sinds ik dat leerde op de middelbare luister ik ook anders naar sinterklaas kapoentje
Ik dacht even aan / las sinterklaas kapotjeâŠ
Hopelijk niet ook een vlaams koosnaampje.
Ik (geen Belg) ken kapoen als een ander woord voor lieveheersbeestje. Maar volgens mij is dat wel iets lokaals.
Same, volgens mij is het Rotterdams.
Ik ken âkapoenâ als synoniem voor ondeugd⊠vraag me niet waarom
Kan best want ik ken het uit het westlands.
Haha ik moest hier wel even om lachen
Ik begrijp die connecties en verbindings drang op insta niet zo best hoor. Elke moeder weet toch wel zoân beetje hoe het moederschap is. Daar hoeft toch geen heftig insta verhaal van gemaakt te worden. âWoohoo, ik ben trots dat ik durf te laten zien dat ik mân kind noodles geefâ
Of helemaal filmen hoe ik mân kind troost op âde zware ochtendenâ.
Als ik die filmpjes van die chick bekijk dan krijg ik het gevoel dat ze zelf nog heel wat te verwerken heeft en dan dmv het on display zetten van de mindere dagen daar voldoening en acceptatie uithaalt. Ofzo. Ik weet t niet, ik krijg er de kriebels van. Laat maar.
Sowieso heb ik bij sommige accounts echt het gevoel dat ik in hun therapiesessie zit ipv dat er iets gedeeld word wat voor een ander relevant is.