Mommybloggerstopic #10

Huh wat is er met friet😂.
Ik woon in Belgie en heb dus Belgische schoonfamilie. Ze noemden mn kind dus ook een pateeke. Vind het wel schattig. Of een kapoen😂.

8 likes

Een kapoen is toch een gecastreerde haan? Supercute… :sweat_smile:

5 likes

Sinds ik dat leerde op de middelbare luister ik ook anders naar sinterklaas kapoentje :sweat_smile:

6 likes

Ik dacht even aan / las sinterklaas kapotje…

6 likes

Hopelijk niet ook een vlaams koosnaampje.

4 likes

Ik (geen Belg) ken kapoen als een ander woord voor lieveheersbeestje. Maar volgens mij is dat wel iets lokaals.

10 likes

Same, volgens mij is het Rotterdams.

9 likes

Ik ken ‘kapoen’ als synoniem voor ondeugd… vraag me niet waarom :rofl:

5 likes

Kan best want ik ken het uit het westlands.

2 likes

Haha ik moest hier wel even om lachen :joy:

Ik begrijp die connecties en verbindings drang op insta niet zo best hoor. Elke moeder weet toch wel zo’n beetje hoe het moederschap is. Daar hoeft toch geen heftig insta verhaal van gemaakt te worden. “Woohoo, ik ben trots dat ik durf te laten zien dat ik m’n kind noodles geef”
Of helemaal filmen hoe ik m’n kind troost op “de zware ochtenden”.
Als ik die filmpjes van die chick bekijk dan krijg ik het gevoel dat ze zelf nog heel wat te verwerken heeft en dan dmv het on display zetten van de mindere dagen daar voldoening en acceptatie uithaalt. Ofzo. Ik weet t niet, ik krijg er de kriebels van. Laat maar.

12 likes

Sowieso heb ik bij sommige accounts echt het gevoel dat ik in hun therapiesessie zit ipv dat er iets gedeeld word wat voor een ander relevant is.

17 likes

Daarom vind ik het toch verfrissend om ook Elise Boers te volgen, die doorgaans gewoon lekker gelukkig en bezig is :rofl:

5 likes

Heerlijk he. Even nieuwe lampen kopen voor in het vakantiehuis want het is niet hun smaak en je moet er toch zes maanden verblijven. Het zou niet eens in me opkomen

33 likes

Dan heb je toch gewoon echt niks meer te doen en heel ibietz uitgespeeld?

3 likes

Lisa van Cuijk is bevallen van een meisje met de naam Lovie. Haar eerste dochter heet Lala Lovie, wel beter dat ze Lala nu weg heeft gelaten.

10 likes

Waar zie je dat dan? Op haar insta heeft ze de naam niet genoemd toch?

7 likes

Had ze die ketting niet al?

5 likes

Volgens mij heet de baby inderdaad Lovie. Zie de bio van de vader: Danny (@the_guy_you_know86) • Instagram photos and videos Of had hij ook al een dochter die Lovie heet🤔?

2 likes

Lovie Lou en Lala Lovie dus.
Nouja wel consistent

14 likes

Ben wel heel erg benieuwd hoe ze haar bevalling dit keer ervaren heeft, gezien de angst etc. Ze wilde alles helemaal ‘natuurlijk’ en op eigen kracht doen.

1 like