Ik vind van die grote tegels met voegen tegen onkruid nog mooier dan dit, echt wat is dit.
Dit. Is. Géén. Tuin.
Mijn buurvrouw heeft ook zoiets. Ze gaf ons toen een keer een rondleiding en zei dat ze haar tuin in beach effect had
Ooo zo zonde. Zelfs kunstgras geeft meer sfeer
Kiezelstrand ja
Nooit even lekker op je blote voeten door de tuin.
Ik weet nog dat ik in groep 7/8 op een gegeven moment echt huiswerk wilde. Leek me zo leuk en ik vond school maar saai. Het begint nu wel heel vroeg ja.
Hahaha nee meer het platte dak van de buren waar je op uitkeek vanuit je ouderlijk huis
Mijn opa en oma hebben ook zoiets. Best wel gedoe met onkruid verwijderen en ze kunnen het zelf niet onderhouden. Dus de familie houdt het bij, je wil toch dat het familiegraf er een beetje netjes bijligt.
Dat ligt helemaal aan het soort grind dat je hebt. Ik heb ook grind in de tuin maar daar krijg je echt geen schaafwonden van als je valt. Van de tegels die we daarvoor hadden wel.
Die tuin is wel echt lelijk
Dee heeft ook een strook grind neergekwakt⊠want dan horen ze het als er iemand naast het huis loopt. Rare reden om grind te leggen
Het is over het algemeen wel zo dat als de inbrekers de keuze hebben dat ze een huis kiezen zonder grind.
Maar aan de rest van de tuin te zien, met amper echt groen voor de hoeveelheid m2 die ze hebben, is het denk ik vooral omdat het in het plaatje past.
Ik vind het zo zonde van haar tuin, ze wilde graag een heg i.p.v. een schutting omdat ze tegen het bos aan wonen en vervolgens gooit ze die tuin vol met tegels, grind en kunstgras
Er moet echt een milieutax komen op tuinen die zo vol liggen met steen. Ik begrijp echt dat tuinieren niet voor iedereen weggelegd is maar je hoeft het niet vol te gooien met tegels en plastic om iets dat âmodernâ of onderhoudsvrij is te hebben.
Mijn moeder heeft dit ook en het staat vol onkruid. Ze wilde de boel onlangs gaan betegelen omdat de grindbak toch niet onderhoudsvrij bleek. Ik heb er een stokje voor gestoken met succes. Nu komt om de zoveel tijd een tuinman met een vlammenwerper en maakt ie korte metten met het onkruid.
Ik snap ook echt niet dat mensen kiezen voor tegels als onderhoudsvrij ipv gras. Gras is zoveel makkelijker, 1 keer per week grasmaaien in het hoogseizoen ipv het hele jaar door onkruid wegkrabben tussen de tegels.
Pfff nou ik ben al weken intensief met mân gras bezig , wat een ellende (met mos en kale plekken). Heel 12 stappenplan
. Maar vindt dat wel heel leuk dus helemaal prima
Is grind beter dan tegels? Qua afwatering? Ze zouden gewoon een verplichting moeten doen wij m2 verhouding groen/stenen⊠en anders dokken.
Dat wordt smullen of FeesBoek: âde (r)overheid gaat echt niet voor mij bepale of ik tegels neem hoor!â
Ik vind dat keistrakke moderne lichtgrijze ook zo leeeeeelijk, past helemaal niet bij de stijl van een oud huis
Maar ja smaken verschillen.
Qua afwatering is grind beter omdat het water alsnog goed weg kan door het worteldoek. Tegels (en vooral die grote keramische gelegd in beton ) zijn drama voor de afwatering. De buren links van me en mijn achterburen hebben zoân âonderhoudsvrije tuinâ waardoor mijn tuin nu super zompig is en de planten wegrotten waar je bij staat.
Misschien is deze steeds terugkerende discussie geschikter voor het tuin topic?