Mommybloggerstopic #10

Moeke is incontinent vh baren.

3 likes

Ja ik heb geen idee! Ik snap heel die comment niet

6 likes

Ik vind t vooral genant…

4 likes

Ik voel zelfs plaatsvervangende schaamte als ik hiernaar sta te kijken

5 likes

Ik zie een dansvideo met kleding? Het is kneuterig, maar toch ook niet zo extreem genant? En die daarvoor gaat over koffie en thee, en die daarvoor over een kind dat sleutels verstopt/kwijtmaakt. Mis ik iets?

3 likes

Wat vrouwen denken tijdens de seks en dan doet ze seksstandjes

3 likes

Oh, die heb ik niet gezien, ben niet verder dan drie videos teruggegaan, omdat er in de post stond de laatste. Misschien handig als er gewoon gelinkt wordt naar waar over gepraat wordt?

Edit: Oh wacht, ik zit bij de verkeerde te kijken. Zie bij de ander inderdaad wel als derde video die met de gedachten tijdens de seks. Die is idd vooral heel erg niet grappig…

2 likes

True :joy::joy:

2 likes

Dat filmpje van Wil waarbij ze planten water geeft terwijl ze een heel betoog houdt over lessen als moeder is zo cringe.
Ze zegt dat ze de weekplanning van school niet goed in de gaten heeft gehouden en dat ze daarom niet met haar zoon heeft geleerd voor de toets.
Ik trek hier vooral de les uit dat ik als moeder mijn kinderen ga leren om verantwoordelijk te worden en zelf hun huiswerk in de gaten te houden. Alsjeblieft zeg me niet dat ik me daar later ook nog druk over moet gaan makenšŸ™ˆ

8 likes

Dat is precies wat ze vorige week had gedeeld. Tip van de juf dat kinderen zelf hun huiswerk in de agenda schrijven.

14 likes

Ja ik snap m sowieso niet. Is het sarcastisch? Het is toch niet haar toets? Of wordt dit wel verwacht van ouders :sweat_smile:

8 likes

Ik ben echt wel pro zelf verantwoordelijkheid nemen maar wat is er mis om je kinderen hier in te ondersteunen? Het is toch ook allemaal heel erg nieuw voor ze.

32 likes

En hoezo is het haar verantwoordelijkheid? De vader van haar kinderen kan dit toch ook in de gaten houden.

8 likes

Ja en daarnaast hebben kinderen in de gehele basisschoolleeftijd nog niet voldoende ontwikkelde executieve functies (bijv. Plannen) om het leren voor een toets en het plannen wanneer dit te doen volledig zelfstandig te kunnen.

30 likes

Dit dacht ik ook. We hebben het over kinderen in groep 5 die 8/9 jaar oud zijn (neem ik aan tenminste, onze oudsten zijn even oud), geen pubers op de middelbare school met een agenda.

18 likes

Ja ik denk dat als je juist ze hier in ondersteunt dat het bevorderlijk is voor hun zelfstandigheid. Ze zijn nog maar 8/9, relatief zo jong. Ik vind dat ze al heel veel op hun bordje hebben.

19 likes

Is hij er eigenlijk nog?
Ik volg wil al lang niet meer maar ik neem me te herinneren dat er een tijd was dat hij regelmatig in beeld kwam

Edit:
Grapjeeee
Ik zie hem in de vlog

4 likes

Het lijkt me nogal gek dat je verwacht niet aan deze dingen te hoeven denken als je een kind op de basisschool hebt. Als ouders (of dat nou de moeder of de vader of wie dan ook is) zul je toch echt wel wat moeten doen :slight_smile:

14 likes

Ik kan me niet herinneren dat wij vroeger op de basisschool (in de 90’s) al zoveel huiswerk kregen dat we het echt met ouders erbij moesten oefenen. Is dat zoveel meer dan vroeger? Ik heb nooit met mijn ouders huiswerk gemaakt of toets voorbereid :sweat_smile:. Maar kan me dan voorstellen dat dit ook niet in mijn systeem zit om daar altijd maar aan te denken (ik ga mezelf hier nu maar vast op voorbereiden voor mn eigen kinderen :smile:)

5 likes

Nee joh wij kregen vanaf groep 6 ƩƩn 1 blaadje met huiswerk (meestal leerstof of topografie) per week.

Mijn ouders hebben mij nooit aangespoord of geholpen met het leren ervan. Ja tenzij ik iets niet begreep of als ik zelf vroeg of ze me wilde overhoren. Maar daarbij moet ik ook wel zeggen dat ik zo’n kind was wat al 3 weken van te voren begon met haar boekverslag/werkstuk/spreekbeurt.

8 likes