Mommybloggerstopic #10

Omdat je laatste zin echt hartstikke onnodig is? :+1:t2::+1:t2:

28 likes

Mijn laatste zin waarin ik vraag of ze haar epipen wellicht niet bij zich had (met de uitleg erbij waarom ik dat vraag)? Volg haar niet en had ook geen zin om de video te gaan kijken om het zelf uit te vinden, dus vandaar dat ik het hier vraag. Snap niet wat daar onnodig aan is?

4 likes

Zou je als spion eigenlijk een voedselallergie mogen hebben?

10 likes

Nee, dat is niet wat je zegt. Je doet een totaal onnodige aanname hier.

12 likes

Nee, aangezien de allergische reactie zo heftig was geef ik aan wat mijn ervaring is en vraag of dat toevallig het geval is. Volgens mij ben jij eerder degene die een onnodige aanname doet…

5 likes

Ohja want een epipen in je been, met gillende sirene’s naar een ziekenhuis en daar urenlang op de spoed liggen is natuurlijk een ervaring die je gewoon opzij kan schuiven

45 likes

Of gewoon een taxi bellen en alleen naar de SEH, niet zo moeilijk doen :joy:

35 likes

Maar door je eigen ervaring doe je aannames over een situatie waarvan je niks weet :joy:

13 likes

Taxi? Gewoon zelf rijden, niet zo aanstellen!

5 likes

Ik vraag toch of dat het geval was, ik zeg nergens dat dat het geval was. Als ik nou had gezegd ‘ze had zeker haar epipen niet bij zich’ had ik de reacties gesnapt en zouden ze terecht zijn, maar ik vraag, door mijn eigen ervaringen, of dat misschien zo was.

@Shaaar dat zeg ik toch nergens? Ik zeg alleen dat in mijn ervaring het dan normaal gesproken geen kantje boord ervaring is.

4 likes

Goh ja je hele post klinkt gewoon nogal alsof je ofwel wil doen alsof zij aan het liegen is over de hevigheid van de situatie omdat het bij andere mensen anders gaat ofwel alsof het haar eigen schuld zou zijn omdat ze wellicht haar epipen niet bij zich had. Allebei gewoon totaal onnodige en onsympathieke reacties op iemand die net deelt dat ze levensbedreigend op de ic heeft gelegen.

89 likes

Deze vraag had ook echt wel zonder vooroordelen gevraagd kunnen worden ipv op deze manier. Plus in hoeverre dit nou een echte vraag is ipv aanname…

4 likes

Maar mag je nou spion worden?

5 likes

Alleen als je je epipen meeneemt

14 likes

Dat klopt dus niet. “Gewoon” en “geen kantje boord” is echt kort door de bocht.

Genoeg patiënten gezien die ook na directe toediening van epi-pen en snel 112 gebeld meermaals adrenaline injecties, vocht en zelfs adrenaline vernevelingen op de SEH/IC nodig hadden. Die liggen dan zeker 24 uur op de IC om een eventuele late allergische reactie op tijd te kunnen opmerken en te behandelen. In mijn optiek zijn dat echt traumatische ervaringen voor de patiënten.

72 likes

Ik zeg nergens dat het haar eigen schuld is, ik vroeg me puur af of de heftigheid van de reactie misschien kwam doordat ze haar epipen niet bij zich had, en illustreerde mijn vraag met de reden dat ik me dat afvroeg.

Ik doe nergens af aan haar ervaring en zeg nergens dat het niet klopt, ik stel gewoon een vraag. Maar goed, slaap lekker allemaal hè :kissing_heart:

4 likes

Echt lullig dat jullie allemaal zo wantrouwig zijn, kika had gewoon een onschuldige vraag

17 likes

Ja dan moet je zeggen “o ik heb m’n post blijkbaar onbedoeld lullig geformuleerd want ik bedoelde het niet zo”
Want het leest wel zo :stuck_out_tongue:

6 likes

Dat is wel hoe je post overkomt, niet alleen op mij maar op veel mensen blijkbaar. Als iedereen het anders leest dan wat jij blijkbaar bedoelt dan ligt het misschien eerder aan je eigen formulering dan aan al die andere mensen.

Sterk ook die petty toevoeging aan het einde.

43 likes

In jouw ervaring dus. Dat wil niet zeggen dat dat voor iedereen met een dodelijke notenallergie geldt.

3 likes