Mommybloggerstopic #10

Die berg eieren ook op het aanrecht.

1 like

Het ziet er inderdaad niet uit, maar een cheesecake heeft niet per se een bodem.

5 likes

Ze heeft straks cva op haar 40e met dit dieet. Die aderen slibben dicht.

4 likes

Ze had het in de vlog wel over groentes die het meest lijken op vruchten waaronder komkommer, avocado, courgette… vraag me ook af of dat genoeg is. Als dat genoeg is ben ik iig een stuk tevredener over het (weliswaar koolhydraat rijkere) dieet van mijn kieskeurige peuter :rofl:

Blijf trouwens ook gefascineerd door dat idee dat er ƩƩn soort vaste voorouder is, die een dieet had wat het uitstekend passend is voor ā€˜de mens’. Buiten beschouwing gelaten hoe ā€˜gezond’ deze voorouder eigenlijk was, en alle overige nuances die evolutie met zich mee brengt…

Laatste edit: cringe dat ze hompen vlees kopen nu beschrijft als ā€˜vlees vergaren’, om het oermens vibeje te sterken.

8 likes

Lijkt meer op een soort uit de kluiten gewassen omelet dan een cheesecake

9 likes

Ik vind het ook zo apart dat al die carnivoor gekkies denken dat de oermens alleen maar vlees at. Volgens mij is het zo dat het voornaamste deel van het dieet uit fruit, groenten/aardappelen bestond. Dus veel koolhydraten juist. Daarnaast noten en vlees en vis. De oermens at in ieder geval geen bord gehakt met roomboter lijkt mij?! :rofl:

38 likes

Ik vraag me soms af of Sarah Rebecca niet enorm moe wordt van dat overanalyseren van zo’n beetje elke situatie waar ze in terechtkomt. En dan typt ze dit ook steeds allemaal uit in haar stories :face_with_spiral_eyes:

24 likes

Ik word al naar als ik het lees. Hoe doen die mensen dit?!

4 likes

ze had er een heel verhaal over dat de ekte oermens dan wat fruit plukte tijdens het jagen, zodat ze hier energie uit kregen voor het daadwerkelijke vErGarEn van het vlees. Hoofdmaaltijd is volgens haar dus vlees, maar vervolgens eet ze bacon, gehakt en roomboter inderdaad :joy: Ohja en papa sjenk z’n favoriet is spareribs.

7 likes

Ik heb haar van de week na zo’n 10 jaar wel ontvolgt door dit. Ik werd er namelijk wĆØl heel moe van. En ook dat telkens aanprijzen van dat instituut waar ze zo’n traject volgt. Had even gekeken maar het lijkt alsof die mensen ook geen gedegen opleiding hebben gedaan, vind het persoonlijk dan best kwalijk om met zo’n bereik zoiets aan te raden.

12 likes

Die voorouders werden ook maar 30-35 jaar.
Zat zo’n filmpje te kijken van npo3, zoveel wappies in de comments.

Zit tenminste wel 1 iemand tussen met gezond verstand.

57 likes

Nee. De kindersterfte lag veel hoger, waardoor de gemiddelde leeftijd veel lager was dan nu, maar degenen die de kindertijd overleefden kiepten echt niet allemaal voor hun 35e ineens om

36 likes

Alsof wat ze vroeger jaagden ook maar enigszins leek op dat bio industrie vlees van nu

17 likes

Oh okee, my bad. Las ergens dat dat hun gemiddelde leeftijd was (door ziektes, ongevallen etc) maar ergens anders lees ik weer wat anders

3 likes

Ja maar als pakweg de helft heel jong sterft en de andere helft ruim 70 wordt, zit je nog steeds aan een gemiddelde van 35

12 likes

Ik dacht: hoe erg kan het zijn. Dus ging kijken en dit is de story nadat ze wat boodschappen liet vallen op de fiets.

MIJN GOD wat vermoeiend ook als je hier de hele dag mee bezig bent?

34 likes

ik heb het idee dat je haar echt alles kan verkopen als je zegt dat het helpt bij persoonlijke ontwikkeling xyz bij elke willekeurige instagram guru

8 likes

Dat is precies het bericht ook toen ik me echt begon te ergeren :joy:

12 likes

Zij is zo’n dramaqueen. Van de week had ze nog een post waarin ze zichzelf filmde terwijl ze huilde om haar innerlijke kind. Hou op hooršŸ™ˆ

18 likes

Ik heb altijd het idee dat ze doodongelukkig is door de dingen die ze deelt

23 likes