Ik ben zo benieuwd hoe Romy het gaat vinden met twee baby’s als ik de stories alweer zie vandaag. Hoop voor haar dat ze tenminste goede slapers heeft. In de nacht goed slapen dan kan je overdag vaak ook meer aan.
Nou dat dus. Iemand een lopend lijk op verlof noemen vind ik niet echt chique
Dingen over iemands uiterlijk zeggen is natuurlijk nooit echt sympathiek. Ik maakte ook een opmerking over hoe hij lacht op foto’s en zijn duimpje, misschien ook niet al te aardig maar vind het zelf altijd nog wel een onderscheid of het gaat over dingen die (makkelijk) te veranderen zijn of waar iemand niks aan kan doen. Opmerkingen over bijv. puistjes, gele tanden, rosacea zou ik nooit maken. Al ben ik ook geen heilige en denk ik soms echt wel wat over sommige uiterlijkheden of bespreek dat met vriendinnen. Maar zou het echt kut vinden om zoiets te lezen over mezelf als het gaat om dingen waar je weinig of niks aan kan doen en misschien zelf ook al onzeker over bent. De kans dat hij hier meeleest is klein, maar het zou natuurlijk wel kunnen. Ik vind opmerkingen over uiterlijkheden dat makkelijk te veranderen/een keuze is zelf een andere categorie. Denk aan kapsel, kleding, hoe iemand z’n wenkbrauwen epileert etc. Ik zou het veel minder vervelend vinden om zoiets over mezelf terug zou lezen, omdat het dan gaat om iets waar ik zelf voor kies en waar ik dus achter sta. Jammer als anderen het dan niet mooi of leuk vinden, maar dat zou me niet raken.
Waar ik me vooral over verbaas is dat er op het forum wel minder heftige dingen over uiterlijk zijn gezegd, wat massaal afgekeurd wordt, en dat deze vrij onaardige uitspraak en
binnensleept.
Nou ja wel jammer natuurlijk. Zou me niet raken bedoel ik mee dat ik niet gekwetst zou zijn. Heb natuurlijk wel liever dat iedereen het leuk en mooi vindt. Daarom zeg ik ook dat opmerkingen over uiterlijk nooit echt sympathiek zijn. Maar ik zou het veel minder erg vinden om te lezen dat iemand mijn nieuwe kapsel lelijk vind dan dat ik zo’n lelijke neus of tanden heb.
Ik vind dit een vreemde redenering, dat hoeft voor iemand anders toch niet zo te zijn? En een uiterlijkheid die zogenaamd makkelijk te veranderen is is toch ook gewoon hoe iemand is? Bijzonder om daar onderscheid in te maken, die opmerking over dat “duimpje” is net zo goed lullig.
Ik snap niet helemaal wat er moeilijk aan te begrijpen is.
Mijn stelling is dat praten over uiterlijk nooit sympathiek is. Waarbij ik persoonlijk praten over dingen waar iemand niks aan kan doen nog een stuk minder aardig vindt dan over uiterlijkheden waar iemand voor kiest.
Misschien vinden anderen zeggen dat iemand een lelijke neus heeft precies even onaardig als zeggen dat iemand een lelijke jurk aan heeft. Dat mag, je hoeft het niet met me eens te zijn. Ik zeg alleen dat daar voor mij verschil in zit, prima als dat voor anderen niet zo is.
Ligt er vaak vooral aan wié het zegt hier op het forum he…
Nah nee dat is niet wat ik bedoel, sommige mensen kunnen hier gewoon meer maken dan anderen.
Romy die weer een glucostest doet. Ik zou echt zeggen zak dr maar in. Ze is bijna uitgerekend.
Nouja dat heeft ook gewoon te maken met gezondheid van je kind, of het veilig is om baby nog langer in de buik te laten etc. Dus ik zou daar nou niet heel eigenwijs in zijn en weigeren zo’n test te doen
Ja, dat is ook zo. Maar waarom laten ze er dan zoveel tijd zitten tussen de testen?
Omdat het later kan ontwikkelen.
Wie bedoel je? de huisarts die de test afneemt?
Nee, niet de arts. Gewoon laat maar zitten. Als je er zo beroerd van word dat je het niet binnen kunt houden.
Heb die glucosetesten zelf ook meerdere keren moeten doen maar ze zijn al stukken beter dan bijv 10 jaar geleden.
Dat klopt maar de eerste test was mislukt. Dan zit er tussen beide testen heel veel tijd. Dat is toch anders dan dat de eerste test negatief is en ze nu alsnog symptomen heeft van diabetes.
De baby in het geboortekanaal👶🏻
Blijft toch altijd een raadsel hoe tegeltjes rondom influencers plotseling zomaar kunnen vervormen.
Vervelend voor haar dat ze zo onzeker is over haar lichaam tijdens/na haar zwangerschap. Maar je bent niet verplicht om een foto in je bikini te posten.
Jeeeeezus die verhalen van Romy. Ik krijg bijna medelijden, wat doe je jezelf aan met je Irish Twins.
Wat bedoel je met tegeltjes? Ik volg haar niet (maar weet wie ze is).
Denk dat wij als vrouwen het ook samen in stand houden op deze manier (met groeiend aantal uitzonderingen gelukkig).