Als je bezig bent met proberen zwanger te worden rook je toch niet? Net zo logisch als dat je foliumzuur slikt als je aan het proberen bent, lijkt mij. Maar als je dat doorgeslagen vindt, prima!
Ja, dus?
Ze zal vast ook een drankje hebben gedronken op haar huwelijk. Boeiend!
Moet je als vrouw die misschien zwanger zou kunnen worden dan maar jaren niet roken en drinken?
De eerste weken is er nog geen bloedband tussen foetus en moeder, dus maakt het ook nog eens niet uit.
Ah de holier than thou moedermaffia is weer aanwezig.
Ik vind âzwanger zou kunnen wordenâ een beetje klinken alsof het per ongeluk zou zijn gebeurd. Ik vind zelf als je actief probeert een kind te verwekken je je verantwoordelijkheid vanaf dat moment neemt en dus niet drinkt, rookt etc.
Nou en ik vind dat zwaar overdreven. Omdat het dus geen zak uitmaakt de eerste weken.
Ik zeg niet dat je je aderen vol moet jassen met heroine hè? Gewoon een keer een sigaret of een paar drankjes op een feestje kunnen echt geen kwaad.
Ervan uitgaande dat je niet in een of ander ivf traject zit of wat voor bijzondere omstandigheden dan ook.
Edit: ik heb het dus ook over de verwek-fase. Niet als je het al weet. En zelfs dan nog heb je er eigenlijk helemaal niks mee te maken.
Nou ze is niet zwanger van jou, dus niet jouw verantwoordelijkheid
Ik vind dit toch zo moralistisch, bah.
Tenzij je daar om wat voor reden dan ook heel lang over doet of miskraam na miskraam krijgt, waarna je vast wel een keer denkt; â zo en nu lust ik wel een borrel ( of 2, of 3 of 6)â, na maanden of jaren er alles aan proberen te doen â gezondâ zwanger te worden met helaas geen gewenst resultaat.
â Evenâ niet roken of drinken zit er gewoon niet altijd in. Sommigen moeten heel lang wachten, en dan laat je echt niet al die tijd een drankje staan ( of wel, dan neem ik mijn hoed voor je af, mij lukte dit niet).
Neemt niet weg dat ik zeker vind dat je daar mee zou moeten stoppen op het moment dat je weet dat je zwanger bent, maar in de âverwek- faseâ is dat echt niet haalbaar ( vind ik).
Los van of je wel of niet zou moeten roken als je zwanger wil worden, was het niet zo dat bij haar dat het niet helemaal de bedoeling was maar dat natuurlijke anticonceptie toch niet helemaal werkt? Of ik verwar ik haar nu met een andere influencer?
Als dat wel deze vrouw was, gaat deze discussie al helemaal nergens overâŚ
Ja dat was wel deze vrouw, maar het gaat volgens mij ook nog eens over haar huwelijk van x jaar geleden. Dus idd waar hebben we het over?
Ja precies, een kind mag alleen uiterst zorgvuldig gepland worden, roken is uit den boze want dat is iets voor mannen. Ohja en (zwangere) vrouwen mogen altijd bekritiseerd worden.
Welkom back schat in de jaren 50. Have fun!
Nee is âonverwachtsâ gebeurd deze zwangerschap deelde ze, ze gebruikt natuurlijke (?) anticonceptie. Eerder heeft ze volgens mij een abortus gehad.
Oh wauw echt gewoon wauw!
Ik heb 5 jaar geprobeerd om zwanger te worden, ik heb in die 5 jaar nooit alcohol gedronken. Behalve bij de laatste terugplaatsing, we gingen op reis en ik dacht gho ja ik ga toch niet zwanger zijn, ik neem een glaasje wijn.
Rarara ik was zwanger. Ik heb mij heel de zwangerschap super schuldig gevoeld omdat ik 1 glaasje wijn had gedronken.
Kan dit topic niet gewoon in de fik. Gaat echt niet goed met mensen hier hoor.
Ahh mensen, ik meet met twee maten, ben zelf ook niet Roomser dan de paus, maar als het Nina Pierson betreft, predikant van healthy vegan duurzame blabla lifestyle met al haar bullshit dan voel ik me ineens wel geroepen om met een vingertje te wijzen.
Excuses als ik jullie daarmee beledigd heb, dat was niet mijn bedoeling.
Dus dan deel je toch eigenlijk de overtuiging van @rednails? Anders had je je niet schuldig gevoeld.
Please, donât go this wayâŚâŚ
Dat @LoLLeKeN dit voor zichzelf zo voelde betekent toch niet meteen dat ze er net zo star en veroordelend in staat als @rednails . Als je al vijf jaar bezig bent om zwanger te worden kan ik me heel goed voorstellen dat je extreem bang bent dat er iets misgaat, dus dan kan dat ene glaasje inderdaad heftig voelen (ook al is dat rationeel gezien helemaal niet zo, idd vanwege wat hierboven al genoemd is)