Mommybloggerstopic #10

Doe van mij is 6 maanden en de nachten zijn nog steeds kut. Zou er ook echt no way aan moeten denken nu alweer 3 maanden zwanger te zijn, wat een hel zo dicht op elkaar.

Wel bewonderenswaardig hoe ze het allemaal doet, naar buiten, in spijkerbroek, mascara. Moest ik ook allemaal niet aan denken :joy:

9 likes

Heel naar gevoel is dat.

6 likes

Ja ik kan dat nare gevoel zo weer oproepen, vreselijk

5 likes

Ah ja heel sad gevoel gaf dat echt even 5 sec depri ofzo heel gek

4 likes

Die Sofie Lambrecht hè… is dat nou satire of echt?!

3 likes

Omg Moet Romy ook nog het hele huis versieren nu? Ze is toch pas 3 dagen bevallen? Ik snap hier niks van

6 likes

Ach ik vind het echt zielig voor haar! Ze schrijft ook dat ze de hele dag op de been is geweest, dat lijkt me echt niet goed. Je moet toch echt wel rustig aan doen om je lichaam de kans te geven te herstellen van de bevalling. Blijkbaar wordt dat haar niet gegund

8 likes

Nee, dit kan toch echt niet helemaal als ze ook nog haar schoonmoeder in huis heeft mag ik toch hopen dat haar een beetje werk uit handen wordt gehaald

5 likes

Ze wilt volgens mij ook gewoon heel graag zielig gevonden worden.

8 likes

Volgens mij gunt ze het zichzelf niet en is dat juist het ‘probleem’. Ze geeft vaak aan moeilijk hulp te kunnen aanvaarden/vragen. Ze hoéft dat huis niet te versieren he. Dat wil ze zelf.

7 likes

Nou inderdaad. En dan ook weer een post met speelgoed (handgemaakt): ‘hier kan geen little dutch tegen op.’

Laatst ook al over die thuisbevalling. Ik snap niet waarom ze dat soort opmerkingen moet maken. Is niet nodig.

5 likes

Ze kikt toch gewoon op het beeld dat ze dit alles zelf doet. Je ziet al dagen niemand anders in haar beeld terwijl ze overduidelijk niet alleen is

9 likes

Nee natuurlijk hoeft dat huis niet versierd te worden, maar ik snap wel dat ze dat graag wil voor haar kind. En vraag is of iemand anders (bijv. haar vriend) dat niet wil doen zodat zij zich daar niet mee bezig hoeft te houden. Of dat als zij dat zelf niet doet het helemaal niet gebeurd.

Wellicht overdrijft ze het allemaal of accepteert ze zelf geen hulp. Maar als het echt zo is dat zij zo’n beetje alles alleen moet doen vind ik dat heel sneu.

5 likes

Volgens mij zag ik een keer ergens voorbij komen dat ze op de kraamzorg zat te wachten want die kwam een halve dag. Volgens mij is ze dus inderdaad niet alleen en doet ze ook niet alles alleen, maar laat ze vooral/alleen zien wat ze zelf doet :sweat_smile:

1 like

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat er praktisch gezien wel hulp is, maar dat je als je mentaal geen steun voelt het dus wel voelt alsof je alles alleen moet doen/je er alleen voor staat…

Dat je dan zelf die slingers op gaat hangen terwijl je eigenlijk had gehoopt dat iemand zo attent was geweest om dat uit zichzelf te doen omdat jij net een baby gebaard hebt. En niet omdat je alles zelf wíl doen/het niet uit handen kan geven.

Dat je bang bent dat niemand een baby shower voor je zal fixen dus je zegt dat je er geen wil. Je daar dan ook kut over voelt dus het zelf gaat proberen te regelen, maar daar eigenlijk geen puf voor hebt en dat toch ook anders is dan wanneer het voor je gedaan wordt en het daarom last minute toch cancelt.

14 likes

Jaa sorry maar op deze manier maak je het toch wel heel moeilijk voor jezelf. Als het al echt zo is. Want de oplossingen lijken binnen handbereik te liggen. Als je ze dan niet wilt en er wel over gaat klagen en ook nog gaat posten dan schets dat wel een beeld waarvan ik denk :roll_eyes:. Hoe komt dat ook over voor de mensen die haar wel helpen of het aanbieden, vind dat ondankbaar.

Maar misschien ligt t veel complexer. :woman_shrugging:

6 likes

Oh ja dit zou het inderdaad heel goed kunnen zijn! Ik herken dat zelf ook wel haha, dat je zelf eigenlijk verwachtingen hebt maar dat die toch niet voldaan worden… hopelijk spreekt ze zich daar over uit mocht dit het geval zijn.

4 likes

Wat ik vooral niet snap is HOE in godsnaam ze het voor elkaar krijgt (lichamelijk) om meteen zo actief te zijn, juist omdat ze zoveel last had van haar lichaam door die 2 zwangerschappen kort op elkaar. En dan is ze eeeeindelijk bevallen en dan lijkt het alsof er niks is gebeurd en heeft ze (ogenschijnlij) nergens last van? Bizar, verbaas mij hier echt over.

4 likes

Ja!! Dat was zooo raar. Echt zo’n enorme dip een paar seconden na het aanhappen

6 likes

Blijkbaar kan het ja maar ik sta er gewoon van te kijken

3 likes