Jezus dat bevallingsverhaal van Nina Pierson. Eerst al dat er zoveel rust was, net zoals toen de baby verwekt werd, en daarna schrijft ze tot 2 keer toe dat ze bij de wee haar vinger naar binnen bracht. Echt tmi en waarom schrijf je dat ook 2 keer op?
Ik vind meer de manier van opschrijven een beetje vreemd. Het was om de ontsluiting te peilen of te kijken hoe het vorderd, wat normaliter een verloskundige bij je doet. Maar dan benoem je dat ook niet op de manier hoe zij dat doet.
Je kunt dat in principe wel zelf doen, vind ik niet zo gek. Maar ook specifiek welke vinger ze naar binnen bracht,
en dan meerdere keren enzo vind ik wel tmi.
Het was vooral volgens mij zodat ze wist waar ze naartoe moest persen. Nou ja, wat jij zegt idd
Ja precies dit ![]()
Ben ik de enige die het niet zo heftig vindt?
Nee hoor. Ik ook niet.
Ik ook niet. Heb het gelezen - zelf nog nooit bevallen - maar vond het best logisch klinken dat je dan meer voelt waar je heen moet ‘duwen’.
Ik vond het ook niet zo schokkend? Alleen maar fijn om te weten hoe ver je bent tijdens het persen en dat als motivatie te kunnen gebruiken. En ja je krijgt die updates nou eenmaal door met een vinger in je vagina te voelen
Haha lol er gebeuren tijdens een bevalling wel leipere dingen dan een vinger in je vagina
Shit happens, letterlijk.
Ja ik vind het alleen hoogst onnodig om dit soort details online te delen
Ik vind het wel interessant. Nooit bedacht dat je dat ook zelf zou mogen of kunnen.
Want vrouwen hebben geen realistisch beeld van een bevalling nodig?
Ik volg haar normaal niet, maar naar aanleiding van de commotie hier het verhaal gelezen. Vind het eigenlijk wel bevrijdend dat ze gewoon precies schrijft hoe het ging. En ergens ook wel een goede tip van die vinger, zelf 2 x bevallen en vond het best lastig om te weten hoe ik moest persen. Misschien hebben mensen er iets aan.
Je hoeft het ook niet te delen en je hoeft het ook niet te lezen. Er staan wel meer onnodige dingen op het internet ![]()
Ik heb het verder niet gelezen en ik vind Nina pierson ficking irritant haha maar als ze haar bevalling wil delen, prima toch en kan mij ook voorstellen dat er mensen zijn die er echt iets aan hebben.
Om een realistisch beeld van de bevalling te krijgen, hoor je mi goede voorlichting van de verloskundige, gyneacoloog of een goede bevalcursus te krijgen. Niet van 1 of andere influencer op insta. Vond die van haar behoorlijk rooskleurig btw (wat verder alleen maar fijn is hoor) maar of deze bevalling van Nina nu een heel realistisch beeld schetst, idk.
Dat maak je er zelf van want dat is niet wat ik zeg
Gaan we nou verbaasd zijn dat zij haar bevalling uitgebreid beschrijft? Ze heeft een boek uitgebracht met 42 geboorteverhalen er in. En ja voorlichting van een verloskundige of gynaecoloog is belangrijk, maar in aanvulling daarop kan het goed zijn om te lezen hoe bevallingen van vrouwen zijn verlopen. Iedere geboorte is een andere ervaring en daarover lezen kan helpend zijn voor zwangere vrouwen. Juist omdat we zelf tegenwoordig niet meer allemaal aanwezig zijn bij de bevallingen van onze moeders, zussen, schoonzussen, nichten, etc.
Ja laten we het bevalling- en kraamtijd topic ook opdoeken, stel je voor dat vrouwen ervaringen delen en wijzer worden.
Een realistisch beeld krijg je toch ook juist van de ervaringen van andere vrouwen. En de ene ervaring zal rooskleurig zijn en de ander wat minder.